Hoi @Patrick33
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Wat vervelend dat je simkaart is gestolen in het buitenland. Hebben ze wel goed aangehoord dat je simkaart is gestolen? Het is natuurlijk heel begrijpelijk dat ze zeer voorzichtig zijn met het verstekken van simkaarten en dat ze de AVG wetgeving moeten naleven. Je zou ook niet willen dat iemand zomaar onder jou naar een simkaart kan opvragen. Echter, ik begrijp de klantenservice niet dat ze je een code opsturen, wat je zelf ook al schrijft.
Normaal gezien zou je gewoon een nieuwe simkaart moeten kunnen aanvragen en deze sturen ze dan naar je eigen huis en dan moet iemand anders deze naar je toesturen in het buitenland. LET OP: de simkaart moet wel eerst in Nederland worden geactiveerd, anders gaat het nog mis! Je kan hem dus niet in het buitenland activeren. Heb je al online gekeken via My Vodafone? Onder het kopje Producten - Toestel & Sim kan je, als het goed is, een nieuwe simkaart aanvragen. Nu weet ik niet of ze daar nu ook een code vragen, maar het is het proberen waard. Je hoeft uiteraard niet eerst naar Nederland te komen voor een nieuwe simkaart, dat heb ik hier op de community ook nog nooit vernomen, dan zal dat ook niet zo zijn 😉. Als je aangiften hebt gedaan, in het land waar je simkaart is gestolen, en je kan deze aantonen, dan krijg je zelfs de simkaart gratis en anders zijn hier kosten aan verbonden.
Je zou nog even kunnen wachten op iemand van Vodafone, misschien dat die je iets meer kan melden. Succes!