Steven29

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart gestolen in het buitenland

Ik verblijf de komende twee maanden in het buitenland (Duitsland). Mijn simkaart van mijn Nederlandse nummer is gestolen. Op de website van Vodafone lees ik alleen dat je een simkaart kan aanvragen in een Vodafonewinkel. Hoe kan ik alsnog vanuit Duitsland een nieuwe simkaart aanvragen? Kan dat ook bij een Vodafonewinkel hier? Kan het gewoon digitaal? Of moet het telefonisch (en is er een methode om lang wachten bij de klantenservice>hoge telefoonkosten door bellen vanuit het buitenland te voorkomen)? Dank!
8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Vervelend dat je simkaart is gestolen
Allereerst raad ik je aan om de simkaart te blokkeren. Dit kun je doen via my Vodafone of de klantenservice.

Een nieuwe simkaart bestellen is op verschillende manieren mogelijk, door naar een winkel te gaan in Nederland of de klantenservice. Echter is het niet mogelijk om deze te sturen naar het buitenland. Vodafone Duitsland kan geen simkaart leveren voor jouw mobiele nummer omdat zij niet in de systemen van Vodafone NL kunnen. Omgedraaid kan dat ook niet. Hiervoor dien je helaas in Nederland te gaan.
Wat je wel kan doen is een simkaart bestellen op je thuis adres in Nederland. Deze wordt dan opgestuurd. In de tussentijd kun je wel een tijdelijke simkaart aanschaffen met een nummer in Duitsland zodat je in ieder geval bereikbaar bent.
Steven29
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fijn, dankje!
Waar op de website kan ik een nieuwe simkaart aanvragen (& de oude blokkeren)?
Anonymous
Niet van toepassing
Via my Vodafone kun je hem blokkeren. Ik meen: profiel - abonnement instellen: klik op naar je instellingen en dan het kopje blokkades.
Een nieuwe simkaart kan besteld worden via de klantenservice of winkel: https://www.vodafone.nl/support/toestel/simkaart-bestellen.shtml
Steven29
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op de opgegeven site (https://www.vodafone.nl/support/toestel/simkaart-bestellen.shtml) kan ik de simkaart niet zelf bestellen. Vodafone zegt dat het in een winkel moet. Dat is voor mij dus niet mogelijk. Wat nu?
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je aan of om te bellen met de klantenservice of een chat bericht starten en daar te bestellen.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Steven29 , is het nog gelukt om een nieuwe simkaart te bestellen bij de klantenservice?
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Steven29 , omdat we niets meer hebben gehoord, sluiten we dit topic over 48 uur. Je kunt er dan niet meer op reageren. Hopelijk ben je ondertussen al aan de slag met je nieuwe simkaart 🙂
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic