tijnkoeleman

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Simkaart wordt niet gedetecteerd (iPhone 7)

Sinds kort geeft mijn telefoon links boven in het scherm 'Zoeken' of 'Geen Service' aan, voordat ik mijn simkaart heb kunnen ontgrendelen. Ook als er geen simkaart in zit geeft hij hetzelfde aan. Soms kan ik later wel mijn simkaart ontgrendelen, of als ik mijn telefoon opnieuw opstart doet hij het soms direct. Maar ik heb natuurlijk liever dat hij het altijd gewoon doet. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Kan ik misschien een onderdeel laten vervangen waar het aan kan liggen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je de mogelijkheid om een werkende simkaart in jouw toestel te stoppen? Je mag dit ook eventueel in een Vodafone winkel doen. Mijn collega's kunnen je hierbij helpen. Mocht het de simkaart zijn, dan kunnen ze meteen een simwissel doen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi tijnkoeleman
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je je Sim-kaart al eens in een ander toestel gestopt om te kijken wat die dan doet of een ander Sim-kaart in je telefoon om te zien wat die dan zegt?! Aan de hand daarvan kan je een beetje zien wat er aan de hand is en misschien constateren wat er eventueel aan de hand kan zijn. Je zou je Sim-kaart ook even kunnen schoon maken met een schone theedoek en weer terug kunnen stoppen en/of je telefoon uit- en weer aanzetten. Wil dit niet lukken dan kan je bij de instellingen, algemeen, je netwerkinstellingen herstellen.

Lukt het dan nog niet dan kan je het best even langs een Vodafone winkel of via de klantenservice van Vodafone een nieuw Sim-kaartje aanvragen. Zie deze pagina hoe aan te vragen: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/simkaart.shtml

Succes en laat even weten hoe het is afgelopen.
tijnkoeleman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zal dat gaan proberen. Maar als er geen simkaart in zit dan geeft hij ook ‘geen service’ of ‘zoeken’ aan. Dus ik denk niet dat het aan de simkaart ligt, maar aan mijn telefoon. Het herstellen van netwerkinstellinen heb ik al geprobeerd, sterker nog ik heb ook daarna heel mijn telefoon gereset.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je de mogelijkheid om een werkende simkaart in jouw toestel te stoppen? Je mag dit ook eventueel in een Vodafone winkel doen. Mijn collega's kunnen je hierbij helpen. Mocht het de simkaart zijn, dan kunnen ze meteen een simwissel doen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ben je er achter of het aan het toestel ligt tijnkoeleman?
tijnkoeleman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de simkaart van mijn moeder er in gedaan maar dan werkt hij nogsteeds niet, dus ik denk dat het aan het toestel ligt. Mijn simkaart in het toestel van mijn moeder doet het overigens wel.
tijnkoeleman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat raden jullie aan dat ik nu kan doen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wat je zou kunnen proberen om te controleren of het niet aan de software ligt, is het toestel eens terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maar maak dan wel eerst een back up zodat je niks kwijt raakt. Werkt het dan nog niet, dan raad ik aan om het toestel te repareren. Hier lees je hoe het reparatietraject in zijn werk gaat.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nog gelukt of heb je het toestel moeten laten repareren tijnkoeleman ?
tijnkoeleman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee ik heb er nog niks aan laten doen omdat ik op vakantie ben. Als ik terug ben wil ik hem wel zsm laten repareren. Weten jullie misschien welk onderdeel van mijn telefoon kapot is? Of kunnen jullie daar niks over zeggen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen idee tijnkoeleman
Het kunnen verschillende opties zijn die dit veroorzaken. Hierdoor is het niet mogelijk om nu al te zeggen wat het is.
tijnkoeleman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als ik mijn toestel niet bij jullie heb gekocht kan ik dan toch nog in de Vodafone winkel terecht of kan dat dan niet?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kunt hem via ons laten repareren maar ik raad je eigenlijk aan om dit terug te brengen naar de plek waar je het toestel gekocht hebt ivm de garantie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic