marjann96

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sim ontgrendelen bij opstarten

Hallo vodafone,
 
Ik heb sinds woensdag een iPhone en ik ben er heel erg blij mee.
Maar iedere keer als ik m'n telefoon uit heb gedaan en de volgende dag weer opstart, moet hij m'n simkaart zoeken. Dan vraagt hij 'sim ontgrendelen' en dan moet ik kiezen tussen OK en Ontgrendelen. Ik moet dan op Ontgrendelen klikken, want anders moet ik de hele dag op wi-fi leven. Mijn vraag is nu: moet ik nu altijd mijn simkaart ontgrendelen of kan dat ook anders. Want ik vind het best wel irritant. Het liefst heb ik dat als ik mijn telefoon opstart hij meteen automatisch mijn simkaart pakt en niet dat ik 'm eerst moet ontgrendelen en dan een pincode in moet toetsen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. 
 
Hebben jullie misschien ook nog een tip waardoor de batterij langer mee gaat? Want hij gaat heel snel leeg. Ik kan er soms niet eens een hele dag mee doen! 
 
Marjan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ga naar instellingen - Telefoon - Simpincode en schakel daar de pincode uit, dan ben je er vanaf.
 
Bedankt echter wel goed dat hiermee iedereen die jouw telefoon in handen heeft ongelimiteerde toegang heeft.
Persoonlijk vind ik het geen verstandige zet, maar met de bovenstaande handeling is jouw "probleem" opgelost.
 
Wat betreft het accu-verbruik: Heb je de meest recente firmware er op staan (5.1.1)?
 
Ik ga er bij de meeste smartphones uit de huidige topklasse vanuit dat een dag gebruik normaal is, overdag gebruiken, 's avonds aan de oplader. De ene zal net wat uurtjes langer er mee doen dan de ander, maar tegenwoordig is dit jammergenoeg normaal.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ga naar instellingen - Telefoon - Simpincode en schakel daar de pincode uit, dan ben je er vanaf.
 
Bedankt echter wel goed dat hiermee iedereen die jouw telefoon in handen heeft ongelimiteerde toegang heeft.
Persoonlijk vind ik het geen verstandige zet, maar met de bovenstaande handeling is jouw "probleem" opgelost.
 
Wat betreft het accu-verbruik: Heb je de meest recente firmware er op staan (5.1.1)?
 
Ik ga er bij de meeste smartphones uit de huidige topklasse vanuit dat een dag gebruik normaal is, overdag gebruiken, 's avonds aan de oplader. De ene zal net wat uurtjes langer er mee doen dan de ander, maar tegenwoordig is dit jammergenoeg normaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic