Bianckrogt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung galaxy s3 mini geen ontvangst kan niet bellen of gebeld worden

Beste,
 
Ik kan niet gebeld worden en ook zelf niet bellen Ontvangst nul.Ik heb gebeld met vodafone en als op het netwerk was oke. Ik moest me kaartje in me oude toestel doen dat heb ik gedaan en daar werkt alles prima op. Dan ligt het aan het toestel werd er gezegd oke dat kan . Ben vandaag naar de winkel (belcompany) gegaan en kreeg een nieuw toestel helemaal top! Na een half uur rond geslenterd in de stad was het ongtvangst weer weg en kon weer niet bel of gebld worden! Ik weer terug naar de winkel daar hebben ze me simkaart omgezet..... En nu 2uur later weer ontvangst weg en heb nu me oude weer aan die het prima doet! Wat kan ik hier nog aan doen ? groetjes
49 Reacties 49
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
DaanB schreef:

Ik heb vandaag vanaf 16.00uur mijn telefoon al 6 keer opnieuw in moeten schakelen ,lijkt mij niet helemaal de werkwijze bij een telefoon van 3 maanden oud .
Mijn oude galaxy s2 doet het perfect met mijn huidige sim kaart.

Hey Daan, als je sim op perfect werkt in een ander toestel is het netwerk in orde en je sim ook. Ik ben bang dat het dan toch nog steeds aan je toestel ligt. Ik vind het heel vervelend, maar ik denk dat de enige oplossing is om je toestel toch opnieuw op te laten sturen ter reparatie.
p33rk3

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ok ik heb sinds gister een s3 mini, en waar ik nooit geen problemen heb gehad met mijn huidige sim in een nokia 6300 gaat het nu constant mis ik heb steeds geen netwerk ook het zoeken naar een netwerk levert niets op.
 
het gekke vond ik wel dat ik ook geen sms van vodafone heb gekregen met toestel info.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi p33rke,

Heel vreemd! Heb jij ook al eens een nieuwe simkaart geprobeerd? Bij de Vodafone winkel kun je de simkaart kosteloos laten wisselen. Zou je dat eens kunnen proberen? Als je iemand kent met een Vodafone abo, dan zou je eventueel ook even de simkaartjes kunnen omwisselen. Merk je dan verschil?
p33rk3

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik ga vanavond een andere vodafone sim proberen.
 
ik kan zelfs niet bellen of gebeld worden.
 
zijn er instellingen die dit oplossen? ligt dit aan sumsung of vodafone?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi p33rke,

Op dit moment is helaas nog niet duidelijk wat dit probleem veroorzaakt. Ik kan je dus niet helpen met instellingen oid.
Laat ons even iets weten als je verschil merkt met een andere sim!
p33rk3

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
zijn jullie dit probleem echter wel aan het onderzoeken?
 
mijn mini draait op android 4,1,2
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
p33rk3 schreef:
zijn jullie dit probleem echter wel aan het onderzoeken?

mijn mini draait op android 4,1,2
Hoi p33rk3, ik heb de desbetreffende afdeling een mail gestuurd. Ik hoop snel een update te hebben omtrent het onderzoek. Heb ik deze update dan zal ik deze posten hier in dit topic.
p33rk3

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
beste heren,
 
ik ben by een vf shop langs gegaan, daar heeft de medewerker direct mijn oude sim vervangen. zag er niet best meer uit en was een verouderd type.
 
de telefoon heeft inmiddels al 4 dagen aan een gesloten verbinding zonder te verbreken, problem solved dus!
 
oude sim in werking met nieuwe phone gaat niet goed zei de medewerker, had ik mijn s-phone bij jullie gekocht had ik dan wel een nieuwe sim gehad? anders zou vf een ander sim vervanging beleid toe moeten passen omdit soort problemen te voorkomen.
 
any way bedankt voor alle hulp.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi p33rk3, goed om te horen dat je toestel weer werkend is zonder problemen 🙂 Veel plezier met het toestel.
Liene86

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de mini nu 4 dagen? 1 ochtend werd ik wakker en netwerk was weg. Hij bleef maar zoeken en vond pokeren geen, toen maar opnieuw opgestart. Gisteren in Duitsland vond hij ook geen netwerk, ook toen maar weer opnieuw opgestart, erg vervelend.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Liene86 schreef:
Ik heb de mini nu 4 dagen? 1 ochtend werd ik wakker en netwerk was weg. Hij bleef maar zoeken en vond pokeren geen, toen maar opnieuw opgestart. Gisteren in Duitsland vond hij ook geen netwerk, ook toen maar weer opnieuw opgestart, erg vervelend.
Hoi Liene86, welkom op het Vodafone forum. Heb je de mogelijkheid om je simkaart eens te testen in een ander toestel ? Laat het me even weten.
JohanKusters

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
ter info:
Ik heb hetzelfde probleem gehad (HollandsNieuwe abbo). Nieuwe SIM kaart ontvangen die het probleem oploste.
 
me1967

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Met de nieuwe sim-kaart gaat het inmiddels beter, maar afgelopen week was ik toch opeens weer het netwerk kwijt (was dus sinds mijn vorige bericht niet meer voorgekomen).
Opnieuw opstarten was nodig en toen vond hij het netwerk wel weer.
In de periode dat hij geen verbinding had, bleef hij kennelijk continu zoeken naar een netwerk, want het batterijverbruik was in die periode razendsnel, waardoor 40 % van de batterijcapaciteit was verbruikt in ongeveer 2 uur tijd.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi me1967,

Het kan soms voorkomen dat je toestel geen netwerk kan vinden. Het opnieuw opstarten van het toestel kan het probleem dan verhelpen. Laat het ons even weten als het probleem vaker voorkomt.
saefcu

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Ook ik heb hetzelfde probleem. Nieuw toestel (twee weken oud!), simkaart twee jaar oud.
Ik maak deel uit van een bedrijf (zeer grote Vodafoon klant) waarbij meerdere collega's allemaal ditzelfde probleem melden. Zeer vervelend allemaal. Dagelijks 10 tot 15 maal de telefoon helemaal opnieuw opstarten (accu verwijderen) om maar verbinding met het netwerk te kunnen krijgen.
Ook het enorm hoge stroomverbruik als de netverbinding verbroken is, is bij ons gemeengoed.
Zelf heb ik een functie waarbij ik 24/7 bereikbaar moet zijn. Nog nooit zoiets meegemaakt.
Gelukkig heb ik voor noodgevallen nog mijn privé-telefoon van een andere provider.
 
Vodafone levert bij ons bedrijf zowel de toestellen als simkaarten. Ik zie dat deze klacht al vanaf januari bekend is. Onbegrijpelijk dat deze klacht nog niet aan de grote zakelijke klanten is doorgegeven en een oplossing is aangeboden. De interne beheerder van onze telefoons wist nog van niets.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey saefcu & bgmjanssen,

Welkom op ons Forum! Het is inderdaad vreemd dat de ontvangst wegvalt en pas weer terugkomt na een herstart. Dit lijkt niet met het netwerk zelf te maken, wellicht kan het wel op een probleem duiden met de telefoon en hoe de telefoon omgaat met het netwerk. Hebben jullie dit probleem ook wanneer de telefoon wordt ingesteld op alleen 2G?

Tevens is het van belang om ervoor te zorgen dat de laatste softwareversie wordt gebruikt. Gebruiken jullie deze nog niet? Zorg er dan voor dat de software wordt geüpdatet naar de laatste versie. Als test kan ook eens worden nagekeken of het uitschakelen van Cell Broadcasting/infoberichten het probleem oplost.

Om Cell Broadcasting/infoberichten uit te schakelen volg deze stappen:


  • Startscherm.
  • Druk op Berichten.
  • Druk op de menu-toets.
  • Druk op Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
  • Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.
Mamakran

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hed het zelfde probleem het toestel is een bedrijfs toestel. De telefoon is een paar maanden oud. De simkaart is even oud als de telefoon.
missinki

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Ook ik heb er sinds een paar dagen last van. Heb sinds deze maand een abo bij HollandsNieuwe met nieuwe telefoon én nieuwe simkaart. Eerste weken nergens last van, maar nu moet ik de telefoon meerdere malen per dag opnieuw opstarten. Heel vervelend. Nu even de simkaart gewisseld met oude samsung telefoon.
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het is inderdaad niet handig. Zouden jullie eens willen kijken of het uitzetten van de cell broadcasting op je telefoon (zie Marc's post hierboven) helpt?

Mocht dat nou niet helpen, dan is het voor ons erg nuttig als jullie kunnen aangeven wanneer dit probleem zich voordoet. Dus op een bepaalde plek, op een bepaald tijdstip, nadat je een app gebruikt hebt, enzovoort.
jade

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het probleem ook. Soms werkt het voor een tijdje, dagen, weken goed en toevallig vandaag heb ik om de 15 minuten opnieuw moeten starten. Ik kan zelf niet peilen op welke situatie dit probleem zich voordoet.
Wel vervelend, omdat ik altijd standby moet zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic