Bedankt voor het snelle antwoorden. Nee het is een gewoon direct nummer 077-152 45 24, alle servicenummers beginnen hier in Zweden met 0771 (denk ik), het is geen doorverbinden geweest. Men reageert in Zweden niet, maar het lijkt erop dat deze nummers in Zweden zelf via een provider van Zweden niets kosten, maar wel dus met een buitenlandse mobiel (provider). Ik bedoel natuurlijk met stroompje, net zo'n stroompje als voor een ander onnozel gesprek, die trouwens voor mij gratis zijn binnen de EU met met abonnement. Ik betaal dus in mijn abonnement voor alle kosten gemaakt zoals jij zegt, dat begrijp ik ook. Ik maak me meer druk om immigranten in Zweden of elders die met hun eigen mobiel (in het begin) zo'n nummers bellen, ze lijken gratis maar het zijn voor buitenlanders (of beter gezegd met buitenlandse mobiel) bepaald niet gratis. Als die dan ook nog eens flink hogere kosten voor energie moeten betalen, zijn dat flinke tegenvallers, dus ik die mijn best dit uit te zoeken en te publiceren als een waarschuwing. Ik hoop dat Vodafone mij verder kan helpen, in Zweden reageert men gewoon niet. Op die manier is niet precies duidelijk waar het geld naar toegaat of dat wel redelijk is voor het onnozele gesprekje, dan moet de EU zich daarmee gaan bemoeien, al weet ik dat zoiets pas na 10 jaar kan zijn rechtgezet helaas (dat dergelijke tarieven niet meer kunnen voorkomen, in mijn ogen een soort fraude, als het echte speciale nummers zijn waaraan men verdient, en men weet wat voor nummers dan zijn, is het een vrije keuze, maar dit nummer is gewoon de nationale zorgverzekering in Zweden, als men daaraan bewust wil verdienen (en dan zoveel) dan heeft de EU nog einig werk te verrichten.