Jasperbakker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart kapot in buitenland, wat nu?

Hallo,

Ik reis op dit moment een aantal maanden door Azie, en ik heb de pech dat mijn vodafone simkaart kapot is gegaan. Hij wordt niet meer herkend door het toestel, schoonmaken e.d. heeft niet geholpen.

Tijd voor een nieuwe simkaart dus. Weet iemand of ik in het buitenland een nieuwe simkaart kan aanvragen, en deze ook kan activeren buiten het nederlandse netwerk? Omdat we steeds verplaatsen heeft opsturen vanuit NL niet zoveel zin...

Albast bedankt voor jullie tips, en hopelijk kan ik snel weer bellen!
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Kort antwoord: neen, dit is niet mogelijk. Vodafone wil altijd grondig de identiteit van de klant controleren. Hetzij bij de a.gifte van de Vodafone SIM-kaart in Nederland door een gecertificeerde koeriersdienst (DynaLogic).

Of anders bij het acticeren van de SIM-kaart. Door het stellen van vragen om de identiteit van de klant 100% vast te stellen.

Je zult dus prepaid-sim-kaarten moet kopen op de lokale markt, van het land waar je verblijft.

Succes !

Netwerker
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Jasperbakker

Wat tof dat je aan het rondreizen bent! Waar ga je nog allemaal heen? Heb je een speciaal doel met je reis? Ik ben erg nieuwsgierig:).

Het is technisch ook niet mogelijk om een Vodafone simkaart te activeren op een buitenlands netwerk. Het is dus echt nodig dat de sim in Nederland is. Als je rondreist is het inderdaad niet handig om een simkaart op te sturen. Ik wil je dus adviseren om je simkaart te laten vervangen als je weer in Nederland bent.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic