acfrank

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart van TOMTOM defect

Beste Vodafone,

Ik ben in het bezit van een TOMTOM Live, voorzien van een vodafone sim-kaart. Nu is deze TOMTOM helaas buiten de garantie defect gegaan, er kan geen dataverbinding meer gemaakt worden.
TOMTOM rekent voor reparatie 120 euro, ik ben er echter zelf achter gekomen dat de sim-kaart defect is (of niet meer actief).
Kan Vodafone mij misschien helpen door te controleren of de simkaart nog actief is of voor mij (voor een lager bedrag dan 120 euro) een nieuwe simkaart te regelen?

Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Tuur,

Alles uitstekend hier! Ik hoop bij jou ook.

Jammer dat het poetsen niet geholpen heeft. Ik ben bang dat TomTom je geen SIM zal toesturen, je zult het hele apparaat in moeten sturen en dan gaan zij dit zelf bekijken, daar is dat hoge bedrag voor. Als je BB aangeeft dat hij geen SIM kan vinden dan is de kans inderdaad groot dat de SIM defect is (maar niet per defintie). In dat geval zal TomTom het makkelijk hebben door alleen een sim swap te doen. Je kunt er zelf geen eigen prepaid sim in doen omdat je TomTom een mobiele internetverbinding maakt via een private APN (= eigen internet verbinding via Vodafone netwerk) en alleen de sim kaarten die zij aanmelden hebben toegang tot deze APN.

Ik ben bang dat er dus geen andere manier dan TomTom. Uit ervaring weet ik wel dat als je TomTom belt (020-446 94 43) dat ze de duur van je live abonnement over kunnen zetten naar een ander apparaat, bijvoorbeeld een refurbished versie. Officieel kan het niet maar het is me al een paar keer gelukt via deze manier.

Groeten!


Bekijk in context

7 Reacties 7
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @acfrank

Bij een defecte of versleten Vodafone SIM-kaart, kun je in iedere Vodafone winkel kosteloos (!!!) een nieuwe Vodafone SIM-kaart aanvragen.
Neem daarvoor mee:
* je huidige, defecte, Vodafone SIM-kaart
* een geldig legitimatie-bewijs van de contractant
* de bankpas van de bankrekening waarvan het bankrekeningnummer dat bij Vodafone bekend is.

Er kan eventueel worden gevraagd om een bedrag van €0,01 te pin-betalen. Dit om jouw identiteit grondig te bewijzen.

Succes !


Netwerker

acfrank
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Netwerker,

Bedankt voor je reactie. Het probleem is dat de simkaart op naam van TOMTOM is geregistreerd en dat "reparatie" 120 euro kost.

MVG Arthur
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hé Tuur,

Daar kun je helaas zelf niets aan doen, TomTom is de contractant van deze SIM en alleen zij kunnen wijzigingen uitvoeren. Zover ik weet kan TomTom zelf de simkaarten activeren en deactiveren. Volgens mij doen ze dat als je een Live abonnement hebt. Heb je dat wel?

Daarnaast is de prijs een commerciele prijs, de simkaart vervangen is een kwestie van sticker aan de onderkant lospeuteren, sim wisselen en klaar. Je kunt zelf nog proberen om hem even te poetsen, wellicht doet die het dan gewoon weer. De reparatie voor €120 kan ook betekenen dat het hele moederbordje vervangen wordt in het geval dat de sim niet defect is maar de onderliggende elektronica.

Mocht je reparatie overwegen, kijk dan even naar http://www.tomtom.com/nl_nl/shop/tomtom-outlet-store/, voor een tientje meer heb je een refurbished GO LIVE 1000 met 2 jaar garantie. Volgens mij krijg je op reparatie maar 3 maanden garantie.
acfrank
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Robert!! Leuk je hier te zien!! 😉 Alles goed bij jou?

Ik heb inderdaad een live service (loopt nog 11 maanden....). Ik heb de TOMTOM al open gemaakt om de SIM te verwijderen te poetsen, heeft helaas geen oplossing geboden.
De SIM geplaatst in mijn BlackBerry, die geeft aan dat hij geen SIM kan vinden, dus neem aan dat de SIM defect is.
Die 120 euro is een standaard bedrag voor reparatie, ongeacht wat er defect is. Ik heb de vraag al bij TOMTOM open staan om me een nieuwe SIM kaart te sturen, maar daar heb ik verder geen reactie meer van gekregen.

Groeten, Tuur



robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Tuur,

Alles uitstekend hier! Ik hoop bij jou ook.

Jammer dat het poetsen niet geholpen heeft. Ik ben bang dat TomTom je geen SIM zal toesturen, je zult het hele apparaat in moeten sturen en dan gaan zij dit zelf bekijken, daar is dat hoge bedrag voor. Als je BB aangeeft dat hij geen SIM kan vinden dan is de kans inderdaad groot dat de SIM defect is (maar niet per defintie). In dat geval zal TomTom het makkelijk hebben door alleen een sim swap te doen. Je kunt er zelf geen eigen prepaid sim in doen omdat je TomTom een mobiele internetverbinding maakt via een private APN (= eigen internet verbinding via Vodafone netwerk) en alleen de sim kaarten die zij aanmelden hebben toegang tot deze APN.

Ik ben bang dat er dus geen andere manier dan TomTom. Uit ervaring weet ik wel dat als je TomTom belt (020-446 94 43) dat ze de duur van je live abonnement over kunnen zetten naar een ander apparaat, bijvoorbeeld een refurbished versie. Officieel kan het niet maar het is me al een paar keer gelukt via deze manier.

Groeten!


acfrank
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan een tweedehands Via Live 120 kopen voor 50 euro, denk dat ik dat maar ga doen en inderdaad proberen het abonnement over te laten zetten. Thanx voor je hulp!!!

Groeten, Arthur
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Als het voor voornamelijk Nederland is dan zou je ook de app Waze kunnen gebruiken, werkt super, zelfs betere kwaliteit verkeersinformatie!

O nee, je hebt een BlackBerry, daar zal de app waarschijnlijk niet beschikbaar voor zijn. Maar ik heb nog wel een Friend & Family kortingscode voor je. Er is toevallig nu een geweldige aanbieding met de Samsung Galaxy S4 (https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/9179/4300).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic