ronalddoes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SignaalPlus Femtocell niet gekozen door 4G

Afgelopen week wegens bedroevende ontvangst op mijn thuisadres een SignaalPlus Femtocell ontvangen.

Na installatie loop ik tegen het volgende probleem aan:

Mijn iPhone 5s geeft de voorkeur aan 4G. Zolang er dus nog een 'vleugje' bereik van de 4G mast (buiten) is, wordt er niet gezocht naar 3G-masten (i.e. mijn SignaalPlus).
Dit 4G-signaal is echter te zwak om een fatsoenlijk telefoongesprek mee te voeren. Omdat handoff naar de Femtocell toe niet wordt ondersteund, valt hij ook tijdens een gesprek niet terug op de Femtocell.

Wanneer ik 4G handmatig uitzet op mijn iPhone, kiest hij uiteraard wel direct voor de Femtocell, en heb ik volle prik. Dat lijkt me echter niet de oplossing.

In de praktijk komt het er dus op neer dat ik niets heb aan de SignaalPlus, en deze is dus ook al weer onderweg naar mijn elektronicakerkhof.

Iemand goede ideeën?
1 Reactie 1
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Sowieso zijn die femtocellen een oplossing met de franse slag voor gewone thuisgebruikers. Als bereik binnenshuis echt een probleem is zou vodafone wifi-bellen moeten gaan gebuiken. Dan heb je geen batterij verslurpende data verbinding nodig maar slecht een energiezuinige wifi-verbinding en ook geen extra hardware, behalve een fatsoenlijke wifi-router, die de meeste mensentoch al hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic