Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

SignaalPlus - Vraag en antwoord


Update:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met deze dienst omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Hey iedereen!

SignaalPlus is een dienst waarmee je thuis je eigen privé netwerk hebt voor optimaal 3G en inpandig bereik. Omdat we regelmatig vragen krijgen over deze dienst heb ik de vragen en antwoorden in dit topic opgesomd. Zo kun je waarschijnlijk zelf al een boel oplossen, wat je een telefoontje naar de klantenservice scheelt. Hieronder vind je een filmpje over SignaalPlus en daaronder een aantal veelgestelde vragen. Reageer gerust in dit topic met je vragen, dan kunnen we dit topic zo goed mogelijk aanvullen en up-to-date houden.

Kijk ook even op de support pagina over SignaalPlus. Hier staat een handige LED status tool die je inzicht geeft in wat de lampjes op het apparaat betekenen.




148 Reacties 148
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Nee. Ik gebruik voorlopig ook alleen Vodafonethuis betreft Vodafone diensten.

Wat ik wel weet is, dat doordat ISP's overal WiFi enabled modems neerzet het wireless radio spectrum overvol raakt en dus ISP's hun eigen service zo om zeep helpt.

ISP's horen geen wireless diensten voor thuisgebruik te leveren (ik bedoel wifi). Laat de klant zelf maar met een oplossing komen.
Overigens kunnen hand devices ook prima via usb aansluiting bedraad internet krijgen. Gaat ook nog eens sneller dan via WiFi.

Voorbeeld: Ipad / Android (one of the alternatives)
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
lensen , ben je inmiddels zelf nog wat verder gekomen? Heb je al een andere netwerkkabel tussen je modem/router en SignaalPlus geprobeerd?
Rhodez

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste medewerker,

Op mijn adres heeft Vodafone onvoldoende dekking om binnenshuis signaal te hebben. Hierom heb ik in het verleden een keer een Signaalplus kastje van jullie gekregen. Ondertussen ben ik met mijn privé-telefoon overgestapt naar KPN. Mijn nieuwe werktelefoon loopt echter wel via het Vodafone netwerk. Om daarmee thuis ook bereikbaar te kunnen zijn wil ik dat Signaalplus kastje dus maar weer eens installeren. Ik heb daarvoor echter een MyVodafone account nodig volgens mij en het lukt mij niet om die aan te maken met het telefoonnummer van mijn werk. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat Signaalplus kastje weer werkzaam krijg?

Alvast bedankt.
Anonymous
Niet van toepassing
Als eerste dient de signaalplus gedeinstalleerd te worden. (Dit kunnen mijn collega's van de klantenservice doen).
Om hem te kunnen registreren dient eerst de contact persoon van het bedrijf een account aan te maken. Vervolgens kan de contactpersoon, eindgebruikers een uitnodiging sturen voor een eigen account. Daarna kun je zelf een account aanmaken en signaalplus registreren. Mocht het niet lukken dan raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice. Mijn collega's kunnen je ondersteunen bij de stappen.
Rhodez

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Huh? Waarom via het bedrijf? Het is toch nu mijn eigen Signaalplus kastje?
lensen

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
, nee, hij doet het nog steeds niet.. Net een andere netwerk kabel geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Het lijkt er toch op dat het apparaat vast hangt in z'n factory reset oid..
Anonymous
Niet van toepassing

Om gebruik te kunnen maken van me Vodafone dien je eerst een uitnodiging te krijgen door de contactpersoon van het bedrijf. Daarna kun je een eigen account aanmaken en ook signaalplus installeren. Als de contactpersoon geen my Vodafone heeft en jij gaat hem aanmaken dan creëer je een leeg account.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@lensen dan kun je het apparaat het beste ter reparatie aanbieden. Dat kan bijvoorbeeld in een Vodafone winkel.


Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Gesloten en gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic