Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

SignaalPlus - Vraag en antwoord


Update:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met deze dienst omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Hey iedereen!

SignaalPlus is een dienst waarmee je thuis je eigen privé netwerk hebt voor optimaal 3G en inpandig bereik. Omdat we regelmatig vragen krijgen over deze dienst heb ik de vragen en antwoorden in dit topic opgesomd. Zo kun je waarschijnlijk zelf al een boel oplossen, wat je een telefoontje naar de klantenservice scheelt. Hieronder vind je een filmpje over SignaalPlus en daaronder een aantal veelgestelde vragen. Reageer gerust in dit topic met je vragen, dan kunnen we dit topic zo goed mogelijk aanvullen en up-to-date houden.

Kijk ook even op de support pagina over SignaalPlus. Hier staat een handige LED status tool die je inzicht geeft in wat de lampjes op het apparaat betekenen.




148 Reacties 148
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Bart,

Precies hetzelfde als wat jij hebt meegemaakt...

Laatste stap en, er ging iets mis. Probeer het later nog eens..

Ticket loopt nu geloof ik al 2 weken.. vind ik erg lang trouwens.

Groet,
Xsjlo
Bart67

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het beste werkt het registreren met Google Crome als internet browser.
. Bij stond dit in de header van het mailtje : SignalPlus; Registration Error (possible misalignment between AHR & ACLM Database)
Ik heb contact gezocht met vodafone eerder , zelfs mijn pasword afgegeven van my vodafone , zodat zij zelf dit met eigen ogen konden zien.
Ik denk aan de header te zien is er een geen link of verkeerde link met de serienummers met een database .
veel succes
Gr. Bart
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi,

Weet je zeker dat het probleem nog speelt?

Groeten,
F
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ja dat weet ik zeker, heb het net nog geprobeerd namelijk..

Groet,
Xsjlo
Upperlippy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in het zelfde gebied, 9354, ook slecht tot geen verbinding, femtocell aangeschaft voor dik 80 euro, eerst geen bereik, dagen later, een beetje, vaak afgebroken. Telefoon pas later op 3G (Die had ik nog op 2G omdat ik anders om huis geen bereik heb) geschakeld, nu wel 4 tot 5 sterretjes, echter, nu lees ik dat het gebruik , bellen via je femtocell van je mb's afgeschreven worden, klopt dat?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@Upperlippy Waar heb je dit gelezen?
De Femtocell zorgt er alleen voor dat jouw 3G-ontvangst in huis vesterkt wordt. De kosten die je maakt om te bellen gaan gewoon van je belbundel af. Als je internet gebruikt gaat dit uiteraard wel van je databundel af.

Ik heb jouw vraag even verplaatst naar het Femtocell-topic. Hierin staan nog veel meer informatie over het gebruik ervan. En misschien kunnen medegebruikers jou nog goede tips geven 😄
Upperlippy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Van een site, http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/17331

maar dat was al oud nieuws, het staat er wat dubbel, als je het beter leest heb je gewoon gelijk. Sorry dat ik het zo geinterpreteerd had, ik ben wat achterdochtig geworden misschien. Weet je ook iets van verhoogd stroomgebruik van een Iph 4Sin combinatie met de Femtocell? Ik ben nog wat testjes aan het doen.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Weet je ook iets van verhoogd stroomgebruik van een Iph 4Sin combinatie met de Femtocell? Ik ben nog wat testjes aan het doen.

http://forum.vodafone.nl/t5/Apple/Batterij-IPhone4-snel-leeg-door-installatie-SignaalPlus-Plug-amp/m...

Dit is in onderzoek bij de fabrikant. Het doet zich niet voor bij alle Iphone 4(s) toestellen. 🙂
MichielK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag de bestelde femtocel binnengekregen. Maar als ik hem wil registreren op My Vodafone onder SignaalPlus dan krijg ik alleen de inleidende tekst te zien. Het blok er onder is grijs en geeft de melding "er heeft een time out plaats gevonden". Het lijkt er op dat de flash-plug in is gecrasht / offline is.

Als ik de bron van het grijze vlak opvraag dan kom ik op de link "https://aclm.vodafone.nl/aclm/?DOMAIN=CONSUMER". Als ik die link direct in de taakbalk opgeef krijg ik de melding "Deze webpagina is niet beschikbaar". Deze fouten krijg ik zowel met Google Chrome als Internet Explorer. Zowel thuis als op mijn werk.

Lijkt er dus op dat er bij Vodafone iets niet goed zit. Kunnen jullie dat herstellen zodat ik kan registreren?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Je moet eerst inloggen op my Vodafone, dan een 2e tabblad openen en daar de link plakken.
MichielK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik al uitgebreid geprobeerd. Nu weet ik best wel wat van IT en daar weet ik dan weer van dat de meldingen die ik krijg echt aan Vodafone liggen en niet aan mijn pc of manier van inloggen...
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Er schijnt momenteel een issue te zijn met de website. Heb begrepen dat er aan gewerkt wordt...
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Het kan zijn dat dit probleem samenhangt met de voorgaande registratie-storing. Tot enkele dagen geleden konden klanten de SignaalPlus n.l. niet registreren. Ik vermoed hierom dat men getracht heeft dit probleem op te lossen, maar men nu tegen meerdere problemen is aangelopen.
MichielK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga een paar dagen in de wachtstand 😉
bigga01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus precies dezelfde problemen krijg ook te zien dat de pagina niet beschikbaar is. Hopelijk lossen ze het snel op. maar als ik naar de voorgaande problemen hier kijk dan ben ik bang dat het wel even gaat duren.
Arina
Expert topicstarter
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen, er waren wat problemen met de Signaal Plus pagina op My Vodafone en My Vodafone Zakelijk. Deze zijn inmiddels opgelost. Excuses voor het ongemak.
MichielK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, vanmiddag inderdaad kunnen registreren. Beheer werkte vanmiddag nog niet maar nu inmiddels ook. Mijn iPad en de telefoon van vriendin kunnen nu ook van de femtocel gebruik maken. Van 1 streepje GPRS ontvangst naar 5 streepjes 3G hier binnen.

Bedankt!
bigga01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb Vandaag ook de registratie kunnen uitvoeren. 😄
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
De registratie van signaal plus loopt via de telefoonnummers en is voor alle nummers in huis probleemloos verlopen. Maar hoe registreer ik nu ook de tweede simkaart (red abonnement) die in mijn Ipad zit? Die ontvangst is in huis namelijk nog steeds heel slecht.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
Hallo @Teuntjes ,

Ik begrijp uit je post dat je, je Multi-Sim (Data-only) ook wilt registreren voor gebruik op de Femtocel. Deze simkaart heeft in principe ook een telefoonnummer, maar die kun je helaas niet via de IPad achterhalen.

Wat kun je doen?

  • Neem even contact op met de Smartphonecrew via 0900-1000140, Chat of via Twitter/Facebook om dit nummer op te vragen. Vervolgens kun je dit nummer toevoegen aan de toegangslijst van je Femtocel.
  • Zet via My Vodafone>SignaalPlus>Instellingen je Femtocel in de "Open Modus". Dan kunnen alle Vodafone Simkaarten in je huishouden gebruik maken van de Femtocel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic