avreijnen

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Simkaart los geleverd?

Hoi iedereen,

Zojuist de nieuwe telefoons ontvangen bij de abonnementen van mij en mijn vrouw (Red Together en Red Together Extra, beide contracten op mijn naam). Ik moest ook voor de contracten tekenen bij aflevering. Is dat de reden (ik stap over van een andere provider) dat er nog geen simkaarten bij de bestelling zaten? Worden die los geleverd nog?

Dank alvast!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Groot gelijk dat je nu alvast even aan de bel trekt @avreijnen. Beter te vroeg dan te laat. Ik denk dat je in dit geval het beste even kunt bellen naar 0800-0560. Wij zijn in het weekend via deze weg niet bereikbaar, dus de beller is in dit geval dan sneller. Mocht er alsnog onduidelijkheid zijn, dan het advies om je gegevens in je Community profiel even aan te vullen. Dan duiken we hier maandag verder voor je in.

Nou, heb even gebeld en de klantenservicemedewerker heeft een case aangemaakt. Kennelijk is er een systeemstoring want er zijn meer klanten de afgelopen dagen geweest die dit probleem hadden. Ze gaan intern kijken of het mogelijk is de simkaarten per post na te sturen. Is dat niet zo, dan kan ik op de datum nummerbehoud 2 simkaarten ophalen bij de Vodafone winkel.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @avreijnen 
Kijk eens aan, wat mooi dat je je telefoons binnen hebt. Normaal gezien zit je SIMkaart bij de bestelling. Zou het kunnen zijn dat je misschien een eSIM kaartje hebt ontvangen? Dat is een rechthoekig doosje met eSIM erin (ipv SIMkaart). 

Wat voor toestellen heb je ontvangen? 

Zolang je abonnement nog loopt bij je huidige provider kan je natuurlijk dat SIMkaartje in je nieuwe telefoon stoppen en dan werkt het ook gewoon. Wanneer je oude provider over gaat naar Vodafone dan moet je je oude SIMkaart (van je andere provider) weer uit je telefoon halen en die van Vodafone erin stoppen. Dit alleen als het om een SIMkaartje gaat en heb je een eSIM ontvangen dan hoef je er NIETS in te steken, dat gaat hardware matig in je telefoon, dat is geen kaartje meer!

Dus het is even belangrijk wat je nu hebt gekocht en of je dat eSIM kaartje hebt ontvangen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @avreijnen 

Fijn dat je de nieuwe telefoons al hebt ontvangen! Het is altijd leuk om jezelf af en toe eens even te verwennen met een mooi nieuwe toestel. Ik zie dat @Energieboy je al handige informatie heeft gegeven wat betreft het uitzoeken of je nu een eSIM hebt ontvangen of niet. Heb je hier nog naar gekeken? 

avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Energieboy en @Cecilia Vodafone,

We hebben het nog eens nagekeken, maar we hebben in beide kartonnen buitendozen (met de rode Vodafone-binnenkant) alleen een instructieboekje van Vodafone ontvangen en de verpakking van het toestel zelf (en wat van die Sealed Air-zakjes natuurlijk). Er zat geen rechthoekig doosje met eSIM bij, noch een verpakking met een simkaart. Dit had er dus wel bij moeten zitten? 

We hebben gelukkig nog wel even, onze nummers worden pas op 21 september overgezet, maar het zou wel fijn zijn om dan te kunnen bellen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Groot gelijk dat je nu alvast even aan de bel trekt @avreijnen. Beter te vroeg dan te laat. Ik denk dat je in dit geval het beste even kunt bellen naar 0800-0560. Wij zijn in het weekend via deze weg niet bereikbaar, dus de beller is in dit geval dan sneller. Mocht er alsnog onduidelijkheid zijn, dan het advies om je gegevens in je Community profiel even aan te vullen. Dan duiken we hier maandag verder voor je in.

avreijnen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Groot gelijk dat je nu alvast even aan de bel trekt @avreijnen. Beter te vroeg dan te laat. Ik denk dat je in dit geval het beste even kunt bellen naar 0800-0560. Wij zijn in het weekend via deze weg niet bereikbaar, dus de beller is in dit geval dan sneller. Mocht er alsnog onduidelijkheid zijn, dan het advies om je gegevens in je Community profiel even aan te vullen. Dan duiken we hier maandag verder voor je in.

Nou, heb even gebeld en de klantenservicemedewerker heeft een case aangemaakt. Kennelijk is er een systeemstoring want er zijn meer klanten de afgelopen dagen geweest die dit probleem hadden. Ze gaan intern kijken of het mogelijk is de simkaarten per post na te sturen. Is dat niet zo, dan kan ik op de datum nummerbehoud 2 simkaarten ophalen bij de Vodafone winkel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic