Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

SignaalPlus - Vraag en antwoord


Update:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met deze dienst omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Hey iedereen!

SignaalPlus is een dienst waarmee je thuis je eigen privé netwerk hebt voor optimaal 3G en inpandig bereik. Omdat we regelmatig vragen krijgen over deze dienst heb ik de vragen en antwoorden in dit topic opgesomd. Zo kun je waarschijnlijk zelf al een boel oplossen, wat je een telefoontje naar de klantenservice scheelt. Hieronder vind je een filmpje over SignaalPlus en daaronder een aantal veelgestelde vragen. Reageer gerust in dit topic met je vragen, dan kunnen we dit topic zo goed mogelijk aanvullen en up-to-date houden.

Kijk ook even op de support pagina over SignaalPlus. Hier staat een handige LED status tool die je inzicht geeft in wat de lampjes op het apparaat betekenen.




148 Reacties 148
Anonymous
Niet van toepassing
Laat me even weten of het werkt. Indien niet welke foutcode er knippert
Anonymous
Niet van toepassing
In ieder geval bij deze de signaalplus troubleshoot https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/signaalplus-troubleshoot.shtml
ArnoldLps

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Femtocell geeft geen storing aan, de lampjes branden op de juiste manier.
Ik heb vol bereik met mijn telefoon, maar ik kan in tegenstelling tot zonder femtocell geen verbinding tot stand brengen. Hoe kan ik dit oplossen?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey ArnoldLps

Heb je alleen binnen hier last van of ook buitenshuis last van dat je geen verbinding kunt maken met het netwerk zonder een femtocell?
pvo1984

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Binnenkort verhuis ik naar een Belgisch dorp, welke érg dicht tegen de Nederlandse grens ligt.
Ik heb een zakelijk abonnement bij Vodafone. Het signaal van Vodafone is minimaal (1 streepje, te laag om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren).
Ik zou graag SignaalPlus aanschaffen om mijn Vodafone bereik te verbeteren.
Aangezien ik in België ga wonen, zal ik een Belgisch thuis internetabonnement moeten aanschaffen (Telenet).

Is het mogelijk om SignaalPlus te gebruiken met bovenstaande gegevens?

Mvg,

Philippe
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Zolang het nummer bij Vodafone zit is het mogelijk om signaalplus te gebruiken. Echter dacht ik dat het niet mogelijk is in het buitenland.
Ik raad je aan om hierover contact op te nemen met de klantenservice om te zien of dit mogelijk is.
Tevens kunt u hem dan meteen bestellen.
Edwinvanmanneke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag echte deskundige,

Ik heb na netwerkkaart een femtocel toegestuurd gekregen, alleen kan ik hem niet registreren want u site werkt niet goed,

Inmiddels zit ik al 14 dagenzonder telefoon thuis, vele telefoontjes en onbeantwoorde tickets verder...

Kunt u als echte deskundige deze femtocel niet registreren, of 1 registreren en dan opsturen, dan ben ik weer spoedig bereikbaar
Anonymous
Niet van toepassing
Vanuit hier kunnen wij daarin niks betekenen omdat wij niet in de systemen kunnen.
Tevens weet ik ook dat de desbetreffende afdeling die hierover gaat dat ook niet mag. Ik ben bang dat u de tickets dient af te wachten 😞
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Edwinvanmanneke is het nog gelukt met het registeren van de SignaalPlus? Via het forum kunnen we je hier helaas niet meer helpen, maar we zijn natuurlijk wel benieuwd of alles in orde is nu 🙂
Buurmannetje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Signaalplus heeft de laatste maand geen connectie meer, in ieder geval, 99% van de tijd niet.

In mijn vodafone profiel kan ik deze ook niet meer bewerken, ik heb opeens 4 keer mijn naam staan en onder geen enkele lijkt de Femtocel te staan.
Echter opnieuw registreren lukt ook niet, want dan zegt ie... je raad het al... Deze is al geregistreerd.

Als hij het doet is hij geweldig, zonder kan ik niet binnen bellen, ik heb geen bereik... wat op zich absurd is, ik woon op een hoek, 9 hoog en zie de GSM toren 300m verderop staan, maar mogelijk geen vodafone zenders?

Maar anyway, ik wil mijn femtocel weer online krijgen, hopeloos geval lijkt het, heb alles al gelezen en geprobeerd in de FAQ.. niks helpt.
Anonymous
Niet van toepassing
Neem dan contact op met de klantenservice
Zij kunnen hem derigistreren. Daarna kun je hem weer registreren en aanzetten.
Let er wel op dat het om een 3g verbinding gaat en 4g dus uit moet staan.
lensen

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn femtocell doet het al een aantal weken niet. Ik heb al een paar keer geprobeerd om deze te resetten, maar volgens mij zit ie inmiddels vast in een reset cyclus.. Het "Gebruikers" lampje knippert, en de rest van de lampjes staan uit. 10, 20, 30, 40 seconden de reset knop ingedrukt houden doet niet, en de stroom er af en er op doet ook niets. Is het apparaat stuk, of is deze nog te redden...?
Anonymous
Niet van toepassing
Vul de foutmelding eens in op de volgende link :https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/signaalplus-troubleshoot.shtml
Wat je altijd kan proberen is het toestel uitpluggen en deregistreren om hem vervolgens weer te registreren en daarna weer in te pluggen
lensen

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven- schreef:
Vul de foutmelding eens in op de volgende link :@lensen
dat heb ik al geprobeerd, en zo juist weer, helaas nog steeds enkel een oranje knipperend "Use" lampje. De link die je gaf had ik ook al gezien, die geeft de volgende melding:
"Het SignaalPlus apparaat wordt gereset naar de fabrieksinstellingen."
Vandaar dat ik het vermoedden heb dat deze vast zit in een reboot/reset-loop of iets dergelijks.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je het uitpluggen en deregistreren ook geprobeerd?
lensen

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven- schreef:
Heb je het uitpluggen en deregistreren ook geprobeerd?
Ja, heb ik ook al geprobeerd.
Overigens zie ik de SignaalPlus ook niet voorbij komen in de DHCP logs van m'n router, dus netwerk-wise doet ie niets..
lensen

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft iemand anders nog tips en/of suggesties voor me?
Want op deze manier heb ik helemaal niks aan het apparaat..
Anonymous
Niet van toepassing
Hij blijft de zelfde foutmelding aangeven?
lensen

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas wel ja..
Anonymous
Niet van toepassing
Betreft de Wi-Fi/router durf ik het niet te zeggen, het enige wat ik je kan adviseren is om een onderzoek te laten plaatsen via de klantenservice.
: weten jullie hier iets meer van af?
*moderator edit: tags gefixt*
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic