kolkie

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Samsung s7 edge vaag na update

Hallo,

2 weken geleden heb ik een software update gedaan met mijn samsung galaxy s7 edge. ( 6.0.1)
Sinds die tijd loopt mijn batterij super snel leeg.
Ook wordt de telefoon 1x per dag heel erg warm en traag. Zodra ik hem dan opnieuw heb opgestart werkt hij weer normaal.
De telefoon heb ik nu pas 3 maanden.
Hebben meer mensen hier last van en weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt.
38 Reacties 38
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Ik zie dat op andere website's anders gebruikers ook last hebben van deze update. Geen pretje natuurlijk, maar dit zal waarschijnlijk een kleine groep treffen.

Dat je telefoon vastloopt en na het opnieuw starten wel naar behoren werkt is toch wel fijn. Wat ik je dan toch even aanraad in dit geval is een back up te maken van gegevens op je telefoon (dit kun je doen via Samsung Kies via PC of laptop). Als er een back up is gemaakt van je gegevens raad ik je aan je toestel te resetten, dit kun je doen via het instellingen menu onder de optie ''Back up maken en terugzetten''.

Zo zou je hiervan af zijn en zou het toestel weer naar behoren functioneren. Als je nog vragen hebt horen we het graag van je terug!
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja daar was ik helaas al bang voor.
Moet ik inderdaad maar eens uitzoeken hoe ik dan een backup maak en reset enzv.

Krijg ik dan na verloop van tijd niet weer een update?
En dat die dan weer vast loopt?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey ,

Gelukkig een handige pagina om even te door te nemen hoe dit moet klik hier. Het 1e bericht in het topic gaat over het maken van een reset/back up. Hopelijk is het dan zo wat duidelijker voor je :)?

Samsung pusht om de zoveel tijd een update uit. Je bent niet verplicht deze automatisch te installeren. Er kan soms een notificatie verschijnen met dat er een update beschikbaar is, daarin krijg je meerdere opties aangeboden waaronder ook ''later'' waardoor je deze niet installeert.

En je kunt nog even de Samsung instructie video's bekijken

amarissimo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Exact dit! ik heb het ook, na de laatste beveiligingsupdate van samsung.
factory reset gedaan, samsung apps disabled, niets helpt.
De s7 wordt heel heet, en batterij houdt t geen uur vol.
Ik kom inderdaad meerdere gelijksoortige meldingen tegen op diverse fora. Dit lijkt me echt een probleem wat door samsung opgepakt moet worden.

Ik heb screenshots gemaakt, en ga mijn telefoon toch ter reparatie aanmelden.


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Balen :(! Samsung maakt tegenwoordig beveiligingsupdates voor zijn nieuwste toestellen, wie weet dat de volgende update dit probleem bij de Galaxy S7 Edge gebruikers fixt.

Je kunt altijd het toestel laten opsturen, vermeld je wel even erbij wat er precies aan de hand is. En dat dit sinds de laatste update zo is.

Succes!
DMScout

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik ondervind problemen met mijn S7 Edge na het installeren van deze Beveiligings update.
Voorheen nog nooit problemen gehad met dit toestel.

Dit is echt een software probleem !
Het zijn niet specifieke apps of het gebruik van het toestel, gewoon alles op het toestel heeft er last van...

De telefoon reageert heel traag op alle commando's, wordt spontaan heel warm (ook als ie gewoon in mijn broekzak zit, heel vervelend) en lijkt op de achtergrond van alles en nog wat te doen terwijl ik geen apps open heb staan of ergens mee bezig ben. Soms dan gaat het toestel ook niet eens meer aan of uit, en zit ik naar een zwart scherm te kijken... dat zal een bescherming zijn van het toestel zelf (overhitting), maar dat het niet klopt lijkt mij duidelijk.

En dat de accu duur hier door beinvloed wordt mag duidelijk zijn, ik red het nu geen hele dag meer op een volle lading en voorheen had ik nog 50 procent aan het einde van de dag.

Wij mij opvalt is dat het wifi / draadloze netwerk symbool in de statusbalk bovenin continu aan staat. Dus het toestel is continu gegevens aan het versturen / ontvangen. Normaal gesproken zie je dit alleen knipperen als je iets aan het doen bent. Maar nu dus continu.

Ik heb geen nieuwe apps op mijn toestel geïnstalleerd en ben het toestel ook niet anders gaan gebruiken dan daarvoor. Intensieve data verbruikers als de Facebook app gebruik ik ook niet meer dan daarvoor. en 9 van de 10 keer doe ik dat via ons interne bedrijfs Wifi netwerk, en niet via het Vodafone newtwerk (zendmastproblemen kunnen we dus uitsluiten)

Na het opnieuw opstarten van de telefoon lijkt het probleem even weg te zijn, maar komt dan hardnekkig gewoon weer terug. En dat meerdere keren per dag. Ook het legen van de cache van het toestel heeft geen invloed gehad. Het blijft gewoon terugkomen.

Op diverse fora al gezien dat het terugzetten naar de febriekstinstellingen ook niet helpt, dus dat heb ik dus nog even niet gedaan. Ik beschouw dat echt als een noodgreep als hij het echt niet meer doet.

Kortom, Samsung moet dit probleem gewoon oplossen. Dit is echt de slechtste update ooit !

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Welkom op het Vodafone forum!

Niet alle updates gaan zoals ze behoren te gaan, helaas :(. Kan zeker begrijpen dat dit vervelend is!

In sommige gevallen is het mogelijk bij een Samsung Service Center een andere software versie geïnstalleerd te krijgen (dit geldt niet altijd zo trouwens) en dan verlies je al je gegevens als je er geen back up van maakt (want het toestel wordt dan immers gereset voordat nieuwe software erop kan worden geplaatst).

Heb je dit al aangegeven bij Samsung Nederland? Zo niet, dan kun je dit even het beste doen (ze lezen helaas niet mee op het Vodafone forum). Ze zullen waarschijnlijk geen per directe oplossing kunnen aanbieden voor het probleem.
DMScout

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De problemen houden nog steeds aan.

Vanmorgen kon ik hem niet eens meer in mijn broekzak houden, zo heet was hij geworden. Met name aan de zijkanten. Scherm staat op zwart en toestel deed niets meer langere tijd. Reageerde ook niet meer op aan en uit knop. De batterij stond na een uiteindelijke herstart van het toestel gelijk op 50-60 procent. Zonder gebeld te hebben, apps gebruikt te hebben o.i.d.

Dus vandaag bij de Vodafone winkel in de stad zelf even langsgeweest om die update eraf te laten halen.
Want dit is echt waardeloos.

Ze hebben het toestel in de winkel teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de update verwijderd en er weer opnieuw opgezet via de pc. Uiteraard pas nadat ik een backup had gemaakt van het toestel.

Duurde wel een uurtje en ben gelijk door mijn databundel heen (>2GB om de backup terug te zetten...wow).
Maar we gaan zien of het nu echt geholpen heeft...

kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb zelf inmiddels al meerdere keren contact gehad met samsung.

heb eerst een paar dagen via veilige modus gewerkt kijken of hij dan nog warm werd. dit was nog steeds het geval.

daarna een back up gemaakt en een harde reset gedaan.
dit alles heeft helaas niet geholpen.

Ik stuur mijn telefoon deze week op naar Samsung .
hopen dat het daarna goed komt.

in ieder geval iedereen bedankt voor het helpen/informeren.

Anonymous
Niet van toepassing
Houd ons op de hoogte
Hoop dat het gefixt wordt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
kolkie, heb je je toestel alweer terug?
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo allen.

Ik heb vanmiddag mijn mobiel retour gekregen na 5 werkdagen.
Volgens samsung was het moederbord kapot en hebben ze er een nieuwe in gedaan.
nu net alle gegevens weer ingesteld.
nu afwachten of het daadwerkelijk geholpen heeft.
daar komen we in de komende dagen achter.
dus mocht het niet geholpen hebben dan horen jullie het wel weer.

Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen dat het tot zo ver heeft geholpen
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou daar zijn we weer...

HELAAS heeft het NIET geholpen.
Gisteren voelde de telefoon ook al redelijk warm aan. Maar liep hij niet vast.
Zonet werd hij in mijn broekzak weer ontzettend warm dat ik het door de broek heen kon voelen en liep hij vast.

Probeer vandaag samsung maar weer eens te bellen.
Een nieuw moederbord is dus niet de oplossing.

Van mij mogen ze me ook wel een S6 edge opsturen zoals mijn vriendin heeft. Die heeft er geen problemen mee..
Misschien wil Vodafone hier wel aan meewerken?

Jammer jammer jammer...
Houdt jullie wel weer op de hoogte
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is jammer om te lezen dat het niet verholpen is 😞
we horen graag wat de vervolg stappen zijn en of het wordt opgelost!
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gisteren gebeld met samsung.
Enigste optie was hem weer opnieuw aanmelden voor reparatie.
Verder konden ze niks voor mij doen..

Dus a.s. maandag wordt de telefoon weer opgehaald.
En zal hem dan die week erop weer terug krijgen denk ik..
WEER EEN WEEK ZONDER TELEFOON..

Waar betaal je dan voor???

Steven? Hebben jullie geen contacten met Samsung? Of een klachtenlijn waar je hun op aan kunt spreken?
Misschien dat het dan via jullie kan gaan? Aangezien jullie de klanten ook graag tevreden hebben :p.
Snap dat dit niet aan vodafone ligt. Maar als ik geen telefoon heb kan ik ook niet bellen enzv.
Anonymous
Niet van toepassing
Helaas niet, vanuit hier kunnen wij dit niet oppakken voor je omdat wij niet in de systemen kunnen. Tevens het forum bedoelt waar andere forumgebruikers het antwoord geeft op vragen.
In dit geval kan ik je dus ook alleen adviseren.

Je geeft aan dat hij maandag weer wordt opgehaald. Ik raad je aan zodra dat gebeurt meteen daarna te bellen met de klantenservice om een expertise onderzoek plaats te laten vinden. Dit houdt in dat er vanuit ons mee wordt gekeken en dat dit ook teruggekoppeld wordt naar de persoon waar je dit bij aanvraagt.

Hiervoor heeft de klantenservice het volgende nodig:

  • je nummer
  • irma vodanummer
  • Imei nummer
  • Type en merk toestel
  • Duidelijke probleemomschrijving

Mocht ik zelf een keer moeten bellen met Samsung dan bel ik altijd met het nummer wat op hun website vermeld staat. http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html
Via dynafix kun je het hier aankarten: http://web.dynafix.com/nl/dynafix/email/ ook hier staan de andere mogelijkheden om contact hierover op te nemen.
Mocht je het via ons doen dan kan dat via de klantenservice of via www.vodafone.nl/e-mail
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic zal binnenkort worden gesloten.
kolkie
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Marc,

Ik krijg deze week mijn telefoon weer retour.
Deze zal ik dan ook weer een paar dagen testen.

Het lijkt mij voor andere wel fijn om te weten of mijn probleem opgelost is en hoe het dan opgelost is.

Dus graag nog even het topic open laten zodat ik kan laten weten hoe het afgelopen is.
Bedankt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic