Heilow

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sitecom Wireless Gigabit Router N300 reset bij aanloggen nieuwsserver

Sinds een aantal dagen een Sitecom Wireles Gigabit Router N300 X4 gekregen bij Vodafone Glasvezel abbonnement.

Nu valt de internet verbinding regelmatig even weg en meen ik te concluderen dat dit wordt vooroorzaakt door het aanloggen op de nieuwsserver van XLNed via een SSL verbinding met poort 563. Ik zie namelijk dat "Tijd verbonden" bij "Systeem Status" een paar seconden bedraagt, als ik problemen ervaar bij het aanloggen aan de nieuwsserver met programma´s als b.v. Spotnet en Newsleecher. Bij deze programma's krijg ik dan een melding dat hij niet kan connecten, omdat de router net is gereset en nog geen internet verbinding heeft.

PC met windows 7 x64 is middels twee switches verbonden aan de Sitecom router (Firmware 2.5). Ligt volgens mij niet aan PC of Switches, aangezien ik die probleem met de router van Ziggo hiervoor nooit heb gehad. Moet dus aan Sitecom Router liggen of aan Glasvezel modem van Reggefibre. Aangezien de Sitecom Router aangeeft dat zijn uptime enkele seconden bedraagt en ik in de log zie :

  • day 1 00:00:01 [SYSTEM]: LAN, start
  • day 1 00:00:01 [SYSTEM]: BR, start
  • day 1 00:00:01 [SYSTEM]: SYS, Kernel Version: 2.5.2
  • day 1 00:00:01 [SYSTEM]: SYS, Application Version: 2.5.2
Herkent iemand dit probleem en/of weet hoe ik de Sitecom router moet instellen.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic