ovi322

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds 2 weken geen netwerkverbinding in Vlieland.

Ik heb nu op Vlieland al 14 dagen geen verbinding moet mijn vodafone telefoon doorschakelen naar KPN netwerk om nog bereikbaar te zijn.
Al mijn collega's met vodafone hebben dezelfde problemen "GEEN SERVICE"

16 Reacties 16
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo @ovi322

De afgelopen tijd zijn er werkzaamheden geweest in Vlieland. Deze zijn sinds vanochtend afgerond. Zie ook dit topic voor meer informatie.

Zoek dus in het vervolg eerst even op het forum of er misschien storingen of werkzaamheden in jouw regio gaande zijn voordat je een topic plaatst. Het is namelijk niet nodig om een topic aan te maken over storingen of werkzaamheden die al bekend zijn. Let er aub ook even op dat je de titel van je topic dusdanig aanpast zodat anderen eenvoudig kunnen zien waar je topic over gaat.
ovi322
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allemaal aardig en leuk feit blijft wel dat ik en velen met mij 2 weken lang niet hebben kunnen bellen 2dagen tot daar aan toe maar 2 weken vind ik zeker niet acceptabel dus ga ook op zoek naar een andere provider. Eerst allemaal smoesjes over mijn telefoon en toen was het de simkaart terwijl er diverse klachten waren.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In het netwerkverbeteringen-forum staat dat er gisteren werkzaamheden op Vlieland zijn afgerond.

Beetje jammer (op z'n zachtst...) dat die er blijkbaar voor zorgen dat je zo ontzettend lang helemaal niet bereikbaar bent.

Werkt het nu inderdaad weer?
ovi322
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het werkt vandaag 24 februari nog steeds niet en daarin ben ik niet alleen 2 andere Vodafone gebruikers ervaren hetzelfde
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@ovi322 ,

Als klant zou ik u proberen te helpen. Allereerst, als je op vlieland gaat wonen, waar hoogstens 1 mast is. Dan kan je er ook wel een beetje van uit gaan dat als die mast plat ligt, je dus niet meer mobiel kan bellen.
Inderdaad je kan je afvragen waarom er dan een backup mast staat.. maar aangezien het aantal inwoners heb ik het vermoeden dat dat niet uit kan.
Naar een netwerk vebetering moet u de telefoon voorledig aan en uit zetten. ook kan het helpen om inplaats van 3g u telefoon vast te zetten op 2g. Soms als er een netwerverbetering is gedaan naar alleen 3g. kan het zo zijn dat u telefoon als die op 2g al vast staat, u daarom geen bereik heeft.
ovi322
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerk freak wat het aantal inwoners betreft heeft u gelijk maar misschien moet u ook eens kijken naar het aantal vakantiegangers wat hier dagelijk op het eiland verblijft.
Ik ondervind al sinds 7 februari problemen met de dekking terwijl KPN goed is.
Alleen in de buurt van de mast is er een zwak signaal.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ovi322 ,

De mast heeft voor kpn / vodafone verschillende antenne's.
Zodra vodafone vervolgens met die antenne aan het werk is, dan moet u toch kunnen begrijpen dat die op dat moment minder werkt... En dit plannen ze juist buiten de vakantie periode, zodat er zo min mogelijk mensne last van hebben.
ovi322
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry hoor maar ik stop deze discussie er wordt gemeld dat het probleem verholpen is maar dat is niet zo.
Het enige wat wel werkt binnen no time is als je je rekening niet betaald dan is het zo verholpen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ovi322 ,

Heb je al je telefoon aan en uitgezet? Je simkaart verwijderd voor 1 minuut en weer terug gedaan? En je telefoon op 2g en/of 3g vast gezet?
Ik geef u advies hoe u het probleem op kan lossen....
Als u kortzichtig wil wezen en daar niks mee wil doen, moet u het probleem bij u zelf zoeken.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @ovi322 @NetwerkFreak ,
Ik snap dat het vervelend is als je thuis niet kunt bellen. Ik was toevallig zelf vorige week op het eiland en heb aan den lijve ervaren dat er die 3 dagen weinig / geen netwerk was. Voor mij als "toerist" was het hinderlijk maar het had wel zijn charme. Echter als bewoner moet je natuurlijk een ander criterium hanteren.
Ik heb nog even gekeken en de werkzaamheden zouden afgerond moeten zijn. @NetwerkFreak heeft gelijk als hij vraagt om je toestel opnieuw op het netwerk aan te melden door batterij en simkaart te verwijderen en te herstarten. Op die manier krijg je alle updates binnen en zou je euvel verholpen moeten zijn. Koppel je de laatste stand van zaken nog even aan ons terug?

Groetjes, Per
ovi322
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Per,
Ik heb nu onderhand zo vaak de telefoon gereset en de simkaart eruit gehaald dat ik het met de ogen dicht kan doen.
Zal nog 1 maal proberen duidelijk te maken wat hier precies aan de hand is.
Het signaal is erg zwak en alleen in de buurt van de mast is het redelijk het lijkt wel of de zender op laag vermogen werkt.
Zo nu en dan sinds vandaag komt het volle signaal eruit maar dit duurt maar enkele minuten en dan is er weer "geen service" als je iets verder van de mast afbent en wordt je gesprekt verbroken.
Ik ervaar dit niet alleen maar werk hier met diverse collega's ook vodafone abonnee en die hebben allemaal het zelfde probleem.
Ik heb dit probleem nu bijna 3 weken en het begint erg irritant te worden onderhand.
Ik hoop dat er nu heel snel een oplossing komt.

Groet Jans
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ovi322 ,

Misschien is het te overwergen om signaalplus te nemen in uw woning. Dit is een apparaatje wat u aansluit op uw internet verbinding. Vervolgens komt er een perfecte 3G verbinding in uw huis. Dit zorgt er voor dat u nooit meer last hebt van signaal problemen.
Meer informatie hier
Op deze manier bent u niet meer afhankelijk van die ene zendantenne die op vlieland staat.
Het enige nadeel aan dit, is dat zo;n antenne €85 euro kost. Maar daarmee bespaar je wel een hele hoop ellende.
ovi322
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat hier niet om een huis aansluiting ik werk hier op het eiland en ben mobiel
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ovi322 ,

Jammer dat dit geen oplossig voor u biedt.
maar u post u reacties van af een iphone. dan heeft u toch netwerk?
of zie ik dat verkeerd?
ovi322
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lees mijn mail ik sta wel eens naast de mast en ik heb WiFi
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ovi322 ,

Ik kan u niet verder helpen als het volgende:
- Zet u telefoon is vast op 2g, en controleer of dit het probleem oplost.
Deze storing is verder al binnen vodafone bekend, en er wordt al onderhoud aan de mast gepleegd.
Het is erg spijtig dat u volledig afhankelijk bent van die ene mast.
Voor de rest kunnen leden op het forum u niet verder van het dienst zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic