markradeloos

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Simkaart geblokkeerd?

Hallo daar,

5 dagen geleden merkte ik dat een icoontje boven in mijn scherm verandert was, het is het bereik icoontje. deze was ineens leeg op plekken waar ik voorheen altijd heel goed bereik had. na wat getest te hebben of dit aan mijn telefoon, de simkaart of een storing bij vodafone lag ben ik tot deze conclusie gekomen:
-de simkaart van mijn vader werkt wél in mijn telefoon met volledig bereik (ook vodafone prepaid).
- mijn simkaart wordt wél herkent door telefoons.
- mijn simkaart heeft géén bereik in andere telefoons.
- er zijn géén storingen volgens de site van vodafone nabij.


Verder heb ik mijn simkaart recent gebruikt; 1 week geleden nog meerdere SMSjes verstuurd en ontvangen.

Ook heb ik geprobeerd om verbknding te maken met het vodafone netwerk waarop ik de melding krijg dat de verbinding niet tot stand is gekomen.

Ten slotte heb ik zelf al gezocht naar of ik mijn simkaart kan (de)blokkeren maar kan deze optie niet vinden. zowel op mijn telefoon (my vodafone app) als op de computer (my vodafone account)

Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor 🙂

MVG,

Mark
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
markradeloos
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sietske

Ik heb jullie servicedesk aan de lijn gekregen om de nieuwe simkaart te activeren, het activeren van de simkaart gaat niet via de myvodafone app of site.... ik kan weer bellen en sms'en.

groeten,

Mark

Bekijk in context

7 Reacties 7
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij ben je het snelst geholpen als je het issue bespreekbaar maakt bij een Vodafone winkel, daar kunnen ze je eventueel een simwissel geven. 't Lijkt mij een defecte simkaart iig. Bij een abonnement wordt die nog wel eens gratis gewisseld, ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat prepaid zit.
markradeloos
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedank voor je reactie, ik denk dat ik een nieuwe sim ga aanvragen deze is namelijk al zo'n 6 jaar in gebruik door mij
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi markradeloos,

Ik denk inderdaad dat je simkaartje stuk is. Laat je ons weten of alles weer werkt als je een nieuwe simkaart hebt gehaald?
markradeloos
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
update!

na een nieuwe simkaart te hebben aangevraagd (deze was binnen 2 dagen al in huis! top, zeer snelle levering) bleek dit niet meteen het juiste te zijn maar een YOU prepaid kaart.... pff wat is de vodafone site toch omslachtig.
Deze werkt wél zoals we al hadden verwacht :). Ik wilde nummerbehoud aanvragen nu ik een nieuwe simkaart had, helaas werkte dat niet en kreeg ik foutmeldingen op jullie site en in jullie App. Vervolgens belde ik naar de klantenservice om verhaal te halen, deze service-medewerker heeft mij prima geholpen met het aanvragen van een nieuwe sim waarbij alles behouden zou blijven (nummer en beltegoed). Ook deze simkaart had weer een snelle levertijd en was in 4 werkdagen in huis.
Ik kom thuis en vol enthousiasme wil ik mijn simkaart proberen. Helaas kan ik in de omslachtige vodafone site geen nieuwe simkaart activeren (met hetzelfde nummer) en blijft mijn oude Sim nog 'actief' (volgens de site dan...). Het stappenplan in de brief onder de kop 'Activeren doe je zo' klopt totaal niet.... of de knoppen hebben een andere naam gekregen of alles worden gemaskeerd omdat ik al een simkaart heb...

Ik zie op jullie site staan dat de klantenservice tot 20:00 bereikbaar is, na meerdere pogingen ze te bereiken heb ik de moed opgegeven en probeer maar weer via deze weg antwoord te krijgen.
Langsgaan in een van de vodafone winkels kan ik niet want ik heb daar pas tijd voor wanneer deze gesloten zijn...
de moed zakt in mijn schoenen...
Wat nu?


met vriendelijke groet,

Mark
markradeloos
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sietske

Ik heb jullie servicedesk aan de lijn gekregen om de nieuwe simkaart te activeren, het activeren van de simkaart gaat niet via de myvodafone app of site.... ik kan weer bellen en sms'en.

groeten,

Mark
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te lezen markradeloos. Bedankt voor de terugkoppeling.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic