Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

SignaalPlus - Vraag en antwoord


Update:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met deze dienst omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Hey iedereen!

SignaalPlus is een dienst waarmee je thuis je eigen privé netwerk hebt voor optimaal 3G en inpandig bereik. Omdat we regelmatig vragen krijgen over deze dienst heb ik de vragen en antwoorden in dit topic opgesomd. Zo kun je waarschijnlijk zelf al een boel oplossen, wat je een telefoontje naar de klantenservice scheelt. Hieronder vind je een filmpje over SignaalPlus en daaronder een aantal veelgestelde vragen. Reageer gerust in dit topic met je vragen, dan kunnen we dit topic zo goed mogelijk aanvullen en up-to-date houden.

Kijk ook even op de support pagina over SignaalPlus. Hier staat een handige LED status tool die je inzicht geeft in wat de lampjes op het apparaat betekenen.




148 Reacties 148
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @RiWi69,

Ik begrijp dat je graag snel een oplossing wil. Het Forum is echter bedoeld voor het delen van informatie tussen gebruikers. Voor individuele problemen waarbij gegevens nodig zijn verwijzen we je naar onze klantenservice. Dit melden we ook in onze huisregels.

Ik heb bij wijze van uitzondering wel de laatste case bekeken, ik zie dat deze is doorgezet naar onze technici. Afgelopen woensdag is de case teruggezet naar de adviseur die de case ook heeft aangemaakt met het verzoek voor meer informatie. Deze collega zal dan ook zo snel mogelijk contact met je opnemen om het verder af te handelen.

Ik kan me voorstellen dat je hier misschien niet op wilt wachten, in dat geval kun je zelf opnieuw contact opnemen met de klantenservice om het te bespoedigen.
SanderAdriaan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb ook een signaalplus die ik naar tevredenheid gebruik met mijn Apple Iphone 5S i.c.m. een Vodafone zakelijk abbo. Sinds kort heeft mijn vriendin een Galaxy S5 mini i.c.m. een abbo van de MVNO Hollandsnieuwe, echter zij kan niet bellen of gebeld worden indien het toestel in het bereik van de femtocell is. De signaalplus staat open. Iemand ideëen? Ik heb reeds de netwerkvoorkeur proberen te veranderen van de S5 mini van LTE/WCDMA/GSM naar WCDMA/GSM, echter dit bad geen soelaas.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

SanderAdriaan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij nader inzien heb ik dus precies hetzelfde probleem als @RiWi69
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @SanderAdriaan,

Heb je wel al een melding gemaakt bij onze klantenservice? Dan kan het worden gemeld bij de technische afdeling en hiermee hopelijk zo snel mogelijk worden opgelost.

Wat wel nog getest kan worden is via welk netwerk de telefoon is verbonden. Dat kan via Instellingen > Toestel informatie > Netwerk. Zet wifi daarna eens aan en kijk vervolgens of dit is gewijzigd. Wellicht dat je telefoon naar 2G schakelt zodra je wifi hebt aangezet om accu te besparen. SignaalPlus zendt alleen een 3G-signaal uit.
pvermeul

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gisteren mijn SignaalPlus Plug&Play / Femtocel opgehaald om binnenshuis een betere dekking te krijgen.
Registreren (als eindgebruiker van zakelijke account) geen heel eenvoudig en snel.
En dan de installatie wat bij een P&P product eenvoudig zou moeten zijn ... helaas.
Gebeld met de Servicedesk van Vodafone en situatie thuis uitgelegd. "W/ie is uw provider?" KPN "ok, dan gelieve de poorten 4500, 500 en 319 plus IP Sec Passthrough op de modem router opzetten" ... uh, he, wat ?!?!? "Ja dat staat zo in mijn script" ....

Klinkt toch al iets minder dan P&L en inmiddels mijn Experiabox geraadpleegd, uurtje surfen op het net maar helaas.

Iemand wellicht ervaring met een experiabox of router in het algemeen wat te doen?

Dank, Pascal

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @pvermeul,

Lastig dat het nog niet werkt! Bij veel providers werkt het wel zo goed als plug & play. Een aantal stappen zijn altijd nog nodig, zoals in de handleiding wordt beschreven. Helaas zijn de modems bij sommige providers soms goed beveiligd. Dat is goed voor je veiligheid op het internet, maar niet altijd even gebruiksvriendelijk.

Omdat de instellingen per provider en modem kunnen verschillen, en er veel versies van modems in omloop zijn raad ik je aan om met je provider contact op te nemen. Dan kunnen de betreffende poorten worden geopend.
pvermeul

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc, dank voor je reactie.
Inmiddels staan de 3 poorten op mijn exeriabox open maar er komt geen verbinding tot stand: powerlampje blijft branden en internet lampje met een puls al meer dan 1 uur.
Enige oplossing?
Dank, Pascal
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@pvermeul

Knippert het internet lampje wit of oranje? En hoe zit het precies met het service en het use lampje? Kijk ook even na of IP Sec Pasthrough open staat op de modem.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @chantalcs
om je vragen te kunnen beantwoorden heb ik wat meer info van je nodig:

Je geeft aan dat je hebt afgesproken dat het toestel gratis naar je toe komt. Welke kosten verwacht je nog?
Je geeft aan dat je een abonnement hebt met onbeperkt bellen. Welke kosten verwacht je hier nog bovenop te krijgen?

Let me know, Per
Rene2015

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik maak al een tijdje gebruik van SignaalPlus, tot nu toe werkt het echt uitstekend.
Echter, na alle veranderingen in de online accounts (omzetten van username naar email enzo) kan ik niet meer in het controlpanel van SignaalPlus. Ik krijg de melding 'Er ging iets mis. Probeer het later nog eens'.
Dit staat er nu al een aantal dagen.


Rene2015

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
... of wie kan ik daar het beste voor bellen?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Rene2015,

Ik raad je aan om even contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen u helpen met het opnieuw instellen of eventueel het laten te onderzoeken hiervan om te zien wat er mis gaat en wat hier de oplossing van is.

Groetjes stevied86
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Rene2015 , we hebben meer meldingen hierover ontvangen en het is momenteel in onderzoek. Je wel contact opnemen met de klantenservice zodat voor de zekerheid opnieuw gemeld kan worden. Het kan dan als voorbeeld worden toegevoegd aan het bestaande onderzoek.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@RiWi69 en @SanderAdriaan , jullie gaven aan een issue te hebben met de Samsung Galaxy S5 mini i.c.m. SignaalPlus. Zodra je verbonden bent met wifi was het niet meer mogelijk om een gesprek op te zetten of te ontvangen. Vandaag hebben we een update ontvangen dat er een update uitgebracht wordt. Deze wordt vanaf vandaag gefaseerd uitgerold voor de Vodafone versie van de S5 mini (versie: G800FXXU1AONL1_XXU1AOC1_VFG1ANL2). Laat even weten of het heeft geholpen nadat je de update hebt ontvangen en geïnstalleerd.
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed nieuws. Wordt de update automatisch door Samsung aangeboden op het toestel en geinstalleerd?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@RiWi69 ja, het betreft een zogenaamde FOTA (Firmware Over-The-Air).
RiWi69

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal het in de gaten houden. Dank je wel
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen probleem!
soulmaster10

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Is het ook mogelijk om een vast ip adres aan een signaalplus toe te kennen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@soulmaster10

Mobiele telefoons hebben geen vast IP adres, dus wat wil je er precies mee doen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic