M-samsung

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung toestel herkent eigen sim niet meer

Hallo

Ik heb een vreemd probleem met mijn s5 mini.

Hij herkent mijn eigen sim niet meer. En krijg de melding "niet aangemeld bij netwerk"
En kan dan niet bellen of gebeld worden

Als ik mijn sim in een andere telefoon doe werk hij zoals het hoort
Als ik een sim van een ander in de s5 mini doe werk hij ook zoals het hoort

Heb al een nieuwe sim gehaald in de vodafone winkel. Deze heeft het even gedaan in de winkel maar eenmaal thuis werkte hij weer niet.

Gisteren naar een Samsung reparatie punt geweest en hier hebben ze handmatig de netwerkoperator gekozen.
En het probleem bleek opgelost.
Maar weer thuis aangekomen had ik weer hetzelfde probleem.

Als ik nu weer handmatig kies werk het ongeveer 2 minuten en dan "vergeet" hij de instellingen weer ?
Wel moet ik dan eerst jhantmatig een andere operator kiezen en dan weer vodafone...

Weet iemand wat ik hier mee kan.

De telefoon heeft al een hard reset gehad.

17 Reacties 17
stijnjanssen-85

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,

sinds paar dagen dat mijn telefoon de melding geeft dat er geen simkaart aanwezig is
dan moet ik hem opnieuw opstarten en dat een paar keer per dag.

weer iemand wat het kan zijn?

gr


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Stijn, ik denk dat er iets mis is met je toestel zelf of met de toestelsoftware. Heb je al een backup gemaakt van je gegevens? Merk je een patroon in wanneer hij uitvalt of de sim niet herkent?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@M-Samsung,

Dat is erg balen. Het enige wat je nog kunt proberen is een werkende simkaart in jou toestel stoppen. Echter denk ik dat de simkaart reader defect is en zal dus gerepareerd moeten worden. Hiervoor kun je langs een Vodafone winkel gaan. Zij sturen hem voor je op. Heb je een verzekering erbij dan dien je eerst de verzekering te bellen. Heb je vervangend toestelservice? Dan kun je met hun bellen betreft een vervangend toestel en op welke datum deze gebracht kan worden.

Groetjes stevied86
M-samsung
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is dus dat als ik er een andere simkaart in doe, dus van een ander de telefoon gewoon goed werkt.

Opsturen zal dan dus ook niet werken omdat hij alleen mij kaartje niet pakt.
En opsturen zonder sim kaart moet.

Anonymous
Niet van toepassing
Hey @M-samsung,

Het kan natuurlijk ook aan je simkaart liggen. Deze kun je in een winkel halen of bestellen bij de klantenservice. Een simkaart kost 20.00 euro normaal gesproken. Ik weet dat er in sommige gevallen een uitzondering wordt gemaakt.

Groetjes stevied86

*moderator edit: tag gefixt*
Lauter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Stijn,

Bij mij en mijn vrouw hetzelfde probleem met een Samsung Galaxy S4. Allebei een andere provider (ik bij Vodafone en zij bij Tele2). Ik heb reeds contact gehad met vodafone winkel en daar een andere sim kaart gekregen maar dat hielp niet. Daarna contact opgenomen met Samsung en op hun aanwijzing een backup gemaakt en toestel gereset. Echter gelijk na opstart wederom zelfde melding 😞 . Zijn er nog andere tips???
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Het kan zo zijn dat je simkaart slot beschadigd is en dat deze daardoor niet beschikbaar is.
Mocht dit het geval zijn dan kun je het toestel opsturen ter reparatie.

Is je toestel simlock vrij? Zo ja zou je het eens kunnen proberen met en andere simkaart.
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste,

Als een simkaart soms of niet meer word gelezen zal het bij de Samsung Galaxy S4 negen van de tien keer aan de sim module liggen, Als het toestel bij het reparatie bedrijf Dynaix komt zal de sim module bij sim klachten bijna altijd worden vervangen op een uitzondering na waarbij maar een hele kleine beschadiging het probleem veroorzaakt word de module gerepareerd. In sommige gevallen kan het ook nog aan het moederbord liggen waardoor het probleem veroorzaakt word maar dit word pas geconstateerd als de klacht bijft onstaan na het vervangen van de sim module.

Mocht er geen garantie meer op het toestel zitten dan kan je ook langs kleinere reparatie bedrijfjes of je kan de reparatie zelf uitvoeren mits je een beetje technisch bent. Het onderdeel kost op het internet rond de €10 euro en is makkelijke te vervangen aangezien er maar hij maar met kabeltje vast geklikt hoeft te worden en de rest komt vast te zitten door een soort dubbelzijdige tape onder de module. Let wel op dat als je hem zelf repareert dat je risico loopt dat je het toestel kapot maakt en dat je daar zelf voor verantwoordelijk bent.

Met vriendelijke groet,
MrMister

RvE

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Galaxy S4.. Sinds kort herkent het toestel meerdere malen per dag mijn SIM-kaart niet meer. En het toestel opnieuw opstarten is geen garantie dat het daarna wel werkt (vaker niet dan wel).

Vanmiddag ben ik met dit probleem bij een Vodafone winkel geweest en heb ik een nieuwe SIM-kaart ontvangen. Ik heb echter alweer de melding gekregen dat de nieuwe SIM-kaart ook niet herkend wordt. Ik vermoed nu dat de reparatie waarover MrMister spreekt, nodig is om de telefoon weer optimaal te kunnen laten functioneren.

Nu is mijn vraag: valt deze reparatie niet onder de wettelijke garantie, waardoor deze voor de consument kosteloos is? Het is namelijk geen 'bug' die door 'ondeskundig gebruik' veroorzaakt is, en het lijkt me ook niet dat dit onder de noemer 'normale slijtage vanwege het gebruik ervan' kan worden geschaard. Het toestel is slechts 15 maanden oud, en dit probleem heb ik bovendien bij al mijn voorgaande toestellen nooit gehad. Het toestel zou dus nog gewoon optimaal moeten functioneren lijkt mij...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi RvE,

Ik snap dat je al je zorgen van je af wilt hebben alleen kan ik niet vanuit het forum je telefoon bekijken, helaas...
Daarbij zal het onderdeel gewoon onder de garantie horen (mocht je dit echt willen weten neem contact op met bijvoorbeeld de winkels).

Erg vervelend dat dit onderdeel nou net niet werkt en reparatie zal dit herstellen!

Trouwens of dit en software bug is of gewoon echt dat het simkaart slot is versleten is helaas niet vanuit het forum te concluderen.
Anonymous
Niet van toepassing
Je zou RvE eens contact kunnen opnemen met Samsung zelf hierover.
Zij hebben eventueel ook een reparatietraject. Samsung is vaak vrij coulant hierin. Via Vodafone raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zij zullen er iets meer vanaf weten dan dat ik dat doe.


RvE

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor jullie reactie SamsungExpert en steven- !!

Ik ga nog even bedenken wat handig is.. reparatie via het traject van Samsung heeft weer als nadeel dat ik geen gebruik kan maken van de Vervangende Toestel Service van Vodafone. En aangezien we tegenwoordig in een wereld leven waarin je niet of nauwelijks zonder telefoon kan 😉 maar ik heb thuis ook nog wel wat oude toestellen liggen, dus dat moet wel goedkomen.

Ik ga er wel uitkomen, nogmaals bedankt!
Anonymous
Niet van toepassing
Laat je ons weten hoe het afloopt RvE
RvE

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zal ik doen steven-
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
RvE heb je inmiddels al meer nieuw? We horen het graag van je.
RvE

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Serkan en Steven-,

Ik was eerst naar de zogenaamde 'Phonedokter' gegaan, maar daar konden ze het probleem helaas ook niet verhelpen. Het lag dus niet aan de SIM-kaart en niet aan de SIM-kaartlezer dat mijn toestel de SIM-kaart niet meer herkende.

Na wat correspondentie met een medewerker van Samsung gehad te hebben, had ik besloten om mijn toestel op te sturen naar Dynalogic (via de Vervangend Toestel Service van Vodafone). Eigenlijk werkte dit perfect: flexibele tijden om de toestellen om te ruilen en weer terug te ruilen, en de reparatie was binnen een paar dagen voltooid. Helemaal super dus!

Uiteindelijk bleek de connector te zijn vervangen/gerepareerd, heeft er een software-update plaatsgevonden en was er nog een 3e punt, maar dat weet ik niet meer.. dat zou ik thuis even moeten opzoeken. Mijn toestel werkt nu in ieder geval perfect, en de reparatie valt binnen de garantie.

Conclusie: ik ben dik tevreden hoe dit uiteindelijk is opgelost!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost RvE. Bedankt voor de update!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic