Jojok

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Sim only met laptop bij Ritel

Hoi allen,

Ik heb een vraag: mijn broer en zijn vrouw gaan scheiden. Zijn toekomstige ex vrouw heeft op haar naam bij ritel een sim only afgesloten waar ze een laptop bij hebben gekregen. Mijn broer heeft de laptop en wil dus ook graag de sim only overnemen. Nu hebben ze bericht gekregen dat dat niet kan en dat het abonnement afgekocht kan worden.
Mijn vraag: klopt dat? Moet mijn broer zijn toekomstige exvrouw de sim only abbo blijven betalen?

Ik snap dat dit allemaal misschien een beetje vaag klinkt?, maar ik heb echt een tweelingbroer en die heeft het momenteel niet zo makkelijk.

Ik hoop op een snel antwoord en alvast bedankt!

Met vriendelijke groet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Jojok
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik neem aan dat je wel een Vodafone abonnement hebt. Weet niet zo goed of je dan bij Vodafone moet zijn of bij Ritel. Maar goed, zal proberen om zo goed mogelijk antwoord te geven en anders moet je toch maar contact opnemen met de klantenservice van Vodafone.

Als de SIM Only op de naam van mevrouw staat en ze neemt deze mee om in een andere laptop te doen, dan kan ze dat toch gewoon doen? Ze geeft de laptop aan je broer, en ze neemt de SIMkaart mee en klaar. Dat lijkt me niet zo moeilijk. Wil je broer, naast de laptop, ook het abonnement overnemen dan zou je, normaal gezien, het contact kunnen overzetten. Zie deze pagina van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml

Ik weet niet hoe het zit nu Ritel er tussen zit. Want ik weet niet of daar andere regels bij gelden. Maar normaal gezien zou je bij een contract overnamen gewoon kunnen doen wat er op de site staat. En als dat niet lukt dan is afkopen een oplossing al hoewel het soms goedkoper is om gewoon de abonnement te laten lopen en pas op te zeggen wanneer deze afloopt.

En als het anders zit, dan graag even eerlijk opschrijven of anders contact opnemen met Vodafone via een privé bericht naar Facebook of Twitter.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Jojok
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik neem aan dat je wel een Vodafone abonnement hebt. Weet niet zo goed of je dan bij Vodafone moet zijn of bij Ritel. Maar goed, zal proberen om zo goed mogelijk antwoord te geven en anders moet je toch maar contact opnemen met de klantenservice van Vodafone.

Als de SIM Only op de naam van mevrouw staat en ze neemt deze mee om in een andere laptop te doen, dan kan ze dat toch gewoon doen? Ze geeft de laptop aan je broer, en ze neemt de SIMkaart mee en klaar. Dat lijkt me niet zo moeilijk. Wil je broer, naast de laptop, ook het abonnement overnemen dan zou je, normaal gezien, het contact kunnen overzetten. Zie deze pagina van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml

Ik weet niet hoe het zit nu Ritel er tussen zit. Want ik weet niet of daar andere regels bij gelden. Maar normaal gezien zou je bij een contract overnamen gewoon kunnen doen wat er op de site staat. En als dat niet lukt dan is afkopen een oplossing al hoewel het soms goedkoper is om gewoon de abonnement te laten lopen en pas op te zeggen wanneer deze afloopt.

En als het anders zit, dan graag even eerlijk opschrijven of anders contact opnemen met Vodafone via een privé bericht naar Facebook of Twitter.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Is het gelukt met de informatie die Energieboy jou gaf Jojok ?
Jojok
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy wrote:
Hoi Jojok
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik neem aan dat je wel een Vodafone abonnement hebt. Weet niet zo goed of je dan bij Vodafone moet zijn of bij Ritel. Maar goed, zal proberen om zo goed mogelijk antwoord te geven en anders moet je toch maar contact opnemen met de klantenservice van Vodafone.

Als de SIM Only op de naam van mevrouw staat en ze neemt deze mee om in een andere laptop te doen, dan kan ze dat toch gewoon doen? Ze geeft de laptop aan je broer, en ze neemt de SIMkaart mee en klaar. Dat lijkt me niet zo moeilijk. Wil je broer, naast de laptop, ook het abonnement overnemen dan zou je, normaal gezien, het contact kunnen overzetten. Zie deze pagina van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml

Ik weet niet hoe het zit nu Ritel er tussen zit. Want ik weet niet of daar andere regels bij gelden. Maar normaal gezien zou je bij een contract overnamen gewoon kunnen doen wat er op de site staat. En als dat niet lukt dan is afkopen een oplossing al hoewel het soms goedkoper is om gewoon de abonnement te laten lopen en pas op te zeggen wanneer deze afloopt.

En als het anders zit, dan graag even eerlijk opschrijven of anders contact opnemen met Vodafone via een privé bericht naar Facebook of Twitter.

Hoi energieboy,

De situatie is zoals hierboven beschreven.
Ik ga je antwoord doorgeven aan m'n broer en schoonzus. Thanks!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was alles verder helder voor jullie Jojok ?
Jojok
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Sharon wrote:
Was alles verder helder voor jullie Jojok ?

Ja hoor, maar ze gaan verder kijken hoe ze het kunnen regelen.

Er kan wat mij betreft een slotje op.

Thanks allemaal
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic