Bianckrogt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung galaxy s3 mini geen ontvangst kan niet bellen of gebeld worden

Beste,
 
Ik kan niet gebeld worden en ook zelf niet bellen Ontvangst nul.Ik heb gebeld met vodafone en als op het netwerk was oke. Ik moest me kaartje in me oude toestel doen dat heb ik gedaan en daar werkt alles prima op. Dan ligt het aan het toestel werd er gezegd oke dat kan . Ben vandaag naar de winkel (belcompany) gegaan en kreeg een nieuw toestel helemaal top! Na een half uur rond geslenterd in de stad was het ongtvangst weer weg en kon weer niet bel of gebld worden! Ik weer terug naar de winkel daar hebben ze me simkaart omgezet..... En nu 2uur later weer ontvangst weg en heb nu me oude weer aan die het prima doet! Wat kan ik hier nog aan doen ? groetjes
49 Reacties 49
Sanne87

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb het zelfde probleem. Ik moet hem soms meerdere malen per dag opnieuw opstarten om verbinding te krijgen. Ook als ik hem op vliegtuig stand heb gehad en dat weer uit zet maakt hij geen verbinding met het netwerk. Ook dan moet ik hem opnieuw opstarten. Ook als mijn galaxy s3 mini zich verbind met mijn parrot krijg ik de melding dat ik geen netwerk heb en moet ik hem opnieuw opstarten. Ik heb nog geen tijd gehad om naar belcompagny te gaan, dat ga ik zeker doen. Al kan ik uit jouw verhaal opmaken dat een nieuwe krijgen de oplossing niet is.  
 
Ik heb al een aantal telefoontjes gemist omdat ik natuurljk niet elke minuut ga controleren of mijn telefoon wel met het netwerk verbonden is en blijft. Ik vind het vrij iritant. 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Bianckrogt schreef:
Beste,

Ik kan niet gebeld worden en ook zelf niet bellen Ontvangst nul.Ik heb gebeld met vodafone en als op het netwerk was oke. Ik moest me kaartje in me oude toestel doen dat heb ik gedaan en daar werkt alles prima op. Dan ligt het aan het toestel werd er gezegd oke dat kan . Ben vandaag naar de winkel (belcompany) gegaan en kreeg een nieuw toestel helemaal top! Na een half uur rond geslenterd in de stad was het ongtvangst weer weg en kon weer niet bel of gebld worden! Ik weer terug naar de winkel daar hebben ze me simkaart omgezet..... En nu 2uur later weer ontvangst weg en heb nu me oude weer aan die het prima doet! Wat kan ik hier nog aan doen ? groetjes
Hoi Bianckrogt, welkom op het Vodafone Forum, dat klinkt niet goed. Ik adviseer je om op een PC of laptop het programma Samsung Kies te installleren. Als je dit gedaan hebt kun je het toestel koppelen met de bij geleverde USB kabel. Kijk eens of er een update beschikbaar is voor het toestel. Laat me even weten of het hiermee opgelost is 🙂
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Sanne87 schreef:
Ik heb het zelfde probleem. Ik moet hem soms meerdere malen per dag opnieuw opstarten om verbinding te krijgen. Ook als ik hem op vliegtuig stand heb gehad en dat weer uit zet maakt hij geen verbinding met het netwerk. Ook dan moet ik hem opnieuw opstarten. Ook als mijn galaxy s3 mini zich verbind met mijn parrot krijg ik de melding dat ik geen netwerk heb en moet ik hem opnieuw opstarten. Ik heb nog geen tijd gehad om naar belcompagny te gaan, dat ga ik zeker doen. Al kan ik uit jouw verhaal opmaken dat een nieuwe krijgen de oplossing niet is.

Ik heb al een aantal telefoontjes gemist omdat ik natuurljk niet elke minuut ga controleren of mijn telefoon wel met het netwerk verbonden is en blijft. Ik vind het vrij iritant.
Hoi Sanne, voor jou ook een welkom op het Vodafone Forum. Heb jij de mogelijkheid om je simkaart te testen in een ander toestel ?
Sanne87

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Volgens mij werk het updaten van dit toestel toch niet meer met kies? ik kan hem iig zelf laten zoeken naar een update via instellingen. En er is nog geen update van android voor dit toestel. Of bedoel je een andere update? 
 
Niet echt, ik heb mijn vorige galaxy s aan mij pa gegeven en mijn vriend heeft de note2 daar zit zown kleiner simkaartje in. Ik ga vrijdag de stad in dan ga ik wel even langs de belcompagny. 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Sanne87 schreef:
Volgens mij werk het updaten van dit toestel toch niet meer met kies? ik kan hem iig zelf laten zoeken naar een update via instellingen. En er is nog geen update van android voor dit toestel. Of bedoel je een andere update?

Niet echt, ik heb mijn vorige galaxy s aan mij pa gegeven en mijn vriend heeft de note2 daar zit zown kleiner simkaartje in. Ik ga vrijdag de stad in dan ga ik wel even langs de belcompagny.
Hoi Sanne, dat is jammer dat je het simkaartje niet even testen kan maar het is goed dat je even naar de Belcompany gaat deze week. Mijn collega's zullen je graag verder helpen om het probleem op te lossen. Zij zullen je simkaart testen. Mocht deze defect zijn krijg je eenmalig een nieuwe simkaart en worden je gegevens direct op de sim geplaatst.

Mocht het toch een toestel probleem zijn zullen we terplekker kijken wat de mogelijkheden zijn. Ook kunnen mijn collega's kijken voor een eventuele update via Samsung Kies.




HenriD

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
" Ik heb het zelfde probleem. Ik moet hem soms meerdere malen per dag opnieuw opstarten om verbinding te krijgen. Ook als ik hem op vliegtuig stand heb gehad en dat weer uit zet maakt hij geen verbinding met het netwerk. Ook dan moet ik hem opnieuw opstarten. Ook als mijn galaxy s3 mini zich verbind met mijn parrot krijg ik de melding dat ik geen netwerk heb en moet ik hem opnieuw opstarten. Ik heb nog geen tijd gehad om naar belcompagny te gaan, dat ga ik zeker doen. Al kan ik uit jouw verhaal opmaken dat een nieuwe krijgen de oplossing niet is.  
 
Ik heb al een aantal telefoontjes gemist omdat ik natuurljk niet elke minuut ga controleren of mijn telefoon wel met het netwerk verbonden is en blijft. Ik vind het vrij iritant. "
 
 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb mijn sim getest in ander toestel, en werk dan prima.
Ook een update uitvegoerd met kies, alle software is up-to-date.
 
Met mijn toestel naar de vodafone winkel geweest: Ik moest terugkomen met de pakbon.
Pakbon is kwijtgeraak tijdens verhuizing, na de telefoon opnieuw te hebben opgestart contact gehad met klantenservice, die mij hebben verteld een nieuwe pakbon te mailen.
Na 5 dagen nog steeds geen pakbon in mijn inbox. Opnieuw telefoon opnieuw opgestart, vodafone klantenservice bellen. De aardige dame vertelde me dat de pakbon niet is gemailt, maar is verstuurd met de post, dit kon drie dagen duren.
 
Na drie dagen nog geen post. Ik wedereon toestel opnieuw opstarten, klanterservice bellen: de jongeman vertelde me dat een pakbon niet gemailt kan worden, moest met de post. Jammer dat er niet even contact met me is opgenomen, dat het enkele dagen kan duren, slechte zaak vodafone!
 
Ik ben nu ruim een week verder en zit nog steeds met een toestel dat alleen verbinding kan maken via wifi. En als ik mijn telefoon opnieuw opstart, wat ik niet 15x op een dag ga doen om bereikbaar te zijn, het toestel is immers niet ouder dan anderhalve maand. 
 
Ik wacht nog steeds op de pakbon, voordat de mensen van de vodafone winkel ook maar iets kunnen doen.
 
 
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Henri, dat is idd erg vervelend en zeker niet de service die Vodafone behoort te geven. Ik durf ook niet te zeggen waar het precies mis gaat.

Heb je de mogelijkheid om je simkaart eens te testen in een ander toestel ?

HenriD

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De sim werkt prima in twee andere toestellen.
Andere sim werkte voor een half uur ook in mijn toestel, daarna hetzelfde probleem.
Bianckrogt
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, ik heb het gedaan via kies en ik heb de nieuwste firmware erop staan dus..... Ik ga ook maar weer langs de winkel heb ik een nieuw toestel en dan doet ie het niet:(
Sanne87

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik ben ondertussen naar de belcompany geweest en heb een nieuwe simkaart gekregen. Mijn telefoon lijkt nu niet zo snel de verdinding met het netwerk kwijt te raken. Maar ik weet niet zeker of gebeld worden nu helemaal goed werk, toen ik mijn telefoon belde en hij gewoon voldoende bereik had en netwerkverdinding werd ik toch gelijk doorverbonden met de voice mail. Ik kon zelf wel bellen. Gelijk daarna ging het wel goed. Ik ga het even aankijken.... 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Sanne87,

Kijk het inderdaad even aan. Test het even uit, mocht het probleem aanhouden laat het ons vooral weten:).
me1967

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heb ook dit probleem. 
Vorige week mee naar Vodafone winkel geweest. Uitstekend geholpen. Nieuwe sim-kaart gekregen.
Een paar dagen gebruikt en vandaag opnieuw plotseling geen verbinding. 
Ik gebruik hetzelfde toestel en heb een vodafone abonnement dat me eerder nooit problemen gaf. Het lijkt er een beetje op alsof dit toestel moeite heeft met de sim-kaarten van vodafone.
Zou ook graag een oplossing horen die definitief werkt.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
me1967 schreef:
Heb ook dit probleem.
Vorige week mee naar Vodafone winkel geweest. Uitstekend geholpen. Nieuwe sim-kaart gekregen.
Een paar dagen gebruikt en vandaag opnieuw plotseling geen verbinding.
Ik gebruik hetzelfde toestel en heb een vodafone abonnement dat me eerder nooit problemen gaf. Het lijkt er een beetje op alsof dit toestel moeite heeft met de sim-kaarten van vodafone.
Zou ook graag een oplossing horen die definitief werkt.
Hoi Me1967, welkom op het forum. Is het een mogelijkheid om wat software gegevens te posten. Je kunt deze terug vinden onder instellingen en vervolgens "Over het toestel"

Modelnr, Android-versie, Kernelversie, Buildnummer.

Als je *#1234# intoetst in het bel scherm, komt er een scherm naar voren met meer software informatie. Zou je deze info ook kunnen posten 🙂

We gaan kijken of we het probleem kunnen reproduceren om tot een oplossing kunnen komen 🙂
Sanne87

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het gaat bij mij redelijk nu. Maar ben nog niet helemaal tevreden hij verliest vaak nog alle verbinding. Enige verschil is dat hij het wel zelf weer op lijkt te pakken nu. Dit krijg is als ik *#1234# doe
 
ap: l8190XXALJL
 
cp: l8190XXALJL
 
csc I8190PHNALJ5
me1967

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
toestel-info
 
modelnr GT-I8190
Android-versie 4.1.1
Baseband versie I8190XXALJL
Kernelversie 3.0.31-380934
se.inmfra@sep-110#2
Buildnr JRO03HI8190XXALJL
 
Als ik *#1234# intoets in het bel scherm, komt er
 
AP:I18190XXALJL
CP: I8190XXALJL
CSC:I18190PHNALJ5
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Sanne87 schreef:
Het gaat bij mij redelijk nu. Maar ben nog niet helemaal tevreden hij verliest vaak nog alle verbinding. Enige verschil is dat hij het wel zelf weer op lijkt te pakken nu. Dit krijg is als ik *#1234# doe

ap: l8190XXALJL

cp: l8190XXALJL

csc I8190PHNALJ5
Dank je voor de gegevens. We gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik zal een update posten zodra deze aanwezig is.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi me1967, dank je wel voor deze uitgebreide gegevens. We gaan naar een oplossing zoeken.
Zo gauw ik een update heb zal deze gepost worden.

JohanKusters

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven wordt (echter heb een abbo bij Hollandsnieuwe.) Ik heb hierover contact gehad met de Hollandsnieuwe helpdesk en stelde me hetzelfde voor. Maar zonder resultaat.
 
Ik dacht uiteindelijk dat het probleem veroorzaakt werd doordat de simkaart misschien een slecht contact maakte in de S3 mini en heb toen een dun stukje papier erachter gedaan, zodat ie beter klemde. Sindsdien lijkt het wel dat ik minder problemen heb, maar helaas toch nog twee keer mogen meemaken in een periode van een week.
 
Wel heb ik het idee dat het veroorzaak wordt als je in een gebied bent met slechte ontvangst (1 streepje). Als dan de ontvangst wegvalt komt deze ook niet meer terug... Net alsof ie dan geen netwerk check meer uitvoerd. Erg frustrerend.
 
 [Edit]: Met *#1234# laat ie dezelfde software versies zien als hierboven. 
DaanB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone ,
 
Hier precies hetzelfde probleem ongeveer 10 x per dag mn telefoon opnieuw uit en aan zetten omdat mn verbinding weg is .
Vandaag mijn telefoon na 10 dagen weer opgehaald in de vodafoneshop in oosterhout .
blijkbaar is er een software update uitgevoerd maar toen ik thuiskwam had ik plosteling weer geen verbinding .
Ik heb vandaag vanaf 16.00uur mijn telefoon al 6 keer opnieuw in moeten schakelen ,lijkt mij niet helemaal de werkwijze bij een telefoon van 3 maanden oud .
Mijn oude galaxy s2 doet het perfect met mijn huidige sim kaart.
 
Ap:I8190xxaljl
CP:I8190xxaljl
Csc:I8190phnalj5
 
 
Groeten Daan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic