lailh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim Only met nummerbehoud, hoe of wat?

Hallo,

Ik heb een sim-only abonnement besteld bij Vodafone met nummerbehoud (ik ben momenteel klant bij T-Mobile). Volgens de site van Vodafone wordt het nummerbehoud morgen (31-1) uitgevoerd.
Ik heb hier echter geen verdere informatie over ontvangen, dus hoe gaat dit in zijn werk? Moet ik zelf iets ondernemen nadat ik de sim-kaart gewisseld heb; moet de sim-kaart eerst geactiveerd worden of is de kaart direct klaar voor gebruik? Ik neem aan dat het abonnement start op het moment dat het nummer overgezet is naar Vodafone?

Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Aanvullend op het antwoord van Poita:
Je hoeft als nieuwe klant je Vodafone SIM-kaart dus niet te aktiveren.
Want Vodafone heeft jouw identiteit voldoende gecontroleerd d.m.v. koeriersbedrijf DynaLogic.

Je krijgt in de loop van de dag diverse sms-berichten van Vodafone, waarmee je Vodafone mobiel internet kunt activeren (indien je dat in je abonnement zit) en Vodafone mms.

Verder kun je nadat de connectie met het Vodafone Netwerk aktief is geworden een account aanmaken bij My Vodafone.

Veel plezier met je Vodafone abonnement 😄
Je weet de weg naar dit Forum inmiddels te vinden, dus als je nog vragen hebt ...............

(Kudo's zijn altijd heel erg welkom)

Succes !

Netwerker

Bekijk in context

4 Reacties 4
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hoi lailhAls het goed is zul je morgen, in de loop van de dag, merken dat je T-Mobile sim het niet meer doet.Dan is het alleen de sim van Vodafone in je toestel doen, en je belt onder je oude nummer maar dan bij Vodafone.Het kan zo zijn dat je in het begin iets lastiger te bereiken bent, dat is puur een technische verwerking.Zelf zou ik even, bv een half uurtje, je toestel (met Vodafone simkaart) even uit laten staan nadat je nummer is omgezet.Dan is de kans groter dat je ormaal bereikbaar bent. Moet niet hoor, is alleen een tipje :)Op dat moment is ook je T-mobile abonnement opgezegd en zul je daar verder alleen nog een eind rekening van eventuele extra kosten van krijgen.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Aanvullend op het antwoord van Poita:
Je hoeft als nieuwe klant je Vodafone SIM-kaart dus niet te aktiveren.
Want Vodafone heeft jouw identiteit voldoende gecontroleerd d.m.v. koeriersbedrijf DynaLogic.

Je krijgt in de loop van de dag diverse sms-berichten van Vodafone, waarmee je Vodafone mobiel internet kunt activeren (indien je dat in je abonnement zit) en Vodafone mms.

Verder kun je nadat de connectie met het Vodafone Netwerk aktief is geworden een account aanmaken bij My Vodafone.

Veel plezier met je Vodafone abonnement 😄
Je weet de weg naar dit Forum inmiddels te vinden, dus als je nog vragen hebt ...............

(Kudo's zijn altijd heel erg welkom)

Succes !

Netwerker
lailh
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de uitleg!

Sinds 2u geleden ben ik inderdaad bereikbaar via het Vodafone-netwerk. Ik heb geprobeerd een MyVodafone account aan te maken, maar ik ontvang geen sms-bericht. Verder heb ik ook nog geen sms-berichten van Vodafone ontvangen. Komen deze sms-berichten nog?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @lailh

Bel 1200.
Hier kijg je een keuze menu.
hier kies je: Instellingen.
Vervolgens kies je:
Ontvang de instellingen voor internet en mms op je telefoon.

Dat zou het probleem moeten oplossen 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic