Buwalda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simcode unlock aanvragen zonder telefoon

Hallo iedereen,

Een paar weken heeft Vodafone mij telefonisch benadert en een aanbod gedaan voor een nieuwe simkaart, hiervoor werkte ik met prepaid. Ik heb het aanbod aangenomen. Inmiddels is de simkaart binnen maar vraagt hij om een beperkingscode (ik denk dat dit hetzelfde is als een simcode unlock).

Deze unlockcode kan ik via de vodafone website aanvragen, daarvoor heb ik alleen mijn 06 en mijn IMEI nummer nodig, die ik beide in bezit heb. Het probleem is echter, dat mijn vorige simkaart kapot is. Bij het vervangen van de simkaart is deze waarschijnlijk beschadigd geraakt want de oude simkaart ontvangt geen telefoongesprekken of sms'jes en is dus in feite nutteloos geworden.

Ik heb dus géén bruikbaar mobiel. Vodafone kan dus niet van mij vragen om een mobiel nummer te geven waarop ze vervolgens de code kunnen sturen (ze vragen eerst om een code, als deze is ingevoerd om je IMEI nummer) want ik heb geen bruikbaar mobiel helaas.
Ik heb het mobiele nummer van iemand anders ingevuld zodat ik op zijn mobiel de code kon ontvangen, maar dit werkt ook niet want dan denkt de website dat dit mijn nummer is, dat het systeem vervolgens direct gebruikt om je unlockcode op te heffen en kom je dus ook niet aan je unlock. Ik loop dus vast in het systeem.

Aangezien er ook problemen waren bij het bezorgen van de simkaart, waarvoor ik ook veel met vodafone moest bellen (wat wel goed is opgelost overigens, ik ben tevreden) probeer ik het ditmaals via het forum (goedkoper).

Groeten!
2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Buwalda, ik snap dat je het graag online wilt proberen. Het forum is er echter meer voor tips & tricks en algemene info. Ik kan je zelf niet aan de unlock-code helpen. Maar er zijn genoeg andere gratis opties 😉 Kijk even op vodafone.nl/support. Je vindt daar een link naar onze chat. Ook kun je je bericht via Facebook of Twitter sturen als je dat prettiger vindt 🙂
kiers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik ben van prepaid over gestapt naar abbonnement (Vodafone) Na het intoesten van mijn pincode ,vraagt hi ookj om de beperkingscode. Die heb ik niet,althans niet dat ik weet. Ik heb ook al gebeld met Vodafone,die zouden dit voor mij in orde maken. Tot op heden niets. Wie kan mij hierbij helpen en hoe kom ik aan de beperkingscode??

groeten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic