freddyede

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Signaalplus] Xperia Z2 verliest signaal. Oplossing gevraagd

Ik heb 2 weken geleden een Xperia Z2 aangeschaft. Ook bleek ik een SignaalPlus nodig te hebben, daar het bereik op mijn postcode dramatisch is. Hiervoor had ik een iPhone 5s, die toestellen hebben een betere antenne, dus geen problemen, maar een willekeurig ander toestel heeft geen goed bereik.

De signaalplus werkt, mijn telefoon pakt het signaal op en opeens heb ik volle bak bereik.
Tot zover dus goed.
Nu is het zo dat mijn telefoon om de zoveel tijd het SignaalPlus signaal verliest en dus het andere signaal van 'buiten' weer oppakt. Ga ik bellen, dan gaat het Use lampje op de femtocell ook niet branden.

Zet ik mijn toestel een keer op Vliegtuigstand en weer goed, dan heb ik weer het volle signaal van de Femtocell.

Of ik moet even wachten, zegge 15 minuutjes, dan geeft mijn toestel weer vol bereik aan.

Ergens gaat er iets niet goed en ik wil weten wat.
Ik heb de Signaalplus al gereset, opnieuw geregistreerd en vanmorgen heb ik een 5 meter lange Cat6 kabel aangesloten tussen het UPC kabelmodem en de femtocell, om te zorgen dat die 2 ver genoeg uit elkaar staan, maar ook hiermee is het dus niet opgelost.
Op andere plekken heb ik goede dekking met mijn telefoon, volle bak, maar in huis lukt dat dus niet en de verbinding tussen toestel en femtocell valt dus weg.

Kan iemand me helpen?
Mijn Signaalplus staat nu in Open Modus, ik wilde eens kijken of dat hielp, maar dus ook niet.
De lampjes branden allemaal continue, behalve natuurlijk het Use lampje.

Ik wil graag 100% dekking in huis en niet steeds een SMS van Voicemail krijgen dat iemand mij gebeld heeft.
2 Reacties 2
freddyede
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er misschien een soort 'ondergrens' aan signaalsterkte voordat het toestel het signaal overpakt van de SignaalPlus femtocell?

Dus als de ondergrens niet bereikt is, dat het toestel het signaal van buiten pakt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @freddyede,

Je telefoon kiest normaal gesproken altijd het sterkste netwerk. Heb je wel 4G op je telefoon uit staan? SignaalPlus zendt namelijk een 3G-signaal uit. Wanneer je je telefoon op 4G hebt staan en er is 4G-bereik in deze omgeving zal je teleofon normaal niet overschakelen naar SignaalPlus.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic