Ron Houter

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung z fold 2 folie laat los aan de voorzijde

Binnen een jaar komt de folie los aan de voorzijde bij het scharnierpunt zowel boven als beneden. Ik meld dit bij de winkel ( vodafone) die sturen me door naar Samsung en die vragen of ik dit wil opsturen naar Dynafix.

Ik krijg bericht terug door geconstateerde schade aan de achterzijde komt alle garantie te vervallen. We kunnen repareren kosten € 790,00 

Ik ga hier niet mee akkoord, het toestel is ondeugdelijk en is duidelijk een fabrikagefout. Dit heeft niets met de schade aan de achterzijde te maken. Dit wordt ook bevestigd door Samsung maar helaas dit zijn de regels. 

Als een consument een product koopt die langer mee moet gaan dan 1 jaar en dot niet doet dan heeft de consument recht op herstel, vervanging of een deugdelijk voorstel. conformiteits beginsel. Vodafone waar ik gekocht heb sturen me door naar Samsung en Samsung blijft herhalen dat door de schade aan de achterzijde alle garantie komt te vervallen. 

Beste Vodafone het is best hip om te blijven volhouden en volgens de letters je gelijk te blijven halen maar dat gaat toch volledig voorbij aan het probleem. 

Waar het om gaat ik koop een toestel bij Vodafone, het is logisch dat wanneer een toestel niet goed is ze verwijzen naar de fabriek / leverancier om te kijken hoe het opgelost kan worden. Prima......

Maar als het blijkt een fabrieksfout te zijn maar doordat er elders een schade is geconstateerd op het toestel volgens de letters van de fabriek al  de garantie komt te vervallen ik als consument pech heb. 

 

Dit kan toch niet de bedoeling zijn ? Ik koop iets wat niet goed is en iedereen blijft maar zeggen dat ik pech heb en zowel vodafone als Samsung blijven hun gelijk halen door te verwijzen dat dit zo in de voorwaarden staat. 

 

De conclusie is dat het normaal gevonden wordt om iets te leveren wat niet niet goed is en dat je daar tevreden mee moet zijn en dat je dat als consument maar moet accepteren omdat wij  ( vodafone en Samsung ) dat heel normaal vinden. 

 

Ik moet zeggen dat ik dat niet normaal vind. Ook de verwijzing naar de verzekering is niet correct. De verzekering laten betalen als Vodafone een product levert die niet goed is. Ook dat is niet zuiver. 

Zouden jullie dit probleem met oplossende ogen kunnen bekijken, a;vast bedankt

 

Mijn referentie Dynafix is : RMADRSA17530656

 

iRMADRSA17530656 (003).jpg

@vodafone 

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Ron Houter 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst wil ik je zeggen dat ik geen medewerker ben van Vodafone en dat dit een klanten helpen klanten community is. Voor zaken als deze moet je echt in de winkel zijn en daar de adviezen opvolgen. Het is natuurlijk super vervelend dat je dit mee moet maken, schade die je zelf niet hebt veroorzaakt. In dit geval bedrijp ik de reactie van de winkel wel, want dit is echt iets heel complex en dat is beter uit te zoeken door Samsung zelf. En die verwijzen je dan weer door naar een reparateur, Dynafix. Ook Vodafone zal je toestel opsturen naar een reparateur, zoals op deze pagina is te lezen. 

Ik begrijp alleen je verhaal niet helemaal, als ik eerlijk bent. In het begin schrijf je dat Samsung zegt "Dit heeft niets met de schade aan de achterzijde te maken. Dit wordt ook bevestigd door Samsung maar helaas dit zijn de regels". Maar een stukje later zeg je dat Samsung dit zegt "Samsung blijft herhalen dat door de schade aan de achterzijde alle garantie komt te vervallen". Nu is het natuurlijk heel lastig om hier uit te komen, want wat is nu het juiste antwoord. Het is normaal gezien zo dat als je je toestel ter reparatie aanlevert bij Vodafone, ze deze doorsturen en door een bedrijf laten maken. Als die constateert dat er andere schade is, dan kan deze aangeven dat er hoge kosten zijn en dat de "echte" schade dan niet onder garantie valt. Hoe dit juridisch in elkaar zit, daar kan ik je niets over zeggen, daar heb ik niet voor geleerd. Maar het vervelende is wel dat als je geen verzekering hebt afgesloten voor het toestel, je soms voor hoge kosten kan komen te zitten. En eerlijk, het is een gebruikerstoestel en niet om netjes in de kast te leggen, dus schade kan je er altijd aan hebben. 

Kijk, Vodafone wil heb best voor je aannemen, maar dan krijg je deze zelfde route en daar schiet je niets mee op. Het is Samsung die je deze garantie hoort te geven en eigenlijk is het normaal gezien 2 jaar dat je garantie hebt, zeker op zo'n duur apparaat. Alleen, dan kom je weer op het punt, waardoor komt de schade en is het toch niet schade dat zelf is veroorzaakt. Maar nogmaals, ik ben geen jurist, geen reparateur en ook zeker niet iemand die je verder kan helpen. Je zou een officiële klacht in kunnen dienen via deze pagina. Je krijgt dan, meestal, binnen 5 tot 10 werkdagen bericht van Vodafone. En kijk ook eens op de ACM Consuwijzer pagina met handige tips en informatie, daar staan er best wel goede bij! Misschien kunnen die je nog helpen, mocht je er met Vodafone en/of Samsung niet uit komen. 

Het is en blijft heel lastig, zeker met zo'n duur toestel. Zelf zou ik zo'n toestel nog niet hebben gekocht, zeker omdat het vouw systeem nog zo nieuw is en je nog niet weet wat de toekomst brengt aan dit soort vervelende breuken. Maar goed, je verwacht iets te kopen wat jaren lang mee moet gaan en dan wil je dit soort shit niet er bij hebben en zeker geen 790,- euro extra betalen. Uh ja, dit is eigenlijk het beste advies wat ik je kan geven, als klant. Misschien dat Vodafone je hierop nog antwoord kan geven, zodra ze je topic lezen, maar wel rekening houden dat dit ook na het weekend kan zijn. Al hoewel ik zelf ook nog denk dat je er met Samsung beter over kunt verder praten want die hebben hem al doorgestuurd en zijn die nu eigenlijk de tussenpersoon van je reparatie. 

Ron Houter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag Energieboy,

 

Het verhaal is heel simpel , ik koop bij vodafone een toestel die binnen een jaar kapot is , niet door gebruik maar doordat het toestel ondeugdelijk is. Ik heb alle stappen volgens de regels doorlopen. Het komt erop neer dat dat dooe een regel van Samsung die bepaald dat garantie komt te vervallen als ergens een ander probleem wordt ontdekt wat niets met het loslaten van folie te maken heeft. ik als consument pech heb. Dan richt ik me als consument die koopt bij Vodafone voor een oplossing. Wat jij allemaal aangeeft is het verhaal waar iedereen mee aankomt. De Vodafone winkel, service, Dynafix, en Samsung. Als je hier doorheen bent gegaan en iedereen vertelt hetzelfde: je hebt pech. Dan blijf ik nog steeds met het probleem zitten en is niets opgelost. Het forum is bedoeld om te leren en hulp te vragen. Dus Beste @vodafone ik hoor graag van jullie.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Ron Houter,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als de folie aan de voorzijden los laat. Is het alleen de folie of ook het scherm? 
Nu begrijp ik uit je bericht dat wij doorverwijzen naar Samsung en Samsung verwijst je door naar Dynafix. Hierdoor krijg jij de terugkoppeling dat de garantie gaat vervallen door de achterzijde. Allereerst mijn excuses voor het doorverwijzen naar samsung. Dit is absoluut niet de bedoeling en had opgepakt moeten worden via Vodafone in combinatie met de reparateur (Dynafix).  Samsung staat hier buiten omdat je immers het toestel via ons gekocht hebt.  Bij het opsturen van je telefoon worden alle defecten en beschadigingen mee genomen. Dit staat ook in de voorwaarden. Hier kan ik helaas niets in veranderen. Als ik jouw situatie lees, hoeft er alleen maar een nieuwe folie geplaatst te worden. Heb je aan mijn collega's in de winkel gevraagd of zij de folie kunnen vervangen door een andere screenprotector en wat gaven zij hierover aan?

Ron Houter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Steven,

 

Dankje voor de reactie. 

 

Dit is niet een normaal beschermfolie die je eraf kan halen en opnieuw kan plaatsen. Ik heb begrepen dat het echt het scherm / display is wat los komt. 

Ik heb ook aan Samsung gevraagd alleen het folie te vervangen, dit is alles wat ik wil. 

Als jij denkt dat dit de oplossing is dan hoor ik graag van je welke volgende stap ik moet nemen. 

Ik heb het toestel terug laten komen , tegen de € 37,00 kosten omdat anders zij het toestel zouden vernietigen omdat ik niet kies voor de dure reparatie van 790,00 euro 

gr. Ron Houter

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Ron Houter Als je alleen een folie (screenprotector) wilt laten plaatsen, dan raad ik aan om dit via een van onze winkels te doen of via een mediamarkt. Graag ontvang ik dan daarvan de bon zodat ik dit kan crediteren op jouw nummer. Dan zijn die kosten als uitzondering voor ons. Maar let op dit is alleen voor de folie/screenprotector).

Als ook het scherm los komt, raad ik echter wel aan om dit te laten maken zodat het toestel niet verder defect gaat. Heb je een verzekering bij ons lopen? Of heb je al eens gekeken naar de inboedelverzekering? Vaak kun je dit soort dingen ook daaraan opgeven zodat je niet voor deze kosten opdraait. 

Ik hoor graag voor welke optie je gaat.
Mocht je kiezen voor de folie, stuur dan zodra deze vervangen is een privebericht naar mij toe met de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum

- 06 nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer.
 

Ron Houter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steven,

 

De kosten voor het laten repareren van het scherm is € 790,00 

Ik heb geen verzekering bij jullie lopen. 

Mijn verzekering dekt dit niet. 

Alleen een beschermfolie is naar mijn mening niet voldoende omdat het scherm al los is gekomen op de scharnierpunten

gr. Ron

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ai, betreft het scherm kan ik helaas vanuit hier niets betekenen in de kosten. Dit moet echt gerepareerd worden. In dit geval kan het alleen gemaakt worden door het toestel op te laten sturen via een van onze winkels. (Dit hoeft niet via Samsung). Vanuit hier kan ik namelijk niet oordelen of dit onder de garantie valt (of niet) omdat ik het toestel niet in mijn handen heb en ook niet kan oordelen over wat er onder het scherm al defect is/vervangen moet worden. Daar mis ik de juiste expertise voor.  Dat maakt dit een hele lastige situatie. Ik heb intern nagevraagd of hierover iets bekend is met de Fold 2. Helaas is dit niet het geval. 

Wat gaf Samsung verder aan? Ik kom op de community van Samsung meerdere meldingen hierover tegen. 
 

Ron Houter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steven,

 

Samsung kent het probleem en dit valt niet onder garantie omdat aan de achterzijde een beschadiging zit wat niets met het folie te maken heeft, hierdoor vervalt deze garantie op de folie van het scherm. Alleen folie wisselen doen ze niet want ze maken dan ook de achterzijde van het toestel waar een beschadiging zit. 

Dit is de hele discussie die ik met ze voer, en wordt abrubt afgekapt.

Dan kom ik dus automatisch weer bij Vodafone uit waar ik het contract mee heb, dus nu bij jou. Ik heb als consument recht op een toestel die langer mee gaat dan 1 jaar. Als het een productie fout is ( wat dit is wordt ook door Samsung niet ontkend) dan heb ik als consument recht op een werkend toestel. 

Dit heet het conformiteits beginsel. consumenten recht. ( ik weet dat niet omdat ik dit nu heb opgezocht maar vanuit mijn werk vanuit fabrikanten die producten leveren aan winkels en die ze weer aan consumenten verkopen) 

Ik wil ook helemaal niet betweterig zijn maar pas gewoon toe waar ik als consument recht op heb

Ik zoek naar de oplossing

Gr. Ron 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp je situatie maar in de voorwaarden staat duidelijk (zoals hierboven ook al benoemd) "bij reparatie worden alle defecten meegenomen". In dit geval ook de achterkant waar schade is. Ook al staat dit volgens jou los van de voorkant (folie). Helaas kan ik vanuit hier daarin niks betekenen en kan ik niet oordelen over wat er allemaal defect is aan de voorzijde, of het onder de garantie valt en welke kosten daaraan vast hangen. De reparateur kijkt of dit onder de garantie valt. Laat ik eerlijk tegen je zijn. De schade aan de achterzijde helpt hier niet aan mee omdat dit aangeeft dat er val- en/of stootschade is.  Het enige wat ik kan doen is intern aangeven dat er eens naar gekeken moet worden zoals in de situatie van jou waarbij er maar naar een gedeelte gekeken moet worden. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Het is natuurlijk niet mijn verantwoordelijkheid maar aangezien het een klanten helpen klanten community is, wil ik toch graag reageren. Als het een productie fout zou zijn, en jij hebt verder geen enkele schade, dan zullen ze dit bij Samsung ook toegeven. Maar schade aan de andere kant, waar ook het scherm los laat, is niet in je voordeel. Of het dan met elkaar te maken heeft, of niet, ze constateren het en maken een oordeel. Dit zal bij de reparateur van Samsung zijn, maar ook die van Vodafone en dan heb je, volgens de kleine lettertjes, pech.

Op de website community van Samsung heb je antwoord gekregen van Samsung. Het antwoord daar is "Helaas kunnen wij hier geen uitzondering in maken. Wanneer jouw toestel een fysieke beschadiging heeft, zoals de barst op de achterzijde, komt de fabrieksgarantie volledig te vervallen. Vandaar ook de tip om te kijken wat de mogelijkheden zijn in combinatie met een verzekering."

Deze conclusie zal de reparateur van Vodafone "waarschijnlijk" ook maken en dan valt er niet zoveel meer aan te doen. Je kan hem natuurlijk wel naar een Vodafone winkel brengen en ter reparatie laten opsturen en kijken wat die gaan zeggen. Alleen als men daar ook zegt dat er kosten zijn, heb je waarschijnlijk weer 37,- euro weggegeven voor niets. Maar proberen kan je altijd en Steven gaat het intern aangeven dat er eens naar gekeken moet worden zoals in de situatie van jou waarbij er maar naar een gedeelte gekeken moet worden. Of dat lukt moet je dan afwachten, hij zal je hierover vast nog berichten en zegt hiermee niet dat hij het oplost en/of voor elkaar krijgt dat ze hem repareren. 

Ik zou toch ook nog eens kijken naar je eigen verzekering. Bij de meeste inboedelverzekeringen dekken ze deze kosten, zoals aangegeven door Samsung. Zou er toch eens een belletje aan wagen en kijken of je daar iets verder mee komt. Begrijp me niet verkeerd, als het mij zou overkomen dan zou ik ook flink balen! Dit is dan ook geen aanval of negatieve reactie, ik probeer met je mee te denken en te begrijpen wat Vodafone en Samsung schrijven. Succes gewenst en ik hoop oprecht dat iemand je kan helpen.

Ron Houter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En wederom komen we weer uit op dezelfde conclusies: 

 

- ga naar je verzekering

- helaas de regels zijn leidend in alle gevallen en deze worden door Samsung gedicteerd en door Vodafone klakkeloos overgenomen. 

 

We gaan weer voorbij aan het probleem: 

 

Ik heb een toestel waar het folie van loslaat en beste Vodafone ik heb bij jullie gekocht en ik wil ook van jullie een oplossing.

Het opsturen naar jullie partner ( van zowel Vodafone als Samsung) levert wederom dezelfde conclusie: geen garantie omdat er schade aan de achterzijde zit en de regels van Samsung bepalen de oplossing.

 

Nee Vodafone, ik vraag jullie voor een oplossing. 

Ik wil wel een suggestie doen:

- kunnen we het contract ontbinden zodat ik niet meer voor het toestel hoef te betalen? Dan kan ik een ander toestel kopen.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hi Ron,
Contract ontbinden om dan vervolgens je toestel niet te hoeven betalen is net zoals vragen of Vodafone die 790,- euro voor je wil betalen. Zou haast zeggen, wat denk je zelf? Ik wil niet lullig doen maar je moet wel realistisch blijven natuurlijk. Ik begrijp dat je het niet eens bent met het besluit van Samsung, of eigenlijk de reparateur Dynafix. De conclusie die is genomen is vervelend genoeg niet wat je er van had gehoopt en de kleine lettertjes zijn er niet voor niets. De schade aan de andere kant helpt je ook niet echt bij het laten repareren onder garantie. 

Ik heb al eerder aangegeven dat als je het niet eens bent, dat je dan een een officiële klacht kan indienen via deze pagina van Vodafone. Je krijgt dan, meestal, binnen 5 tot 10 werkdagen bericht van Vodafone en dat is een bindende uitspraak. Ben je het er dan nog niet mee eens dan kan je contact opnemen met de Geschillencommissie. Die gaan, als het goed is, het dan verder voor je uitzoeken met Samsung en Vodafone of komen tot een besluit, waar je ook niet op zit te wachten. Maar het is een weg die je zou moeten bewandelen als je er samen niet meer uit komt.

Stuur dit bericht omdat ik weet dat Steven er donderdag weer is om antwoord te geven. Dat je niet verwacht dat hij vandaag, of morgen, alweer een bericht terug stuurt. Zelf ben ik al lang genoeg hier online om te weten hoe het allemaal werkt en als men bij Samsung al aangeeft dat ze je niet kunnen helpen, dan vrees ik voor de informatie vanuit Vodafone. Beste is een officiële klacht in te dienen via deze pagina van Vodafone en dan afwachten wat er gaat gebeuren.

Ron Houter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste super Expert,

 

mag ik zo vrij zijn dan om te vragen voor wie jij werkt?

 

met wie ben ik aan het communiceren? 

 

groeten,

al jaren Een super klant van Vodafone

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Ik werk zo ie zo niet voor Samsung, Apple, Vodafone, Reparateurs of welk bedrijf maar iets in de buurt komt van mobieltjes. Met wie ik communiceer, met iedereen waar ik vragen aan heb. Als ik het zelf even niet weet dat neem ik ook gewoon contact op met de klantenservice van Vodafone om antwoord te krijgen op een vraag die hier online staat. Je stelt deze vraag omdat ik je laat weten dat Steven er woensdag niet is. Dit komt omdat ik een Super Expert ben en weet wanneer welke Moderator van Vodafone online is. Dit omdat het dan soms sneller, en makkelijker is, om iemand te helpen. Dat wil nog niet zeggen dat ik aan de kant sta van Vodafone of iemand anders. 

Verder is het prima zo, ik probeer je alleen te helpen de juiste weg te vinden binnen Vodafone en hoop dat je daarmee geholpen bent en dat Vodafone je een reactie geeft waar je iets aan hebt. Hier laat ik het bij, ik kan je verder niet helpen dan de info die ik je heb gegeven. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Ron Houter  
Vanuit hier kan ik je hiermee niet verder helpen. Ik heb je al eerder uitgelegd waarom dit is. Nu wil je graag het contract laten ontbinden. Dit is niet iets wat via de community geregeld kan worden. Gelukkig lees ik dat @Energieboy je doorverwijst naar de juiste afdeling. Dank hiervoor! Het beste kun je een klacht indienen en duidelijk de situatie omschrijven wat er aan de hand is. Het loskomen van het scherm is iets dat gerepareerd zal moeten worden. Vermeld hierbij ook het reparatie nummer zodat mijn collega's alle informatie erbij kunnen pakken en hierover eventueel kunnen schakelen met het reparatie bedrijf. 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic