Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

SignaalPlus - Vraag en antwoord


Update:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met deze dienst omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Hey iedereen!

SignaalPlus is een dienst waarmee je thuis je eigen privé netwerk hebt voor optimaal 3G en inpandig bereik. Omdat we regelmatig vragen krijgen over deze dienst heb ik de vragen en antwoorden in dit topic opgesomd. Zo kun je waarschijnlijk zelf al een boel oplossen, wat je een telefoontje naar de klantenservice scheelt. Hieronder vind je een filmpje over SignaalPlus en daaronder een aantal veelgestelde vragen. Reageer gerust in dit topic met je vragen, dan kunnen we dit topic zo goed mogelijk aanvullen en up-to-date houden.

Kijk ook even op de support pagina over SignaalPlus. Hier staat een handige LED status tool die je inzicht geeft in wat de lampjes op het apparaat betekenen.




148 Reacties 148
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Knoeier66 , is het nog gelukt met de tips van steven- ?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een VF privé abbo, ik kreeg steeds de melding 'u heeft geen rechten', na het verwijderen van cookies krijg ik de melding: Er ging iets mis. Probeer het later nogmaals.

Hoe nu verder??
Knoeier66

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja en nee,
op een anders adres ook via Ziggo werkt ie wel.
Althans de lampjes branden goed. Het Vodafone 3G signaal is echter volledig aanwezig, dus mijn telefoon blijft op het VF netwerk zitten en laat de Femtocel links liggen.
Femtocel weer op de juiste postcode gezet en thuis dezelfde instellingen aangehouden (MAC adres krijgt een vast ip-adres, DMZ toegekend) en weer dezelfde klacht.
Geeft rood knipperend en oranje wereldbol en service. Femtotool geef aan dat de Locatie is veranderd.
Deregistreren, opnieuw registreren.
Bovenverdieping aan de achterzijde van het huis doet ie het.
Verplaatst naar beneden achterzijde; helaas niet werken.
De-registreren, opnieuw registreren, femtocel aansluiten, alles met ruim een half uur ertussen, geen resultaat.
Terug naar boven, ook niet meer werken.
De-registreren, opnieuw registreren, femtocel aansluiten, alles met ruim een half uur ertussen, ook geen resultaat.
Reset 40 seconden indrukken, fabrieksinstellingen, kortom, ik weet het ff niet meer.

Ik ben er niet van overtuigd dat het aan de router ligt. Instellingen zijn al jaren hetzelfde en deze femto heeft het er 1x op gedaan.
Hardware?
Netwerk VF?
Zeg het maar.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Knoeier66

Heb je je Ziggo router ook al eens gereset?

En zou het kunnen zijn dat in je netwerk wellicht meer dan 1 router zit? Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand een oude router als WiFi hulpzender had hergebruikt en voor normaal internet werkte dat ook prima. Echter router achter router kan wel voor problemen zorgen bij routering van inkomende verbindingen.
Knoeier66

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Tadaaaa,

hij doet het weer.

Na een reset van Ziggo en de Femto direct op de router ging ie boven werken.
Beneden rechtstreeks op de router niet aan de gang te krijgen. Dezelfde lange kabel gebruikt als boven en dezelfde poort op de router.
Dus waarschijnlijk het VF signaal te belabberd (ik heb niet voor niets een Femto).

Netwerk teruggebouwd en zodra de 1e 24P 100Mb switch (3Com unmanaged) er tussen zit, gaat het mis met de Femto. Alle overige apparatuur werkt wel met deze switch dus rarapolitiepet.
Vervangen door een Gbit switch, OK.
2e switch ertussen, OK.

Dus resume 3 problemen:
Ontvangst 2/3G VF beneden erg slecht (vermoeden)
Ziggo router bitje scheef wat na een reset opgelost is.
Dubieuze switch.

Robert en Marc, bedankt voor alle tips.

Gr. Aad.
Anonymous
Niet van toepassing
Super om te lezen dat hij het doet!!
roelpp

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een femtocel 1.0
s/n: sc888000013144041228

ik krijg het ding niet aangemeld...krijg de melding is al geregisteerd neem contact op met...

wat te doen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
roelpp

Heb je de SignaalPlus misschien van iemand overgenomen? Of heb je deze nieuw gekocht?
roelpp

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
overgenomen...we hebben in huis geen ontvangst
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
roelpp heb je eigenlijk de allereerste post uit dit topic eens doorgelezen? Daar staat je vraag namelijk letterlijk vermeld (+ het antwoord)
roelpp

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee heb ik niet....kan het ook niet vinden...
roelpp

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu vanallesgelezen....alles nu nog onduidelijker....

Lees alleen als het niet werkt bel effe....maar bellen of dit is toch gelijk naar mijn idee

Anonymous
Niet van toepassing
Hey roelpp

Ik raad je aan om contact op te nemen met de persoon waar je hem van hebt ovegenomen. Hij of zij dient hem eerst te deregistreren in my Vodafone. Daarna kun jij hem pas registreren.


Eddaeter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem met beheerpagina signaalplus.
Ik krijg telkens de foutmelding:

Signaalplus foutmelding
Er ging iets mis. Probeer het later nogmaals.

Beste vodafone kunnen jullie de pagina weer operationeel maken want nu kan ik niets met die femtocell
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Eddaeter

Verwijder eens de cookies van de browser of probeer eens een andere browser
Eddaeter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je snelle antwoord steven.
Ik heb de cookies al verwijderd en het met safari,Firefox en Chrome geprobeerd. Maar helaas geen resultaat.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je aan om morgen hierover contact op te nemen met de klantenservice
Waarschijnlijk gaan ze vragen naar welke versie nummers van je browser. Ik raad je aan om deze ook even op te schrijven
Onno123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Femtocel doet het ineens niet meer
Power knippert rood
Internet oranje continu
Signaal oranje continu
Laatste lampje uit
Volgens klantenservice is er een verhuizing geweest: is niet zo. Is het stopcontact niet uit geweest.
Resetten helpt niet.
Bellen is een probleem nu: heb dat ding omdat ik geen bereik heb. Verbinding werd verbroken met klantenservice en ze bellen niet terug. Lekker dan. Help!!!!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Onno123

Deinstalleer de femtocell in my vodafone en installeer hem opnieuw, daarna opnieuw insteken natuurlijk
Onno123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb geprobeerd nu afwachten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic