Robbb64

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Scam

Hallo allemaal
Ik kreeg laatst een sms van een onbekend buitenlands nummer met de vraag of ik de fiets nog te koop had staan (het enige wat ik weet is dat ik ooit een fiets op Marktplaats te koop gezet heb) en of ik wilde reageren op het emailadres wat erbij stond.
Dit heb ik in 1e instantie genegeerd en kreeg er een week later weer eenzelfde en later weer van een ander onbekend nummer. Ik heb toen gereageerd met "NEE" en toen kreeg ik deze sms terug:
Thanks for the message. Configure your number's SMS URL to change this message.Reply HELP for help.Reply STOP to unsubscribe.Msg&Data rates may apply.

Iemand een idee wat dit is? Ik hen geantwoord met "STOP" maar kreeg toen niks terug
Bedankt voor jullie reacties
Groet!
6 Reacties 6
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Robbb64​ wat goed dat je hiervoor waarschuwt! Ik heb het persoonlijk nog niet eerder gezien op deze manier, maar ik vermoed dat het een sms-dienst is. In dat geval moet je deze stop kunnen zetten via http://www.payinfo.nl/. Kun je eens kijken of het dan lukt? Ik hoor het graag!
Robbb64
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Nadia
Bedankt voor je reactie, ik had al gekeken bij payinfo maar daar staat niks bijzonders bij, ook geen betaalde sms-dienst. Het blijft dus even een raadsel wat dit is geweest. Ik hoop dat er verder geen nare gevolgen van komen. Heb iig niet op het emsiladres wat er bij stond gereageerd.
Beste groet, Rob
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
In dat geval raad ik je aan om de eerstkomende factuur af te wachten. Je ziet dan meteen of er kosten aan verbonden waren. Als dat zo is dan kun je contact opnemen met de klantenservice.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik lees het hele bericht nu pas. Ik heb vandaag inderdaad een klant aan de telefoon gehad die precies hetzelfde had mee gemaakt. Hij had ook iets te koop staan via marktplaats. Kreeg vervolgens ook een sms binnen van een nummer volgens mij als ik het goed herinner met 01.... Inderdaad een buitenlands nummer.
Heeft daarop terug gereageerd. En toen kreeg hij inderdaad dezelfde sms terug.
Heeft hem geloof ik 25 cent gekost per bericht.

Dit zou je terug moeten zien op de website in my vodafone. Je kunt daar letterlijk zien welk sms'je geld heeft gekost et.
Anonymous
Niet van toepassing
Via payinfo kun je het inderdaad niet stopzetten. Heb ik namelijk gecontroleerd met meneer.
Nu is mijn vraag aan jou, heb je meer sms'jes van ze ontvangen en heb je terug gereageerd.
En zijn er andere eventueel die dit ook mee maken?

Zou ik jou mogen vragen om in een privé bericht te sturen met je 06 nummer naam en adres
En eventueel een korte uitleg wat er precieze is gebeurd zodat ik dit intern bij mijn collega's kan aankaarten van de klantenservice. En even erbij zetten of ze nogmaals daarna een sms gestuurd hebben?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic