@spouse - Er is geen enkele telecom aanbieder die je garandeerd dat je binnenshuis dekking hebt. Dat is een kwestie van geluk hebben. KPN kan morgen plots ook geen dekking meer binnen in je woning omdat je spreekt over een stuk frequentiegebied met signalen die afhankelijk zijn van vele factoren w.o. muren e.a. storingsbronnen maar ook de gebruikte telefoon. Een Vodafone Smart II heeft bij mij thuis bijvoorbeeld een iets slechtere ontvangst op 3G dan een Samsung Galaxy S3.
Een telecom aanbieder hoeft op basis van slechte dekking het contract niet te ontbinden. Dit is een coulance regeling.
Afhankelijk zijn van een mobiele telefoon is 1, maar juist als er geen sprake is van een vaste telefoonlijn zou je juist een SignaalPlus in huis moeten nemen. Een heel mooi voorbeeld hierin is n.l. met oud- & nieuw. Afhankelijk van het gebied en de telecom aanbieder, kan het zijn dat je tijdens deze periode niet/nauwelijks kunt bellen. Heb je Vodafone en de Signaal Plus, dan kun je gewoon bellen en gebeld worden omdat de antennes worden ontzien. Als bijna niemand bij mij in de omgeving meer via Vodafone kan bellen door enorme drukte op het netwerk, kan ik dit nog wel aangezien ik de SignaalPlus heb. Die ik dus heb, omdat ik juist afhankelijk ben van mijn mobiele telefoon.
Resumé:
- Je betaald voor het bellen en bereikbaarheid buiten. Niet voor binnen.
- Geen enkele (op Vodafone na) telecom provider biedt een SignaalPlus (of soortgelijk iets aan) waardoor je gegarandeerd kunt bellen vanuit huis.
Hopelijk is het probleem inmiddels al wel opgelost ?!