Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

SignaalPlus - Vraag en antwoord


Update:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met deze dienst omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Hey iedereen!

SignaalPlus is een dienst waarmee je thuis je eigen privé netwerk hebt voor optimaal 3G en inpandig bereik. Omdat we regelmatig vragen krijgen over deze dienst heb ik de vragen en antwoorden in dit topic opgesomd. Zo kun je waarschijnlijk zelf al een boel oplossen, wat je een telefoontje naar de klantenservice scheelt. Hieronder vind je een filmpje over SignaalPlus en daaronder een aantal veelgestelde vragen. Reageer gerust in dit topic met je vragen, dan kunnen we dit topic zo goed mogelijk aanvullen en up-to-date houden.

Kijk ook even op de support pagina over SignaalPlus. Hier staat een handige LED status tool die je inzicht geeft in wat de lampjes op het apparaat betekenen.




148 Reacties 148
spouse

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind het van de gekke dat ik nu 85 euro moet betalen om in huis met mijn mobiel te kunnen bellen. Sinds ik overgegaan ben op Vodafone lukt dit namelijk niet meer. Mijn vorige privider: KPN gaf wel voldoende signaal. Bij mijn overstap naar Vodafone heb ik in de belwinkel uitdrukkelijk gevraagd of ik wel bereik zou hebben. Dat werd toen bevestigend beantwoord. Een vraag ewchtstreeks aan Vodafone gaf aan dat ik dan mijn 3g maar uit moest zetten. Maar dat helpt ook niet. Ik ben trouwens niet van toestel gewisseld tijdens de overstap. Dus Vidafone, stuur mij maar gewoon zo'n signaalversterker op. Of, als jullie dat niet willen, verbreek mijn contract zodat ik over kan stappen naar een provider die wel kan leveren waar ik voor betaal: bellen, ook in huis. Overigens hebben jullie me de afgelopen tijd voor grote problemen geplaatst: mijn man was vanaf half augustus terminaal (is inmiddels twee maanden geleden overleden) en het was bepaald onmogelijk om snel contact te maken met hulptverleners of gebeld te worden door het ziekenhuis. Voor elk telefoontje moest ik eerst naar buiten lopen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @spouse

Ik zie dat je ondertussen ook al contact hierover hebt gehad via Twitter. Mijn collega heeft je via Twitter meer informatie gegeven. Nog gecondoleerd met het verlies van je man. 😞
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@spouse - Er is geen enkele telecom aanbieder die je garandeerd dat je binnenshuis dekking hebt. Dat is een kwestie van geluk hebben. KPN kan morgen plots ook geen dekking meer binnen in je woning omdat je spreekt over een stuk frequentiegebied met signalen die afhankelijk zijn van vele factoren w.o. muren e.a. storingsbronnen maar ook de gebruikte telefoon. Een Vodafone Smart II heeft bij mij thuis bijvoorbeeld een iets slechtere ontvangst op 3G dan een Samsung Galaxy S3.

Een telecom aanbieder hoeft op basis van slechte dekking het contract niet te ontbinden. Dit is een coulance regeling.

Afhankelijk zijn van een mobiele telefoon is 1, maar juist als er geen sprake is van een vaste telefoonlijn zou je juist een SignaalPlus in huis moeten nemen. Een heel mooi voorbeeld hierin is n.l. met oud- & nieuw. Afhankelijk van het gebied en de telecom aanbieder, kan het zijn dat je tijdens deze periode niet/nauwelijks kunt bellen. Heb je Vodafone en de Signaal Plus, dan kun je gewoon bellen en gebeld worden omdat de antennes worden ontzien. Als bijna niemand bij mij in de omgeving meer via Vodafone kan bellen door enorme drukte op het netwerk, kan ik dit nog wel aangezien ik de SignaalPlus heb. Die ik dus heb, omdat ik juist afhankelijk ben van mijn mobiele telefoon.

Resumé:
- Je betaald voor het bellen en bereikbaarheid buiten. Niet voor binnen.
- Geen enkele (op Vodafone na) telecom provider biedt een SignaalPlus (of soortgelijk iets aan) waardoor je gegarandeerd kunt bellen vanuit huis.


Hopelijk is het probleem inmiddels al wel opgelost ?!
Bart67

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Vodafone.
In December in Signaalplus thuis gestuurd gekregen maar kan hem niet registreren. Fout aan jullie zijde.
Meermalen gebeld.
Op 6 Jan sms ontvangen met de melding het probleem was opgelost met de registratie van Signaal plus.
Procedure gevolgd op 6 Jan.,
Maar wacht nu (nog) steeds op een sms/mail zodat ik mijn voorkeur settings kan invoeren,
Hoe lang duurdt dit process bij jullie.
p.s Heb dit signaalplus al bijna een maand thuis en nog steeds kan ik hem NIET gebruiken.
Graag (spoedig) een oplossing
Gr. Bart.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@Bart67
Wat is het probleem dan? Misschien kan ik je hiermee helpen. Ik heb inmiddels redelijk wat praktijkervaring.
Bart67

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb dus singaalplus ontvangen
echterkon deze niet registreren (Naam geven en serienummer verwerken) Dec '13

Kreeg SMS op 6 Jan dat dit opgelost was.
Maar nu stokt de registratie nadat ik zeg maar een sms danwel mail (voorkeur sms gegeven) om de registratie verder af te ronden.
Deze krijg ik niet dus
de volgende stap zou volgens de instructies zijn
Bv alle telefoons mogen verbinding leggen of geselecteerde telefoons mogen verbinding maken.

Gr. Bart
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Er is een probleem met sommige browsers. Wat je zou kunnen proberen is de compatibiliteits weergave, dat is dat knopje rechts bij de adresbalk van je browser (dat gescheurde formulier zeg maar).

Als dat niet werkt, probeer dan eens het volgende:
1) Log in op de MyVodafone webpagina (https://my.vodafone.nl/)
2) Open een nieuw tabblad in dezelfde browser
3) Plak in dit nieuwe tabblad deze link https://aclm.vodafone.nl/aclm/?DOMAIN=CONSUMER
Het inladen kan even duren (ongeveer 10 seconden)

Het probleem is dat er een zogenaamd frame in de pagina wordt geopend, de manier hoe doet moet gebeuren is in de afgelopen tijd gewijzigd en ze zijn niet compatible. Daarom kun je een probleem krijgen met de browser. Als je nu handmatig dat bewuste stuk (de SignaalPlus instellingen) in een nieuw tabblad zet dan lukt het wel. Maar je moet vooraf ingelogd zijn, anders kan die die pagina niet inladen.
Bart67

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook allemaal geprobeerd. Hij geeft aan foutmelding bij de laatste stap van beveilinging. Ik zou dus nu een sms of een mail moeten krijgen. Met waarschijnling een link of code om de registratie van de toegang telefoonnummers te verwerken. Gr. Bart
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Kun je misschien een schermafbeelding maken van het moment dat de foutmelding in beeld staat en hier op het forum zetten? Ik snap nog niet waar wat fout gaat.
Weet je hoe dat werkt? Anders zal ik dan ook nog uitleggen.
Bart67

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Robert Inmiddels dit ook ontvangen: Hoi Bart, bedankt voor je gegevens, We hebben het doorgezet naar onze technische dienst om het te laten onderzoeken. Het referentienummer hiervan is 98125396. Zodra er meer bekend is laten we het je weten! Groetjes, Anoeska Ik zie een pop upje van Vodafone, Er gaat iets mis, Probeer het later nogmaals. Gr. Bart
bbeste

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Wat is de maximale download snelheid voor mijn femtocell, ik heb buiten op straat een snelheid van 14 mbp/s maar op de femtocell een belachelijke 3 mbp/s.

Groet, Bart
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Bart, welkom op het forum! Je hoort via een femtocell het max van je abonnement te kunnen halen. Daarbij zijn uiteraard wel diverse factoren nog van invloed. Zie het als je wifi: als je daar verder vandaan bent gaat de snelheid ook achteruit, zit je met 10 man op die wifi dan moet je met tien man delen en net zoals je wifi gestoord kan worden kan het signaal van je femtocel gestoord worden door andere stralingsbronnen in de omgeving. Kan één van die factoren een verklaring zijn?
bbeste

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas, Dank voor je berichtje. Ik heb de femtocell naast de bank staan, en heb hem gesloten voor mijn nummer. Mijn internetverbinding is vrij rap (gem. 25 mbp/s gemeten via wifi en via laptop) maar alsnog blijft de femtocell steken op 3 en een beetje mbp/s ik heb ook snachts en overdag gemeten, maar dit geeft geen verschil. De femtocell heb ik op meerdere plekken gezet, meerdere kabels geprobeerd maar niets helpt. Is er misschien wat mis met mijn femtocell? Groet, Bart
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
3-4 Mbps is het maximum wat een SignaalPlus Plug&Play zal geven, download en upload.

Vergeet niet dat het belangrijkste doel telefonische bereikbaarheid is. De meeste mensen zullen internet gebruiken via WiFi. Als je dan een keertje gasten hebt hoe je niet perse je WiFi beveiligingscode meer geven, ze kunnen dan gebruik maken van 3G. En voor de meeste toepassing is 3-4 Mbps voldoende.

Er bestaat ook een zakelijke versie van de SignaalPlus, die heeft wat "zwaardere" hardware en kan 6-8 Mbps aan.

Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Bart67,

Het probleem is nu opgelost.

Groeten,
F
Bart67

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nu met suicces kunnen registreren, en in gebuikt gesteld nu.
gr. Bart
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hallo allemaal,

wij zijn ook al sinds novemeber bezig met de femtocel.

6 Tickets verder en het werkt nog steeds niet.. (ook helaas er ging iets mis) Klantenservice zgt dat het moet werken en heeft 2 weken gelden maar weer een ticket gemaakt.


tot op heden proberen wij het iedere dag opnieuw op 3 browsers cookies verwijderden maar vergeeft.
Ze zeggen dat het wel werkt en iedereen het nu gebruikt, ik zie dus echt heel iets anders hier!!!!!!

Ik geef Vodafone nog 1 week de tijd en dan gaat er wederom een opzegbrief die kant op.

Dit is toch te gek voor woorden? Zijn al sinds juli 2013 aan het klagen over het bereik bij ons in de buurt, en ja we kregen in november!!!!!! een Femtocel en het moet opgelost zijn.. Niet is minder waar.

Vodafone wil je een klant houden die 70 euro per maand betaald? Regel het dan nu!

Fam. Kooistra

xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoe is het gelukt dan Bart67? Hier werkt het nog steeds niet!
Bart67

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik weet niet hoe en wat er bij jouw fout gaat xsjlo.
Bij liep het eerst vast met de registratie halverwege, vervolgens bij de allerlaatste stap dus.
En die stap is verholpen door hulp van de een technici, hierlangs had ik trouwens wel ook een "zaak" lopen rechststreeks bij Vodafone.
Na registratie was de rest niet moeilijk, installatie ging vanzelf en heb nu een versterkt signaal in huis. Gr, Bart
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic