raoul561

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart doet het niet

Beste vodafone,

Vorig jaar heb ik een LG gekocht waarbij ik een sim kaart kreeg maar ik heb mijn oude sim kaart gebruikt
Ik heb mijn simkaart wel geactiveerd maar nu ik twee telefoons heb zelfde lg heb ik mijn nieuwe sim kaart van vorig jaar die ik erbij kreeg gebruikt hij was al geactiveerd maar ik kan nu helemaal niks doen met die sim kaart omdat er alleen staat dat ik noodoproep kan bellen zelf kan ik ook niet bellen en smsen en ook niet gebelt worden
8 Reacties 8
raoul561
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik vergat nog te zeggen ik kan me nummer van me nieuwe sim kaart ook niet registeren op vodafone zelf
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@Raoul561,
Ik kan uit je bericht niet helemaal eenduidig opmaken wat er aan de hand is. ik doe eens een schot voor de boeg:
Op je mobiele nummer kan maar 1 simkaart tegelijk actief zijn. Op het moment dat je een 2e simkaart activeert op je nummer, blokkeert dat de vorige. Alle info op de geblokkeerde sim is dan ook niet meer toegankelijk.

Heb ik hiermee de kern van je issue geraakt?
Gr Per

deboor88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik doe het even zo omdat ik niet kan vinden hoe je prive kan chatten met iemand van vodafone ( dat kan vroeger wel). En snap niet hoe dit allemaal werkt.
Ik heb een simkaart van vodafone. Nou valt heel vaak mijn bereik weg waardoor ik onbereikbaar ben en niemand mij kan bellen of smsen en andersom.
Omdat vaak mijn bereik wegval waardeer ik vrijwel nooit meer op.
raoul561
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik leg het nog een keer uit vorig jaar heb ik een lg gekocht waarbij ik een nieuwe sim kaart kreeg maar ik heb heb hem nooit geactiveerd want ik gebruikte altijd mij oude sim kaart gistere wou ik me nieuwe nummer registreren op vodafone maar ze zeggen dat het nummer niet geregistreert kan worden en me nieuwe sim kaart zit in me andere telefoon ik kan niet bellen en smsen en ook niet terug gebelt worden ik kan alleen noodoproep bellen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @raoul561

Wat je kunt doen is de simkaart die wel hoort te werken in een ander type merk en toestel stoppen om te zien of hij het dan wel doet. Tevens raad ik je aan een werkende simkaart in je toestel te stoppen om te zien of dat wel werkt. Dit kun je doen in een vodafone winkel.
Als je de andere simkaart wilt gebruiken die nog niet geactiveerd is kun je dit doen via de klantenservice door 1201 te bellen of 0654500100 te bellen met een vaste lijn of ander toestel. Zorg ervoor dat je je klantnummer bij de hand hebt.
Tevens kun je hem registreren viahttps://www.vodafone.nl/support/toestel/simkaart-activeren.shtml

Mocht dit niet lukken dan heb je waarschijnlijk een nieuwe simkaart nodig.

Groetjes stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@deboor88,
Wat je kunt doen is de simkaart in een ander type merk en toestel stoppen om te zien of hij het dan wel doet. Tevens raad ik je aan een werkende simkaart in je toestel te stoppen om te zien of dat wel werkt. Dit kun je doen in een vodafone winkel. Mocht het aan je simkaart liggen dan kun je nieuwe simkaart halen bij een vodafone winkel of via de klantenservice bestellen.
Op www.handleidingen.vodafone.nl kun je kijken betreft de instellingen van je telefoon.

Tevens kun je contact opnemen met de klantenservice om te zien hoe de simkaart op het netwerk staat. Zij kunnen tevens een reset doen.
Ik hoop dat bovenstaande je geholpen heeft.

Groetjes stevied86
raoul561
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe duur is een nieuwe simkaart
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @raoul561

Een nieuwe simkaart kost 20 euro bij een abonnement. Betreft prepaid geloof ik ook maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic