Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

SignaalPlus - Vraag en antwoord


Update:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met deze dienst omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Hey iedereen!

SignaalPlus is een dienst waarmee je thuis je eigen privé netwerk hebt voor optimaal 3G en inpandig bereik. Omdat we regelmatig vragen krijgen over deze dienst heb ik de vragen en antwoorden in dit topic opgesomd. Zo kun je waarschijnlijk zelf al een boel oplossen, wat je een telefoontje naar de klantenservice scheelt. Hieronder vind je een filmpje over SignaalPlus en daaronder een aantal veelgestelde vragen. Reageer gerust in dit topic met je vragen, dan kunnen we dit topic zo goed mogelijk aanvullen en up-to-date houden.

Kijk ook even op de support pagina over SignaalPlus. Hier staat een handige LED status tool die je inzicht geeft in wat de lampjes op het apparaat betekenen.




148 Reacties 148
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dag Farid,

Bedankt voor het supersnelle en bruikbare antwoord!
DaanWesteinde

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit lijkt mij de beste plek om twee vragen over Signaalplus te stellen:

1. Ik heb een Signaalplus(SP) gekocht toen ik nog abonnee was en ben speciaal naar Hollandsnieuwe gegaan omdat ik daarmee mijn SP kon blijven gebruiken. Komt er een grace-optie voor mensen die naar jullie dochterbedrijf zijn gegaan (of naar een andere MVNO op jullie netwerk) om hun SP zelf te kunnen registreren? Dat zou een erg mooi gebaar zijn!

2. Gaat de SP ook 4g ondersteunen, of doet hij dat al?
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
Hi @DaanWesteinde!

1. Zoals je weet kan een Femtocel alleen in My Vodafone geregistreerd worden. Die optie zal niet komen voor de "My" pagina's van de MVNO's, aangezien dit echt een Vodafone product is.

Wat je daarentegen wel kunt doen is een gratis prepaid simkaart bestellen via deze pagina. Dan kun je in ieder geval je Femtocel registreren. (of eventueel registeren bij een vriend/familylid die wel een Vodafone nummer heeft)

2. De Femtocel heeft alleen een 3G zender/ontvanger. Dus er kan geen 4G op uitgezonden worden.
DaanWesteinde

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks! Free Sim is inmiddels binnen. Heb er 10 euro opgezet.
Ik moet een myvodafone-account voor het nieuwe nummer aanmaken, en omdat dat via een sms gaat, heb ik de sim maar even in mijn telefoon gedaan. Sms komt niet binnen. Moet er iets geactiveerd en/of zie ik iets over het hoofd?

Arina
Expert topicstarter
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heb je de sms inmiddels ontvangen?
Anders even met de klantenservice contact opnemen om een e-mail adres eraan te koppelen waarnaar je het wachtwoord kunt laten sturen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in een benedenwoning in een binnenstad, en had al jaren dat ik bij het raam moest staan om te kunnen bellen. Alle providers hebben bij mij thuis slecht ontvangst, dus dat kon ik Vodafone niet kwalijk nemen. De afgelopen weken had ik tijdens regenbuien helemaal geen ontvangst en enkele belangrijke oproepen gemist dus heb ik de SignaalPlus maar opgehangen... Nu thuis overal perfect ontvangst, 'k kan eindelijk door het huis lopen tijdens een telefoongesprek 😄

Tijdens een actieve verbinding loopt het verbruik op tot slechts 3,6 watt*
1 kWh kost mij zo'n 21,89 cent. Wanneer ik de SignaalPlus 1 jaar lang 24/7 laat aanstaan kost mij dit dus:
365dagen x 24uur x 0,0036kWh x 0,2189euro = 6 euro 90 cent 😄
Dat valt me enorm mee.
* gemeten met de Voltcraft Energy Check 3000 tijdens één actieve verbinding.

Kortom, ik heb absoluut geen spijt van deze eenmalige investering. Vodafone bedankt!
isolde67

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo zo ook hier een hele slechte verbinding,
Het is toch verzot om iets aan te moeten schaften om bereikbaar te zijn,
Ik zelf heb 3 abomenten dus een totaal van ruim 200 euro,
Mijn vriend heet er 2 ruim 100 euro,
Toen ik in een andere plaats woonden had ik geen enkel probleem,
Mijn vriend klaagte toen al,
Nu ik daar woon snap ik zijn frustratie!
Gelukkig lopen de abomenten snel af, en zullen wij nooit meer vodafone nemen,
Wij zijn al meer dan 7 jaar klant, en geloof mij heel veel geld besteed aan vodafone,
Vaak contact gehad over deze problemen,
Vodafone moet toch in gaan zien dat hun die zielige 85 euro op zich moeten gaan nemen anders veel klanten verliezen,
Zeker mensen met zulke grote rekeningen, die ook aan geven als je een aboment opzegd dat het zwaar ,,, is,
het enige is dat ze een mooi telefoontje erbij willen doen, nou wat kan je er mee als je juist bereikbaar moet zijn voor het werk,
Vodafone word wakker, jammer dat het zo gaat,
KPN perfect bereik,
slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Even een correctie op punt 14.

Kan ik SignaalPlus ook gebruiken in het buitenland?

Nee, het werkt wel in het buitenland

Maar, gebruik een router met VPN op een Nederlands IP. Grote kans dat dit bericht verwijderd word, maar toch fijn om in je Hotel of als je familie in het buitenland hebt een mini-nederlands netwerk te creeren.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @slijkhuis,

We doen niet aan censuur op het Forum, maar wanneer berichten in strijd zijn met de huisregels kan in het uiterste geval wel een bericht worden verwijderd.

Dit lijkt me hier niet nodig, maar ik wil wel een waarschuwing meegeven aan iemand die het in het buitenland gaat proberen. Je SignaalPlus kan hierdoor op een zwarte lijst worden geplaatst waardoor je deze niet meer kunt gebruiken, dit zou erg zonde zijn.
wijnen01

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn signaal plus geregistreerd en geinstalleerd. Ik heb mijn tel nr toegevoegd. Hoe krijgt mijn toestel nu verbinding? Ik heb namelijk nog steeds geen bereik.

Groetjes
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Wijnen01,

Heb je helemaal geen bereik met je simkaart? Betreft dit een nieuwe simkaart en is deze ook geactiveerd?
HabetsT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Twee dagen geleden signaalplus ontvangen. Aanmelden via my Vodafone verliep voorspoedig. Mooi dacht ik! Maar helaas, signaalplus blijft verbinding maken met internet (zichtbaar aan wereldbol die wit knippert) volgens Vodafone zou het aan mijn internetmodem kunnen liggen. Contact opgenomen met Ziggo. Er worden geen poorten geblokkeerd ook staan alle instellingen juist voor het gebruik van signaal plus. Toch rond mijn signaal plus de installatie niet af en blijft bovenstaand lampje knipperen. Ik overweeg het hele pakket retour te zenden want het is een groot gedoe tot nu toe
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zijn er mensen met Signaalplus i.c.m. de Samsung Galaxy S5 mini?

Ik heb het volgende probleem.
Signaalplus werkt zolang ik Wifi op het toestel uit heb staan. Wanneer ik Wifi activeer op het toestel en ik ga bellen naar een willekeurig nummer, dan krijg ik geen overgangstoon en wordt de verbinding niet tot stand gebracht. Gebeld worden lukt ook niet. Zodra ik Wifi de-activeer, kan ik weer bellen en gebeld worden. Ik heb de femtocell meerdere malen ge-reset, af- en weer aangemeld, nummers af- en weer aangemeld (gesloten modus), firewall op de router uitgezet, etc.., maar niets helpt. Ook de S5 mini van mijn oudste zoon heeft hetzelfde probleem. De S3 mini van mijn jongste zoon vertoont deze kuren niet en functioneert naar behoren.
Wat nu?

PS: ik heb een case aangemeld bij Vodafone, maar vooralsnog geen reactie ontvangen.


RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*moderator edit: dubbele post*
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @RiWi69.

Ik zie dat nog niemand heeft gereageerd. Ik heb het intern nagevraagd, maar deze problemen zijn niet bekend. Onze technici zal waarschijnlijk nog bezig zijn met de case, je kunt de status met het casenummer natuurlijk altijd opvragen bij onze klantenservice.

Je kunt ook nog proberen om de netwerktype van je telefoon handmatig op 3G te zetten. SignaalPlus zendt namelijk alleen een 3G signaal uit. Je kunt bij wijze van test natuurlijk ook handmatig 2G of 4G instellen. Mogelijk dat het probleem hiermee verder geïsoleerd kan worden.
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Marc,

Bedankt voor de terugkoppeling.
Ik heb onderstaande opties al geprobeerd:
- LTE/WCDMA/GSM (automatisch verbinden)
- WCDMA/GSM (automatisch verbinden)
Beide gaven geen positieve verandering.
Zolang WiFi uitstaat op het toestel gaat het goed met bellen en gebeld worden, alleen het verbruik van mijn data-abonnementen lopen nu enorm op... 😞
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @RiWi69,

Merk je wel een verschil wanneer je je telefoon instelt op 'Alleen WCDMA' of 'Alleen GSM'?
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,

WCDMA i.c.m. WiFi werkt niet
GSM i.c.m. WiFi werkt wel, maar lijkt mij niet de oplossing.

Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Hoi RiWi69, het was ook niet bedoeld als oplossing, alleen als troubleshoot-stap en als tussen-oplossing. Als GSM+wifi werkt, dan weten we namelijk dat het issue ofwel in de relatie femtocel-toestel zit. De Femtocel zendt namelijk alleen een 3G (UMTS / WCDMA) signaal uit. Als je op GSM geen probleem hebt, dan ben je verbonden met een grote GSM mast in de buurt.

Ofwel, issue zit tussen toestel&femtocel. Andere mogelijkheid is er niet 🙂

Mijn advies voor nu is dan om je toestel, zolang je thuis bent, op GSM te zetten. Dan kun je gewoon bellen zonder dat je voor je internet je databundel leeg trekt terwijl dit uitgezocht wordt. Het is overigens wel echt een interessant (:P) probleem. Heb je van mijn collega's een referentienummer (casenummer) voor het onderzoek gekregen?
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Bedankt voor de terugkoppeling.
Ik ben al bijna een maand bezig, maar er zit nog geen schot in de zaak en hoop dat ik via dit forum verder kom.
9 okt is case ID 106953426 aangemaakt (Michel ?). Technische dienst zou contact opnemen, maar niets van vernomen.
15 okt gebeld en de status opgevraagd. Een vriendelijk dame gaf aan dat de case (na lang zoeken) nog niet in behandeling was genomen, maar men zou mij sowieso gaan bellen.
30 okt maar weer gebeld, maar case ID 106953426 was niet te achterhalen. Nieuwe case is toen aangemaakt (Patrick van Driel) met ID 107532890. Ik zou op de hoogte gehouden worden, maar na diverse reminders geen terugkoppeling of status updates mogen ontvangen.
In het systeem staan dus twee cases aangemeld, maar wat de status is en wie dit actief heeft opgepakt is mij onduidelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic