kolkie

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Samsung s7 edge vaag na update

Hallo,

2 weken geleden heb ik een software update gedaan met mijn samsung galaxy s7 edge. ( 6.0.1)
Sinds die tijd loopt mijn batterij super snel leeg.
Ook wordt de telefoon 1x per dag heel erg warm en traag. Zodra ik hem dan opnieuw heb opgestart werkt hij weer normaal.
De telefoon heb ik nu pas 3 maanden.
Hebben meer mensen hier last van en weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt.
38 Reacties 38
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
kolkie, geen probleem. Fijn dat je het even laat weten. Ik zal het topic nog een tijdje open laten.
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
HELAAS HELAAS HELAAS...... 😞

Wordt er een beetje moedeloos van..
Telefoon retour gekregen met de melding dat ze deze keer de batterij vervangen hebben.

Telefoon weer gebruikt afgelopen dagen en weer wordt de telefoon warm.
Ik heb hem tijdens het werk gewoon in mijn zak.

Weer wordt hij gigantische warm en reageert hij traag..

Vodafone afgelopen maandag ook gebeld op advies van Steven.
Helaas heeft het een tijdje geduurd voordat ik bij de goede persoon was.
Vele bij Vodafone hadden geen idee waar ik het over had.
Expertise onderzoek was aangemaakt...
Heb er verder niks meer van gehoord. Dus of het daadwerkelijk ook is gebeurd (Geen idee)

Heeft Vodafone op dit moment de uitkomst van het onderzoek van samsung of ook dat niet?

Ben inmiddels wel klaar met de Samsung Galaxy S7....
En ben al helemaal klaar met het gekloot van opsturen en bellen/mailen en hij wordt maar niet gemaakt...


IEMAND NOG EEN IDEE????

Anonymous
Niet van toepassing
Als ik het goed begrijp is dit de tweede keer dat hij was opgestuurd. Dan zou je via de klantenservice een coulanceswap kunnen aanvragen. Hiervoor zijn wel de Irma Vodafone nummers voor nodig. Jammer om te lezen dat het niet geholpen heeft.
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Steven,

Bedankt voor je antwoord maar zou je dit iets verder kunnen uitleggen? En hoe ik dit precies op moet pakken?
Misschien is er een andere mooie oplossing.
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

Zojuist contact gehad via de chat van Vodafone.

Volgens hun is het niet mogelijk mij verder te helpen met mijn vragen en problemen. ook via de telefoon niet.
Ik moet maar naar de winkel gaan.

GOEDE OPLOSSING VODAFONE!!!!

Was altijd groot fan van vodafone maar ben er nu ook wel klaar mee..

Wordt de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd.
En als ik er dan iets van zeg ik de chat sluit jullie collega gewoon de chat af..
Volwassen en fijne service.

Altijd fijj dat vodafone contact met mij zoekt na al die problemen. I.p.v. elke keer maar zeggen gaan we doen. Lossen we op. En ik hoor er nooit meer wat van.
Expertise onderzoek ook nooit meer wat van gehoord.

Jullie collega kan me niet vertellen of een coulance swap mogelijk is. Dit omdat ik de telefoon al 2 keer zelf opgestuurd heb naar samsung.

Maar wel prettig dad hij zomaar ineens de chat afsluit zodat ik nu nog niet weerlt wat ik moet doen..
De winkel zit voor mij ook niet om de hoek.
Moet ik er weer een halve dsg vrij maken om die kant op te gaan zonder te weten of het wel kan of niet..

VODAFONE BEDANKT!!!!

Voor diegene die een samsung galaxy s7 aan willen schaffen..

NIET DOEN!!!
En de service van Vodafone is ook klote!!!
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het verhaal wordt nog leuker...
Contact gehad met Vodafone. moest toch maar naar de winkel toe.
Ik naar de winkel gereden. 20min hier vandaan. 5euro parkeergeld.
Kom ik eindelijk bij de winkel. Wat denk je.. Gesloten wegens verbouwing.... :S
Moet het dan echt met alles mis gaan....

Samsung zelf weer gebeld.
Hun komen niet verder dan telkens weer zeggen dat ik hem NOG MAAR EEN KEER opmoet sturen.

Toch iemand bereid gevonden mij terug te laten bellen en dat diegen mijn batterijverbruik eens na zou kijken of het aan een app zou liggen.
(Wat ik al aangegeven heb dat het ook in veilige modus warm werd en vastloopt.)
Maar daar ligt het dus ook niet aan..

Toestel weer aangemeld voor a.s. Maandag..
Dagdeel nummer 5 dat ik thuis moet blijven voor een kut telefoon...

En voor de zoveelste keer ergens anders een ander toestel moet lenen omdat ik wel bereikbaar moet blijven voor mijn zwangere vrouw.......


Ik laat jullie over 2 weken weer weten of REPARATIE NUMMER 3 wel geholpen heeft...


En hoe zit het btw met mijn expertise onderzoek van Vodafone ??????
Vorige reparatie zou gevolgd worden door Vodafone maar hoor er maar niks van.
Anonymous
Niet van toepassing
Een coulanceswap kan aangevraagd worden via de klantenservice. Jammer om te lezen dat de collega van de chat zo reageert. Dit zou niet de bedoeling mogen zijn.
Diegene waarbij je het expertise onderzoek hebt aangevraagd dient dit ook terug te koppelen naar jou toe. Uit je reactie neem ik aan dat dit ook niet gedaan is.:(
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Steven,

Bedankt voor je reactie.
Volgens jouw collega was een coulance swap niet mogelijk omdat ik het zelf naar samsung heb gestuurd en niet via vodafone. En mocht ik het toch echt willen dan moest ik maar even naar de winkel. (Wat ik dus vandaag gedaan heb.)
Maar deze zit de hele week dicht i.v.m. een verbouwing.
Zou dit telefonisch ook kunnen?
Zoja kun jij mij dan misschien eens in contact brengen met iemand van Vodafone die me wel graag wil helpen.

Ben er een beetje klaar mee.

En voor wat betreft het expertise onderzoek. (Nooit meer wat van gehoord)
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
kolkie , om in aanmerking te komen voor een coulanceswap moet het toestel inderdaad via Vodafone zijn gerepareerd.
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo. Kwam er gisteren samen met een vriend ( die ook een S7 heeft) achter dat mijn toestel 92% RAM geheugen gebruikt (3.7 GB) ongeveer.
Dit terwijl alle apps op de achtergrond dan op 0 staat.
Bij mijn vriend was dit 49%.

Zodra ik mijn toestel opnieuw opgestart heb dan zit ik ook op 49% en 24 uur later weer op 92% en dan wordt het weer giga langzaam...

Is er iemand die hier iets over weet en hoe ik dit op kan lossen?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Ik durf niet direct aan te geven hoe je dit zou kunnen oplossen. Dit probleem ervaar je ook na de fabrieksreset? Gaat dit samen met het feit dat het toestel heet wordt?
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

Dit gaat inderdaad samen met het feit dat het toestel warm wat..
Volgende week toestel maar weer opsturen..

Hopen dat het eindelijk eens opgelost wordt.. maar ben er bang voor..
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hopelijk merk je daarna verschil. Hou je ons op de hoogte?
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Weer een kleine update..

Afgelopen maandag is de telefoon weer opgehaald ter reparatie.
Kreeg de dag erop van de dynafix ( bedrijf die voor DR SAMSUNG werkt) en het toestel repareerd een melding.

En wel dat ze het toestel ontvangen hebben ZONDER batterij.

??????????
Samsung galaxy s7 edge inleveren zonder batterij...
Heel bijzonder.. maar dit is voor een particulier niet mogelijk.
Ik krijg de batterij er tegenwoordig niet meer uit sinds die ingebouwd zit.
Hier direct een mail gestuurd naar de service afdeling van Dynafix. Maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Hooen dat het toestel dan maar wel terug komt met batterij..

Verder na 4 werkdagen nog steeds niks gehoord over de reparatie of wanneer het klaar is. Dus maar afwachten wanneer deze retour komt. Zal wel weer een dag of 10 duren totaal..

Waanzin voor een reparatie..

Afwachten maar weer...

Ik houdt jullie op de hoogte!
Anonymous
Niet van toepassing
Zover ik weet moeten zij een optie aanvinken dat er wel of geen batterij is meegeleverd. Bij de meeste toestellen zit inderdaad tegenwoordig de batterij ingebouwd en wordt daarom als een geheel gezien.
Ik kan me voorstellen dat dit verwarring schept.

kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nieuwe update.

Verhaal is nog steeds niet helemaal afgerond.
Maar het eind is in zicht!

Vorige week contact gehad ( na 2 weken geleden het toestel opgestuurd te hebben voor de 3e keer)

Samsung kan het probleem niet oplossen en zal me een nieuw toestel opsturen.

Hopende dat het probleem zich niet nogmaals voor zal doen.

Ik wil iedereen bedanken hier op het forum. Iederee die me geholpen heeft.

Mochten de problemen met het nieuwe toestel zich weer voordoen open in weer een nieuw topic!

Bedankt!!
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
kolkie , fijn dat het einde in zicht is! Bedankt voor je berichtje, en alvast veel plezier met het nieuwe toestel als je dit ontvangen hebt 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen dat er een oplossing is kolkie
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Super servide van SAMSUNG!!!

Eens en nooit meer weer.. volgende keer een iphone of iets anders.

Heb momenteel nog steeds geen toestel en kan nog wel 14 dagen duren..

Half jaar geleden bij vodafone een abonnement afgesloten met een S7 EDGE... hij is inmiddels meer ter reparatie geweest dan dat ik hem in de hand heb gehad..

DUS HET HELE ABONNEMENT WAAR JE OOK VOOR JE TOESTEL BETAALD is niet nodig want ik heb geen toestel...

Vrouw hoog zwanger kan elk moment bevallen.. (1 dec uitgerekent)
EN IK LOOP MET EEN SUPER OUD TOESTEL ROND DIE STEEDS WEG VALT.....

dik betalen voor een abonnement waar geen toestel bij zit. En dadelijk niet bij de bevalling zijn van mijn vrouw omdat dat KUT toestel het niet doet..

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic