Helaas lukte dat niet
1. Met originele SIM: lukt niet omdat het nummer is verlopen, dus SMS komt niet aan.
2. Met een nieuw gekochte SIM: lukt niet want wordt geweigerd door het toestel (simlock :D)
3. Een ander toestel: SMS komt aan, de site meldt dat het een Sony is (dat klopt, ik moet echter een Nokia unlocken), maar goed ik voer de IMEI van het oude Nokia toestel in, klik op verstuur en er verschijnt de melding "Er ging iets niet helemaal goed. We hebben geen unlockcode van dat toestel". Persoonlijk vermoed ik dat dit komt omdat de IMEI niet hoort bij deze Sony.
Anyway, helpdesk gebeld. Als ik in het keuze menu aangeef dat ik een technisch probleem heb met mijn toestel kom ik niet bij een mens uit, dus ik doe naar net of ik traaf internet heb 😉 en ik krijg een aardige mevrouw aan de lijn. Het is duidelijk een bijzonder geval, na twee keer ruggespraak schiet ze een call in bij de 2e lijns.
Nou ja, de hike van dit weekend is alweer voorbij, en uiteindelijk hebben alle meiden de route kunnen vinden. Antwoord komt vast op tijd voor de volgende hike of dropping.
Wordt vervolgd.