EllesP

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Sim kaart Vodafone prepaid

Gisteren heb ik een nieuwe telefoon gekocht. Mijn simkaart is wat kleiner gemaakt voor deze telefoon. Ik heb prepaid. Mijn telefoon doet het echter niet en Whatsapp en sms ook niet. Wat nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EllesP
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het werkt weer goed met een nieuwe simkaart. De kaart was overigens niet geregistreerd. Ik zie niet waar ik dat kan doen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @EllesP 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik hoop dat je je prepaid simkaart hebt geregistreerd. Zo ja, ga dan langs een Vodafone winkel en wissel deze simkaart om voor een 3 in 1 simkaart. Die kan je voor elke toestel gebruiken. 

 

In alle andere gevallen kost een nieuwe simkaart € 20(abonnement), € 5 (prepaid) en € 30 (Duo Sim). Een eSIM is gratis.Voor een nieuwe sim kom je even langs bij één van onze winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.


Prepaid?
Registreer je gegevens in een eigen My Vodafone account. Zo weten we zeker dat het jouw prepaid-nummer is. En kunnen we je meteen helpen.

EllesP
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Energieboy,

Bedankt voor de reactie. Ik kan mijn gegevens niet registreren, want daarvoor moet de sms werken. Dat is ook de reden waarom ik Whatsapp niet aan de gang krijg. 

Ik hoop wel dat ik mijn huidige nummer kan behouden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
EllesP wrote:

Hallo Energieboy,

Bedankt voor de reactie. Ik kan mijn gegevens niet registreren, want daarvoor moet de sms werken. Dat is ook de reden waarom ik Whatsapp niet aan de gang krijg. 

Ik hoop wel dat ik mijn huidige nummer kan behouden.

Je hebt in het begin toch wel een My Vodafone account aangemaakt en die geregistreerd op je naam? Dit heeft overigens niets met whatsapp te maken. Deze twee dingen staan hier los van! 

Langs een winkel gaan, dat is op dit moment het beste advies. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3013Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hoi @EllesP 
Welkom op de Vodafone Community. 

Allereerst veel plezier gewenst met je nieuwe toestel! Af en toe moet je jezelf even belonen met iets moois. Ik begrijp uit je bericht dat je gebruik maakt van een prepaid simkaart. Je geeft aan dat de simkaart kleiner is gemaakt. Klopt het dat je deze simkaart eerder gebruikte in je vorige toestel? Dat werkte verder ook probleemloos? Verder ben ik ook benieuwd of je ziet of je bent verbonden met het Vodafone netwerk (Vodafone NL)? 

Net als @Energieboy ben ik ook benieuwd of je al een My Vodafone account hebt? Zo ja, zie je daar het juiste simkaartnummer ook staan? Zoals @Energieboy al aangeeft staat dit even los van Whatsapp, want zodra jouw simkaart actief is en je kunt bellen en sms’en, dan kan je daarna ook Whatsapp registeren door middel van de verificatie SMS. 

EllesP
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

In mijn vorige telefoon werkte de simkaart prima. Ik heb deze kaart 12 jaar of misschien nog wat langer. Volgens mij is dit al de tweede keer dat deze kleiner is gemaakt. Wanneer ik wil kijken of ik de kaart heb geregistreerd, komt de email niet aan in mijn Hotmail voor het password.

Ik kan met de telefoon op het internet, maar de telefoon geeft aan dat er geen sim kaart is, maar deze is er wel.

EllesP
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Eerlijk gezegd vermoed ik dat de kaart niet goed is geknipt. Ik ga straks na mijn werk naar de Vodafone winkel.

EllesP
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het werkt weer goed met een nieuwe simkaart. De kaart was overigens niet geregistreerd. Ik zie niet waar ik dat kan doen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hi @EllesP 
Fijn dat het weer werkt. Je kan je nummer registeren door My Vodafone te registreren. Die doe je via deze pagina: https://www.vodafone.nl/account/registreren/nummer-opgeven

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic