Everlyne

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung galaxy s3 verzend geen e mails

Ik ben in het bezit van een samsung glaxy s3 met een vodafone abonnement.
Via tele 2 heb ik mijn internet abonnement. (Zonnet mail).
Toen ik de sqmsung kocht, kon ik wel mijn zonnetmail ophalen, maar niets verzenden. Na lang getob kregen ze de mail aan de praat. Hij heeft het daarna keurig gedaan, totdat bij tele 2 mijn wachtwoord veranderd moest worden.
Ook mijn nieuwe wachtwoord in mijn gsm ingevuld, maar weer het oude probleem. Wel ontvangen, niet verzenden.
Vanmiddag naar de Vodafonewinkel geweest. Ze kregen hem niet aan de praat.
Na tich keer doorverbonden te zijn bij de tele 2 site, kreeg ik instellingen waar ik niets mee kon. In de vodafonewinkel een andere medewerker er weer bij, die kreeg hem aan de praat. Thuis gekomen wilde ik vanaf mijn gsm een mail sturen, maar helaas. Hij verzend weer niets.

Via de instellingen op de vodafone site de uitgaande mail geprobeerd in te stellen. alle mogelijkheden uitgeprobeerd, zelfs de hulplijn opgezocht...niets.

Wie herkent dit probleem en kan mij helpen?
4 Reacties 4
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste@Everlyne,

Binnenkomede mail:
pop3.versatel.nl poort 110.

Nu even wat belangrijks. Als jij via wifi connect, dan moet heb je de smtp-instellingen van de provider nodig die dat aanbied.
Dus wil je via je mobiele netwerk je e-mail ophalen, en je hebt een vodafone simkaart dan zijn je smtp-instellingen:

authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam: mail06xxxxxxxx (gewoon jou 06 nummer met mail ervoor)
wachtwoord: wachtwoord my vodafone.

Als je nu dus met je wifi connect wat bijvoorbeeld van Ziggo is. Zou je weer de smtp gegevens van ziggo moeten gebruiken. Ik snap dat dit super lastig is....

GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam: mail06xxxxxxxx (gewoon jou 06 nummer met mail ervoor)
wachtwoord: wachtwoord my vodafone.

Als je nu dus met je wifi connect wat bijvoorbeeld van Ziggo is. Zou je weer de smtp gegevens van ziggo moeten gebruiken. Ik snap dat dit super lastig is....

Gelukkig is dit niet bij alle providers nodig, bij UPC, Ziggo etc. kun je gewoon e-mails versturen via hun SMTP server. Ook al doe je dit via je mobiele data plan van Vodafone. Het probleem dat je n.l. vaak tegenkomt is dat e-mails vaak in ongewenste items terecht komt. Dit komt omdat steeds meer mailservers controleren op z.g.n. SPF-Records. Je moet het zo zien, gmail controleert bijvoorbeeld de afzender (in dit geval Zonnet) of Vodafone toestemming heeft om uit naam van@zonnet.nl mails te versturen. Tegenwoordig is door de grote hoeveelheid spam de filter zo ingesteld dat de mail wel wordt geaccepteerd maar wordt geplaatst in de map spam (of ongewenste items).

Wat wellicht zou helpen (weet ik niet zeker omdat het in dit geval over Zonnet a.k.a. Versatel a.k.a. Tele2 gaat), is om de mailserver (SMTP) op poort 587 te zetten. Alvorens je dit doet, natuurlijk eerst controleren of er een vinkje staat bij 'Aanmelden alvorens verzenden' of iets in die richting. Voor versturen van e-mail is n.l. eerst toestemming van de mailserver benodigd, dit doe je door eerst je login details te versturen daarna wordt de mail verzonden.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @GerritS1976 ,

dit laatste was bij mij bekend. Alleen omdat TS in de winkel het voor elkaar had, en thuis niet. Nam ik aan dat ze vermoedelijk of in de vodafone winkel daar op de open wifi zat. Of thuis op haar wifi zat. En haar SMTP niet ondersteunt wordt.

Dit zou namelijk kunnen verklaren waarom het in de winkel wel werkte, en thuis niet.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
dit laatste was bij mij bekend. Alleen omdat TS in de winkel het voor elkaar had, en thuis niet. Nam ik aan dat ze vermoedelijk of in de vodafone winkel daar op de open wifi zat. Of thuis op haar wifi zat. En haar SMTP niet ondersteunt wordt.

Dit zou namelijk kunnen verklaren waarom het in de winkel wel werkte, en thuis niet.

Toch zou de TS de gegevens van zijn provider moeten gebruiken. Er zijn ongelofelijk veel mensen die nog e-mail gebruiken van Zonnet en zijn aangesloten bij diverse andere providers. Oud-Zonnet klanten konden namelijk gewoon hun e-mail account behouden.

Wat ik mensen met het Android OS vaak aanraad is om als mail cliënt het programma K9 mail te gebruiken. Het is uitgebreider dan de standaard mail cliënt en geeft vaak een beter beeld omtrent fouten die optreden.

Maar in principe zouden de volgende instellingen "MOETEN" werken:
> smtp.versatel.nl
> port: 25
> Inloggen verplicht

Wanneer deze laatste optie niet is aangevinkt, werkt het niet buiten het netwerk van de aanbieder (upc, ziggo etc.).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic