klantsinds2008

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim Only omzetten klacht

Al 20 jaar ben ik klant bij Vodafone maar schijnbaar is dat niet genoeg voor Vodafone! Uit het niets zetten ze ZONDER mijn toestemming mijn abonnement om naar iets wat ik helemaal niet wil! Ik heb al vanaf 2009 een SIM Only abonnement met onbeperkt internet en 275 belminuten. Voor mijn werk gebruik ik veel data en daarom wil ik dat abonnement ook houden. Nu krijg ik onbeperkt bellen waar ik geen zak aan heb en 2 GB data. ALS JE VODAFONE BELT KRIJG JE NA 40 MINUTEN EEN ANTWOORD DAT HET UIT HET PAKKET IS ????? 5 jaar betaal je netjes je rekening en nu moet je een veel duurder abonnement nemen.. IS HET DAN NOOIT GENOEG?? Ik sluit een contract af en daar moet ik me aan houden maar JULLIE TOCH OOK???!!!!
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Je hebt de mogelijkheid om je huidige, ongewenste RED-abonnement op te zeggen. Volgens mij is de opzegtermijn 30 dagen. Daarna kun je uit alle telecom-providers een abonnement kiezen dat het beste bij jouw mobiele internet-gebruik past.
Ik kan begrijpen dat Vodafone soms abonnements-vormen uit haar producten-aanbod verwijderd.
Maar ik kan niet begrijpen dat Vodafone geen schriftelijke toestemming van de betreffende klanten vraagt bij het aanbieden van een nieuw abonnements-product.
Nu heeft topic starter nimmer ingestemd met zijn of haar nieuwe RED-abonnement. Los van de vraag of deze handelwijze juridisch wel houdbaar is. Het is in ieder geval klant-onvriendelijk. En een onderschatting, en zelfs minachting van de klant.

Het roept alleen maar heel veel ergernis en frustratie op. En heel erg ontevreden klanten.
Vraag gewoon schriftelijke toestemming bij dit soort zaken. En be-eindig de klantrelatie TIJDIG bij die klanten die niet akkoord gaan met de voorgestelde abonnements-wijziging.

Dan kunnen dit soort topics worden voorkomen. De klacht van topic starter is terecht. Als je op deze wijze behandeld wordt door Vodafone. Dan rest er slecht één mogelijkheid: opzeggen en vertrekken naar een andere telecom-provider.

Succes !


Netwerker
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Netwerker, klantsinds2008, ik vermoed dat er in dit geval iets mis gegaan is met de verzending van de brieven.

Vooraf: naar iedereen die een abonnement heeft dat uit ons aanbod gegaan is hebben we een brief verzonden met daarin duidelijk de verschillende opties. In de brief vind je uitleg en een scherp aanbod voor een nieuw abonnement. Als je niet reageert accepteer je het aanbod. Duidelijk en voor heel veel mensen gewoon de makkelijkste oplossing. Reageer je wel, dan kun je een ander abonnement uit ons huidige assortiment kiezen, overstappen of opzeggen.

Daar komt bij dat het hier ging om abonnementen waarbij de contracten verlopen waren. Je hebt een contract van één of twee jaar. Binnen die periode houd je hetzelfde abonnement, voorwaarden, enzovoort.

Echter, dat contract is in dit geval al minimaal 3 jaar geëindigd. We bieden mensen uiteraard de optie om hun abonnementsvorm langer te houden dan hun contract, maar op een gegeven moment moet je je aanbod vernieuwen. Dat is niet meer dan logisch, geen enkel bedrijf kan tot het einde der tijden zijn volledige historische assortiment houden. Er rollen ook geen dafjes meer uit de fabriek.

Mocht de brief je niet bereikt hebben, dan betreuren we dat. Hoe dat komt weet ik niet direct. Er kan iets mis gegaan zijn met de verzending, het kan ook dat de brief verdwaald is bij de post. Hoe dan ook, wat wij in dit geval doen is logisch, juridisch correct, er is een eenvoudige en klantvriendelijke procedure gekozen en het aanbod dat iedereen heeft gekregen is bovendien, in vergelijking met wat je op dit moment zowel bij ons als andere providers krijgt, scherp.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic