Bonnief

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim vergrendeld buitenland

Ik ben een paar weken in Vietnam. Bij vertrek vanaf Schiphol heb ik mijn toestel uitgezet om de batterj te sparen en 16 uur later weer aangezet. Ik kreeg toen in Vietnam de melding : sim vergrendeld. Uiteraard weet ik de code niet uit mijn hoofd, wat nu te doen, graag advies. Hetzelfde overkwam mijn man met zijn toestel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey ,

Dan kun je 3 maal een foute pincode invoeren é Dan de pincode invoeren. Deze kun je opvragen bij de klantenservice of via my Vodafone.

Sim ontgrendelen kun je doen via het toestel. Via http://handleidingen.vodafone.nl/ kun je je toestel selecteren om te zien hoe dat precies gaat.

Groetjes stevied86
*moderator edit: url hersteld*

Bekijk in context

12 Reacties 12
Anonymous
Niet van toepassing
Hey ,

Dan kun je 3 maal een foute pincode invoeren é Dan de pincode invoeren. Deze kun je opvragen bij de klantenservice of via my Vodafone.

Sim ontgrendelen kun je doen via het toestel. Via http://handleidingen.vodafone.nl/ kun je je toestel selecteren om te zien hoe dat precies gaat.

Groetjes stevied86
*moderator edit: url hersteld*
Bonnief
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Txs, je gaf me precies de goede lead, heb de puk code gevonden op de site en hij doet het weer!
Txs
Grtz
Bonnie
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen! Veel plezier in Vietnam!

Mocht je nog vragen hebben ben je altijd welkom hier op het forum!

Groetjes stevied86
rosalijne

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem,

ik heb in het buitenland een andere sim kaart in mijn toestel gedaan, maar toen werd mijn toestel direct geblokkeerd. Hoe kan ik dit ongedaan maken? ben nu 1,5 uur bezig op de website, maar ik kom er niet uit.
Ik geloof dat ik de puk code nodig heb, maar ik weet niet hoe ik daar aan moet komen als ik niet kan opbellen.
Help!
rosalijne

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In het buitenland wilde ik een andere (buitenlandse) sim kaart gebruiken, maar nadat ik die erin heb gedaan is mijn toestel geblokkeerd.
begrijp ik het goed dat ik nu de puk code nodig heb?

want mijn telefoon zegt dat er een mail met info is verzonden, maar die heb ik nooit gehad.

hoe kom ik
1. aan die mail
2. aan de pukcode (als ik die nodig heb)(
3. aan een werkende telefoon
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Denk dat je te maken hebt met Vodafone Mobile Protect. Dit schakelt meteen in wanneer en andere simkaart wordt gebruikt of wanneer de simkaart eruit wordt gehaald (denk bijvoorbeeld bij diefstal). Je hebt geen puk code hiervoor nodig!

Gelukkig zie ik wel dat je gebruik kunt maken van het internet via en ander apparaat? Via de Live Chat kan er en code naar je worden toegestuurd (in oudere versies van Mobile Protect) werkt de optie om e mail te verzenden niet goed. Als je via de Live Chat verder contact opneemt zal je mobiele telefoon naar behoren werken, zorg er wel even voor dat je het wachtwoord onthoud zodat je direct de code kunt invoeren.

Contact: www.vodafone.nl/support/contact/
Anonymous
Niet van toepassing
Zorg er tevens voor dat je het klantnummer bij de hand hebt.
rosalijne

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dankjewel voor je antwoord, helaas geeft de chat al 2 dagen aandat hij het niet doet ...
ga nog even proberen te bellen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Aii dat is balen dat de chat niet werkt! Mocht je kunnen bellen probeer het dan inderdaad eens via de telefoon.
En anders Twitter/Facebook.

We horen het graag van je mocht het opgelost zijn!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik heb jouw beide posts even samengevoegd. Volgens de Forumregels is het niet de bedoeling dat je meerdere posts plaatst over hetzelfde onderwerp.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
rosalijne , is het nog gelukt met de code?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic