StijnvGlab

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simlock op telefoon, vorige provider niet bekend

Goedemiddag,

 

Ik heb een toestel van mijn overleden vader georven. Deze wil ik gebruiken maar er zit een simlock op.  Op internet lees ik dat ik bij de provider het EMEI nummer moet aanleveren om een code te ontvangen om te unlocken, Ik weet echter niet wie de vorige provider was. Hoe kan ik dat achterhalen? (Ik heb wel het emei nummer)

 

groet,

Stijn

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12015Posts
  • 3507Oplossingen
  • 3132Likes

Gecondoleerd met het verlies van je opa. Wat fijn dat je van je opa de telefoon hebt georven. Een simlock kan de provider je niet mee helpen, wel met een pukcode bij het meermaals invoeren van een verkeerde simlockcode. Het opvragen van deze code kan best nog wel eens ingewikkeld zijn want dit kan alleen de eigenaar zelf opvragen. Bij overlijden is dit natuurlijk lastig en dan moet je maar hopen dat een provider met je mee werkt. Daarnaast is het ook nog belangrijk, gaat het om een abonnement of prepaid. Abonnement moet je dan ook stop zetten, dan zou je eventueel gelijk kunnen vragen of ze je helpen met deze informatie. 

Je kan de klantenservice even bellen om te vragen of ze je willen helpen met deze informatie. Overigens, vaak kan je nog zien op het kaartje met een logo erop. Zeker als het al een heel oud toestel is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic