Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

SignaalPlus - Vraag en antwoord


Update:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met deze dienst omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Hey iedereen!

SignaalPlus is een dienst waarmee je thuis je eigen privé netwerk hebt voor optimaal 3G en inpandig bereik. Omdat we regelmatig vragen krijgen over deze dienst heb ik de vragen en antwoorden in dit topic opgesomd. Zo kun je waarschijnlijk zelf al een boel oplossen, wat je een telefoontje naar de klantenservice scheelt. Hieronder vind je een filmpje over SignaalPlus en daaronder een aantal veelgestelde vragen. Reageer gerust in dit topic met je vragen, dan kunnen we dit topic zo goed mogelijk aanvullen en up-to-date houden.

Kijk ook even op de support pagina over SignaalPlus. Hier staat een handige LED status tool die je inzicht geeft in wat de lampjes op het apparaat betekenen.




148 Reacties 148
soulmaster10

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag een signaal plus plaatsen. Alleen i.v.m. veiligheid overwegingen kunnen we de poorten niet vrij zetten.

We willen dan het IP adres dat gekoppeld wordt op de signaal plus toekennen aan de firewall.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@soulmaster10

Afhankelijk van de type router kun je een static ip toewijzen aan het MAC adres van je Femto. Het MAC adres is op de achterkant van je Femto terug te vinden.
Rene2015

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Marc,

Ik heb dit doorgegven. Eerst reactie was de helpdesk was 'waarom wilt u eigenlijk iets aanpassen?'
Vervolgens zou er een ticket voor worden aangemaakt ofzo, maar daar heb ik verder nooit meer iets van gehoord.
Ik krijg nogsteeds de melding 'Er ging iets mis. Probeer het later nogmaals.' als ik naar SignaalPlus ga.
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Marc, ondanks de S5 update helaas niet gelukt. Van alles geprobeerd, zoals afmelden, opnieuw aanmelden, firewall uitgezet, diverse toestelopties maar helaas...
jha

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem met de samsung s5 mini en de femtocell.

Helpdesk stuurt mij naar de Phonehouse.....
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb echt alles al geprobeerd. Zelfs het binnenwerk van mijn toestel is vervangen.
Niets helpt en mijn Femtocell ligt in een hoekje stof te happen.
Geen responce op mijn mails door VF, dus ben er klaar mee.

Tip: Ik zou hem inleveren en je geld terugvragen.
Dit bespaart je een heleboel kostbare tijd en frustratie.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
jha Heb jij de update ook al op je toestel staan?
RiWi69 Ik wacht nog even op het antwoord van jha en ga er dan verder achteraan.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RiWi69

Is in al die tijd je SignaalPlus eigenlijk al eens vervangen? Ik hoor het graag.
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, de SignalPlus is nooit vervangen door Vodafone.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
En hebben jullie al eens getest of andere toestellen dan de Samsung S5 mini wel werken met jullie SignaalPlus?
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, zie de eerder door mij geplaatste posts op dit forum. Om niet weer in herhaling te vallen komt het er op neer dat alleen de s5 mini van mij en mijn oudste zoon niet werken i.c.m. wifi.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Duidelijk. Volgens onze technische afdeling zouden deze problemen echter sinds de update opgelost moeten zijn. Ik wil je daarom aanraden om hiervoor even langs een Vodafone winkel te gaan om je SignaalPlus na te laten kijken en eventueel om te ruilen. Dat kan een oplossing bieden. We horen het graag van je zodra je bent geweest.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
RiWi69 , inmiddels al een van onze winkels bezocht? Hopelijk is het hiermee snel opgelost.
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Marc,

Ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om een VF winkel te bezoeken.
Zodra ik nieuws heb zal ik dit melden.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Dat is prima! Bedankt voor je terugkoppeling.
Knoeier66

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

ik ben sinds 2012 aan mijn 3e Femtocel bezig.
De 1e heeft 1 week gewerkt en is vervangen.
Nummer 2 heeft tot 1 maand geleden perfect gewerkt. Ondertussen heb ik een nieuwe gekregen, maar die is met geen mogelijkheid in de lucht te krijgen.
MAC adres een eigen IP adres toegewezen. IP adres aan de DMZ gekoppeld, ping naar VFNL-VAG-NETWORK.VODAFONE.NL doet het. Waarschijnlijk is ook deze defect.

Waar ik een beetje moeite me heb, is dat ik eerst door een medewerker in de VFW verwezen wordt naar de klantenservice zakelijk.
Mijn eigen Simkaart is namelijk van het bedrijf. Maar de femtocel is geregistreed op een prive nummer omdat ik niet met mijn bedrijfs nummer op my.vodafone kan komen..
Uiteindelijk na 45 minuten aan de lijn te hebben gehangen wordt ik weer terug verwezen naar de VFW.
Vrij snel ligt er een nieuwe klaar en na 30 minuten wachten in de VFW kan ik deze ophalen.
Met bovengenoemd resultaat.

Is er een andere optie dan via de VFW het apparaat ter reparatie aan te bieden? Dit kost mij te veel tijd.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Knoeier66
Wellicht kun je op een ander adres bij iemand anders op zijn of haar router eens testen?
Als die dan wel online komt dan weet je dat er *iets* in je netwerk geblokkeerd wordt.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey wijnen01,

Je dient in het toestel aan te geven dat 4g uit moet staan. Een femtocell zendt namelijk alleen het 3g netwerk uit.

Groetjes stevied86
Knoeier66

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Tnx Robert,
ik moet dan waarschijnlijk ook de postcode wijzigen waar ie op geregistreerd staat op my.vodafone?
Neem aan dat de cell waar de femto zijn eigen signaal oppikt moet overeenkomen met de fysieke lokatie.

Femto knippert nu met 1 rode power led en 2 oranje leds. Volgens de signaalPlus P&P truobleshoot tool komt er dit uit:
De locatie is veranderdBen je verhuisd? Geef je verhuizing door via My Vodafone, nadat je al verhuisd bent. Heb je dit al gedaan voor de verhuizing? Doe dit dan nog een keer erna.
Staat het SignaalPlus apparaat op een plaats staat waar helemaal geen bereik is? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Zodra ik m ergens anders getest heb laat ik het weten.

Anonymous
Niet van toepassing
Hey Knoeier66

Je dient inderdaad het juiste adres waar de femtocell staat aan te geven. Anders geeft hij inderdaad deze foutmelding. Ik raad je aan om deze aan te passen. Lukt dat niet dan dien je hem te deregistreren en opnieuw te registreren.

Groetjes Steven
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic