EM

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart meldt zich opnieuw aan op netwerk (3012 AG Rotterdam)

Heb vandaag ineens dat ik op mijn werk de hele tijd (elke minuut oid) opnieuw mijn simkaart moet vrijgeven met de pincode. Mijn telefoon / simkaart moet zich telkens opnieuw aanmelden op het netwerk, omdat hij na een minuut weer van het netwerk afgegooid wordt.
 
Kan de pincode beveiliging er wel even afgooien, maar dat is alleen een tijdelijke workaround.
 
Wat is er aan de hand in 't centrum van Rotterdam met het netwerk? Op andere plekken (thuis en onderweg vanmorgen) heb ik dit dus niet....
4 Reacties 4
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hé EM, dat is vreemd. Zou je als test eens willen wisselen 2G en 3G? Of met je simkaart in een andere telefoon? In principe zou dit namelijk niet aan het netwerk mogen liggen, maar aan je toestel, simkaart en het contact daartussen.
EM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sido,
 
probleem doet zich vermoedelijk alleen voor op 3G. Op het moment dat ik gisteren de metro instapte (2G netwerk) was ik het probleem weer kwijt.
 
Onderweg en thuis (2871) dus geen enkel last meer van gehad. Nu vanaf 8:00 uur weer op het werk (3012 AG) en daar begint het probleem direct weer opnieuw....
 
Heb nu op jouw verzoek de 3G services uitgezet en ben op 2G teruggegaan. Zal een tijdje in de gaten houden of dat een verschil maakt en hou je op de hoogte.
 
Groeten, EM
 
 
EM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Sido,
 
3G optie uit, dan werkt alles weer zoals het hoort.
 
Zodra ik hier (3012 AG) de 3G optie weer aanzet wordt ik er elke minuut / 2 minuten van het netwerk afgegooid. Nu ik de pincode beveiliging van mijn simkaart eraf heb gegooid zie ik elke minuut het volgende gebeuren:
- Netwerk verbinding (3G) 0 valt weg, geen streepjes meer verlicht als signaalsterkte
- Vliegtuigje (Flight modus symbool) verschijnt even in beeld ipv signaalsterkte streepjes.
- De Netwerkverbinding wordt weer hersteld, de signaalstreepjes komen verlicht weer terug (4 streepjes)
 
Blijft dus een 3G probleem op deze specifieke locatie....
 
Nog een idee?
 
Groeten, EM
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Heldere uiteenzetting, dankje 🙂 Zou je even een toestel van iemand anders willen lenen en jouw sim daar instoppen? Liefst een ander type toestel als dat zou kunnen.

Als je dan nog steeds dit merkt op die postcode, dan neem aub even contact met ons op via facebook of twitter. Dan kunnen we je gegevens opvragen en eea door gaan geven aan de technische dienst om het te laten uitzoeken.

Verwijs aub even naar dit topic als je contact opneemt, dat scheelt je een hoop dubbel uitleggen 😉
Je kunt daarvoor deze link copy-pasten: http://voda.fo/ne/c3bc8
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic