Inzani

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart activeren

Goedemorgen,

 

Vorige week woensdag heeft mijn vriendin haar simkaart laten blokkeren wegens verlies van haar telefoon. Op mijn verzoek de simkaart laten deblokkeren omdat ik dan nog kans had het toestel terug te vinden via Find my Device. Dit zou een paar minuten duren...dat werd een paar uur. Daarna 24 uur, toen 48 uur. Niemand kan/wil mij helpen. Toestel heb ik inmiddels afgeschreven, dus voor de 10e keer gebeld en gevraagd of ik dan een nieuwe kaart in de winkel kan halen, activeren en weer bellen. Geen probleem meneer. Naar de winkel om een kaart te halen…..in de winkel wordt mij gezegd dat dat niet gaat omdat eerst de oude kaart gedeblokkeerd moet worden…..en daar zit nu dus net het probleem. Vanochtend (inmiddels 120 uur verder) weer gebeld en mij werd vrolijk verteld dat er een case aangemaakt ging worden, is mij vorige week ook al meerdere keren beloofd, en dat ik nog maar even 5 á 10 werkdagen geduld moet hebben.....

Echt? 

Iemand tips hoe ik vandaag een werkende simkaart kan bemachtigen? Dit is een nummer wat al 20 jaar bestaat en waar ook zakelijk op gebeld wordt. Vandaag gaat dag 6 in dat het nummer onbereikbaar is.

 

Alvast bedankt voor de tips?

Michael

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Inzani 
Uiteraard een heel vervelend verhaal en knap lastig dat je niet bereikbaar bent. Eigenlijk is het aan je vriendin om hier een bericht te plaatsen want Vodafone denkt aan de Privacy van haar klanten, wat ook wettelijk zo is voorgeschreven. 

Normaal gesproken zou je binnen 24 uur weer via My Vodafone weer moeten kunnen deblokkeren, zie ook teksten van Vodafone: Gevonden in de wasmand? Of thuisgebracht door een eerlijke vinder? Gelukkig kun je de sim ook weer deblokkeren. Binnen 24 uur en via My Vodafone is een deblokkade altijd gratis. En ook als we binnen 10 werkdagen een proces-verbaal van je ontvangen. In alle andere gevallen betaal je voor deblokkeren € 20,84.

Ik snap zelf niet waarom Vodafone je niet kan helpen in de winkel. Normaal gezien zou je daar gewoon een nieuwe SIMkaart moeten kunnen ophalen. Nu kan er natuurlijk technisch iets mis zijn gegaan met het blokkeren en daarna deblokkeren, dat kan ik natuurlijk niet zien, ben ook klant, net zoals jij. Daar is dus iets fout gegaan en dat is vervelend. Nu is daar een case aangemaakt en dat gaat naar de juiste afdeling en die gaan nu uitzoeken wat er aan de hand is. Vervelend genoeg duurt dit 5 tot 10 werkdagen en nu kan een Vodafone Community medewerker niet meer voor je kijken wat er gebeurd is omdat de case al aangemaakt is. Je zit dus al in de molen en daar kan je niet meer uitgehaald worden, hoe vervelend het ook is. 

Heb je nog eens in je My Vodafone gekeken of je hem daarin eventueel toch niet zelf nog kan deblokkeren? En anders is het denk ik toch wachten tot iemand van Vodafone je hier een antwoord op geeft. Mijn advies zou zijn, ga naar de winkel, maar ook dat heeft niet geholpen 😞

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Inzani 
Uiteraard een heel vervelend verhaal en knap lastig dat je niet bereikbaar bent. Eigenlijk is het aan je vriendin om hier een bericht te plaatsen want Vodafone denkt aan de Privacy van haar klanten, wat ook wettelijk zo is voorgeschreven. 

Normaal gesproken zou je binnen 24 uur weer via My Vodafone weer moeten kunnen deblokkeren, zie ook teksten van Vodafone: Gevonden in de wasmand? Of thuisgebracht door een eerlijke vinder? Gelukkig kun je de sim ook weer deblokkeren. Binnen 24 uur en via My Vodafone is een deblokkade altijd gratis. En ook als we binnen 10 werkdagen een proces-verbaal van je ontvangen. In alle andere gevallen betaal je voor deblokkeren € 20,84.

Ik snap zelf niet waarom Vodafone je niet kan helpen in de winkel. Normaal gezien zou je daar gewoon een nieuwe SIMkaart moeten kunnen ophalen. Nu kan er natuurlijk technisch iets mis zijn gegaan met het blokkeren en daarna deblokkeren, dat kan ik natuurlijk niet zien, ben ook klant, net zoals jij. Daar is dus iets fout gegaan en dat is vervelend. Nu is daar een case aangemaakt en dat gaat naar de juiste afdeling en die gaan nu uitzoeken wat er aan de hand is. Vervelend genoeg duurt dit 5 tot 10 werkdagen en nu kan een Vodafone Community medewerker niet meer voor je kijken wat er gebeurd is omdat de case al aangemaakt is. Je zit dus al in de molen en daar kan je niet meer uitgehaald worden, hoe vervelend het ook is. 

Heb je nog eens in je My Vodafone gekeken of je hem daarin eventueel toch niet zelf nog kan deblokkeren? En anders is het denk ik toch wachten tot iemand van Vodafone je hier een antwoord op geeft. Mijn advies zou zijn, ga naar de winkel, maar ook dat heeft niet geholpen 😞

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kleine toevoeging: Zodra je de simkaart geblokkeerd, betekent dit niet automatisch dat je ook meteen ontvangst hebt. Hiervoor moet het toestel opnieuw opgestart worden voordat er een signaal is. @Energieboy @Inzani 

 

Een nieuwe simkaart kan gehaald worden door de contractant in een van onze winkels. Neem een geldig ID bewijs mee.

 

Indien er al een onderzoek loopt (omdat een order vast hangt) dan kunnen wij dit proces helaas niet versnellen. De technische dienst zal de order moeten verwijderen. Is daarvoor al een onderzoek aangemaakt @Inzani?

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oh ja, dat is ook nog de mogelijkheid. Toestel even uitzetten en weer aan. Niet aan gedacht en laten we hopen dat het op die manier opgelost is. Anders maar even wachten op meer info. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels gelukt om de simkaart te activeren @Inzani?

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

@Inzani Indien er geen nieuwe reactie wordt geplaatst wordt dit topic gesloten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic