Twan93

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung galaxy s5 wel verbinding met 3G netwerk maar geen internet

Beste Vodafone,

Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy S5 en heb nauwelijks internet, een enkele keer willen er wel berichten binnenkomen maar dat is eigenlijk zelden. De telefoon geeft wel aan dat die verbinding heeft met het H of H+ netwerk maar het internet werkt simpelweg gewoon niet.

Ik heb alle instellingen die via toestelhulp nagelopen en die staan gewoon goed, ook geeft de telefoon aan bij gegevensverbruik dat er circa 5 mb aan data gebruikt is dus het heeft wel gewerkt.

Ik heb al op andere forums gezien dat het een veelvoorkomend probleem is maar ik heb nergens een oplossing kunnen vinden. Ik hoop dat jullie mij hierbij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Twan
2 Reacties 2
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Twan93,

Check ook even voor de zekerheid of mobiele gegevens aanstaat. Tevens raad ik je aan om te controleren of bij netwerkmodus: LTE/WCDMA/GSM is geselecteerd of 4g 3g en 2g is geselecteerd.

Mocht het dan nog niet werken raad ik je aan om een kruistest te doen. Dit houdt in dat jouw simkaart in een ander type en merk toestel gaat en een werkende simkaart in de jouwe.
Ligt het aan de simkaart dan kun je erna contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen in de systemen zien of alles correct staat en hoe je op het netwerk staat.

Wat je altijd ook kunt proberen is door handmatig een ander netwerk te selecteren bijvoorbeeld van KPN of tmobile onder netwerk operators. Vervolgens daarna zet je hem weer terug. Op deze manier maakt de simkaart een nieuwe aanmelding op het netwerk van Vodafone.

Groetjes Stevied86
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey Twan93 is het nog gelukt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic