Dirk1984

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sinds een poosje slechte 3G verbinding postcode 4421

Hallo
Ik merk sinds een poosje (enkele maanden)
Dat op deze postcode 4421 (Kapelle-Biezelinge)
Het 3g internet niet werkt zoals het hoort.
Vorig jaar kon ik hier fatsoenlijk tv kijken en youtube videos kijken.
Maar sinds kort dus heb ik ondervonden dat het vaak gebeurt dat de verbinding opeens nog maar onder de 100 kbps download haalt.
Heb vele speedtests uitgevoerd, viel me ook op dat soms de download dan onder de 100 kbps was en de upload wel tot 1600 a 1700 kbps kwam.
Als de verbinding wel snelheid had dan haalde ik 5Mbps dl en rond 1,7 Mbps ul
Dat dit gebeurd is best erg storend dat je niet fatsoenlijk vodafone tv kunt kijken of youtube.
Ik heb ook al 3 keer met de klantenservice gebeld en nog naar een vodafone winkel geweest voor een nieuwe simkaart.
Dit heeft het probleem niet opgelost.
Ik heb ook op de site gekeken of er werkzaamheden, maar stond niks bij van deze regio.
Ik baal hier wel van want ik vond vodafone goed, maar als het zo blijft.
Ben ik toch genoodzaakt een andere provider te zoeken.
14 Reacties 14
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Dirk, dat klinkt indedaad niet goed. Zou je me van de volledige postcode kunnen voorzien. Ik kan het dan specifieker voor je nakijken. Ik zal dan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Dirk1984
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Maurice
Bedankt voor je reactie.
Het betreft postcode 4421JG 
Maar heb vorige keer ook speedtests uitgevoerd een paar honderd meter verder.
Wat resulteerde in het zelfde probleem.
Kwam ik echter buiten dit gebied en in mijn woonplaats 4461 heb ik dit probleem niet.
Een nieuwe simkaart was ook niet de oplossing wat ik al vermoedde.
Vanwege die speedtest hier en buiten dit gebied.
Dus weet ook dat het niet aan mn galaxy s3 ligt.
 
Groetjes
 
Dirk
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Dirk, ik heb het voor je nagekeken en inderdaad de dekking is niet optimaal in deze regio. Is het een mogelijkheid om je toestel op 2G in te stellen en dit uit te testen ? Laat me even weten of dit netwerk wel werkzaam is.
Dirk1984
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Maurice
Ik heb hem op gsm only even gezet. 
Die 2g reikt natuurlijk verder en werkt goed maar is heel traag.
Daar kan ik geen filmpjes mee kijken.
Maar ik krijg het idee dat de masten hier overbelast zijn.
Sinds die acties met 10 gig en half jaar of jaar helft v d prijs zijn er denk veel mensen naar vodafone gekomen.
Met als gevolg dat er te weinig bandbreedte is.
Vorig jaar kon ik hier gewoon prima tv kijken.
Met mijn s3 dus waarom moet dat nou niet meer kunnen.
Er is in de vodafone winkel ook al getest of het goed werkt met mijn gsm en sim. 
En daar was het gewoon prima.
 
Groetjes
 
Dirk
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Dirk1984,

Ik weet niet of de bandbreedte de oorzaak is, of dat er iets anders aan de hand is.
Zoals Maurice al aangeeft is de 3G netwerkdekking in jouw omgeving niet optimaal.
Vandaar dat hij jou aanraadt om je toestel in te stellen op 2G in plaats van 3G.
De snelheid is dan inderdaad minder.
Als je filmpjes wil bekijken via je telefoon, kun je misschien beter gebruikmaken van wifi hiervoor.
Dirk1984
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hier geen toegang tot wifi.
Dus ik wil gewoon van mijn abbonement gebruik kunnen maken.
Dus is 2g geen optie meer we zijn inmiddels 2013 en 4g moet uitgerold worden terwijl 3g nog niet eens fatsoenlijk stabiel werkt.
En ik zie ik ben niet de enigste met het probleem.
Ik snap dat vodafone niet meer kan doen dan standaard goedkope oplossingen.
Dus dan blijft er nog over dat ik een provider mag zoeken die me op deze plek wel van fatsoenlijk 3g kan voorzien.
 
Groetjes
 
Dirk
Dirk1984
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey Vincent
Bedankt voor je reactie en verhaal.
Dat ziet er allemaal niet best uit.
En wat mij betreft niet echt oplossingen.
Want het probleem is inderdaad wat je al aangeeft dat er netwerk problemen zijn.
Ze hebben naar mijn idee te weinig capaciteit voor het aantal toegenomen klanten sinds die 10 gig acties en helft van de prijs actie.
Daar ondervinden we nu allemaal de problemen van.
Een signalplus lost dat niet op.
Want met 3g 2 streepjes bereik moet je prima kunnen internetten.
Wat ik vorig jaar prima hier zonder enorme snelheids verschillen naar onacceptabele dramatisch lage snelheden springt.
Mijn telefoon en simkaart werken prima dat is al nagekeken.
En ik ben zelf ook geen leek op technisch gebied.
Dus ik baal soms van de antwoorden die men durft te geven.
Net of je niks weet.
Maar goed signalplus is in mijn geval geen oplossing.
Dus als er niks veranderd, is het gewoon klaar voor mij bij vodafone.
Erg jammer want ik was tevreden klant.
 
Groetjes
 
Dirk
Vincent2976

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

Heb zelf bij grote provider gewerkt. De callcentermedewerkers en moderators zijn alleen maar doogeefluik met opgelegde beperkingen en zonder mandaat. Zij laten mij, als zeer ontevreden klant (na 1 maand al) niet gaan, dus dan maar de duur van mijn contract zorgen dat vooral mijn omgeving niet overstapt naar Vodafone.

Succes met je nieuwe provider!

Ps. Ik had goede ervaringen met Tmobile (Rotterdam eo)
Dirk1984
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi
Ja had al in de gaten dat er dezelfde standaard  antwoorden worden gegeven.
Ik zit nu te denken om ook mijn contract maar uit te zitten.
Heb een sim only van maar 1 jaar gelukkig maarja is wel tot november.
Heb 10 gig en kan gratis bellen naar mn vrienden die ook vodafone hebben.
De plaats waar ik woon kan ik dit internet wel fatsoenlijk gebruiken. 
Daar is blijkbaar nog wel genoeg capaciteit gelukkig.
Dus maak ik t zo wel op.
En neem ik over een poosje als het nog niet beter is een abonnement van de concurrent die hier op mijn werk denk ik wel voldoende capaciteit heeft.
 
Dirk1984
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Misschien weet jij niet of er te weinig bandbreedte hier is.
Maar ik geloof wel degelijk dat Vodafone wel kan kijken hoeveel users er op de masten zijn.
Maar daarover wordt niet naar de klanten gecommuniceerd.
Er word altijd maar gewezen naar de simkaart of toestel.
Ik vind dat ze bij Vodafone ook eens naar eigen netwerk kritisch moeten kijken.
Dan komen we naar mijn idee een stuk verder.
Ik snap best dat ze veel klanten willen, maar te veel hooi op de vork nemen werkt nooit!
Want dan springen ze met bosjes bij je weg.
 
Groetjes
 
Dirk
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dirk1984 schreef:
Misschien weet jij niet of er te weinig bandbreedte hier is.
Maar ik geloof wel degelijk dat Vodafone wel kan kijken hoeveel users er op de masten zijn.
Maar daarover wordt niet naar de klanten gecommuniceerd.
Er word altijd maar gewezen naar de simkaart of toestel.
Ik vind dat ze bij Vodafone ook eens naar eigen netwerk kritisch moeten kijken.
Dan komen we naar mijn idee een stuk verder.
Ik snap best dat ze veel klanten willen, maar te veel hooi op de vork nemen werkt nooit!
Want dan springen ze met bosjes bij je weg.

Groetjes

Dirk
Hoi Dirk,

Ik zou graag op de mast voor je willen kijken, maar helaas kan ik dat niet. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten een goede dekking ervaren. Bekijk deze link: http://voda.fo/ne/myw1a eens. De dekking is uiteraard afhankelijk van meerdere factoren waarbij het toestel en simkaart ook een rol spelen. Daarom doen wij enkele tests om te kunnen bepalen waar het aan kan liggen.

tonnienagtzaam

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb nog nooit een goede ontvangst grhad met vodafone maar nu is het wel heel slecht slecht twee streepjes het wordt steeds gekker4793 fijnaart
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je qua download 100 haalt maar qua upload 1600, dan lijkt me dat er misschien iets mis is met de mast, geen capaciteitsprobleem en dus ook geen dekkingsprobleem, want je hebt wel 2 streepjes ofzo zei je (en dat kan genoeg zijn voor toch vrij hoge snelheid).

Misschien kan Vodafone hier toch even naar kijken op die postcode?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @tonnienagtzaam

De postcodes liggen te ver uit elkaar. Maak even een eigen topic aan en vermeld hierin de postcode. Dan kunnen we een en ander nakijken:).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic