DideH

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S4 valt uit

Na de laatste 2 updates valt mijn samsung galaxy S4 meerder keren per dag zonder reden uit. Dit heb ik ook van meerdere vrienden vernomen dat dit ook bij hen gebeurd. Met de S2 nooit problemen gehad, maar tot nu toe ben ik totaal niet blij met de S4.
Hij maakt bijna tot geen verbinding met de wifi thuis (tenzij ik op 2 meter van de router af ga staan, rest van het huis hangt hij op het randje). Nu begint hij ook nog eens af en toe verbinding met oplader te verliezen.
Ik las dat er ook problemen zijn met de accu, kan dit er iets mee te maken hebben?
Alvast bedankt
13 Reacties 13
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Kijk eerst even goed naar je batterij springt deze niet uit het toestel? Meerdere mensen hebben opeens hiervan veel last dus kijk even en als het zo is dat je en batterij hebt die opgebold is koop dan zo snel mogelijk en nieuwe en wacht niet langer. (Doordat het achterste van de batterij net uit zijn positie schiet kun je weten dat je en opgebolde batterij hebt als er ook en geur van komt dan is je batterij ook niet meer naar zijn fijne kant aan het gaan) *Doe altijd de batterij in en plastic zak als het inderdaad zo is wat ik vermelde in het bericht.

Ik hoor ook mensen inderdaad klagen over de Galaxy S4 software update. Kijk even via Samsung Kies of via FOTA of er nog en update beschikbaar is. Wat je tevens zou doen is en reset maken van je toestel en voordat je dat doet maak eerst en back up via Samsung Kies zo sla je data vanuit het toestel op (apps worden niet opgeslagen en verwijderd tijdens reset fase).

Dit zijn twee opties waarmee je in ieder geval aan de slag kunt.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Aanvullend op het excellente antwoord van Samsung Expert, een webkink naar het topic waar meer staat vermeld over defecte / opgezwollen accu's van de Samsung Galaxy S 4. Hier in het Forum voor Samsung smartphones.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Galaxy-S4-batterij-problemen-Kijk-hier/td-p/100898

Hopelijk kun je daarmee je accu-problemen verhelpen.

Succes !

Netwerker
DideH
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo beide,

Heb de batterij gecontroleerd, voor zover ik kan zien is hij niet opgezwollen. Heb ook nagekeken of er nog nieuwe updates konden worden gedaan, maar daar is ook geen sprake van. Het apparaat totaal resetten ben ik niet zo'n fan van gezien ik nogal wat apps erop heb staan en die verloren gaan bij de reset...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Meestal gaat het om de batterij, misschien dat je even die van je vrienden kan controleren. Namelijk is de batterij van de Galaxy S4 na de laatste update in het verkeerde keelgat geschoten waardoor deze goed zijn leven beëindigd... Niet fijn dus.

Dat je geen fan bent van de reset begrijp ik wel ook al kun je altijd de apps opnieuw downloaden.
Lees inderdaad ook even het stukje waaraan moderator @BasT heeft geschreven.

Link: http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Galaxy-S4-batterij-problemen-Kijk-hier/td-p/100898
1, het kan kunnen liggen aan de batterij of 2, aan de laatste software update.
DideH
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik had aangegeven is de batterij dus niet opgebold, dus met dat topic kan ik weinig mee. Dan zou het de software update moeten zijn, maar komt hier spoedig een oplossing voor?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Op welke software versie draai je nu dan? (Het zou zo kunnen zijn dat je batterij het later echt wel laat merken).
En tijdje geleden was er nog en Update voor de Galaxy S4, of is die al geïnstalleerd?

DideH
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij zit nu op 4.3 als ik het goed heb, heb in de laatste 3 weken 2 updates gehad geloof ik, een firmware en een software
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Hmm, dat klopt inderdaad.Andere mensen die ik ook kende heb ik geholpen door ze te helpen en nieuwe batterij erin te doen en het werkte.

Als je toestel uitvalt gaat deze dan niet meer aan maar blijft deze staan op het Samsung logo met de tekst Galaxy S4? En als je hem aan de lader zet hoelang duurt het voordat je telefoon opgeladen is?
DideH
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee dan start hij gewoon zelf weer helemaal op tot waar ik pincode in moet voeren. Hij blijft ook wel eens helemaal uit en dan moet ik hem zelf aanzetten, maar dat komt niet zo vaak voor.
Ik heb hem meestal s nachts op de oplader liggen dus hoelang hij erover doet eerlijk gezegd. Ik moet hem ook wel eens begin van de avond oplader door veelvuldig gebruik, maar dan gebruik ik hem ook tijdens het opladen, dus dat is geen zuivere oplaadtijd
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo DideH,

Indien jouw problemen met jouw Samsung Galaxy S 4 blijven voortduren, dan kunnen onafhankelijke en Samsung-deskundige Forum-leden jou ook niet verder helpen, via dit Forum.

Dan wordt het tijd om een reparatie-aanvraag-onder-garantievoorwaarden aan te vragen bij de verkoper van jouw Samsung Galaxy S 4 smartphone.
Vergeet niet je micro-sdhc-memory-card te verwijderen, indien je je smartphone moet opsturen naar het reparatie-bedrijf. Dat geldt ook voor je Vodafone micro-SIM-kaart.

Reparatie onder garantie-voorwaarden is vanzelfsprekend gratis. Afgezien van de eventuele verzendkosten van je smartphone naar het reparatiebedrijf.

Succes !

Netwerker
Natasja87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem heb ik ook.
Na de laatste update valt mijn Samsung S4 telkens uit. Eerst valt het netwerk al uit. Ik kan hem enkel opladen terwijl hij in de oplader zit, ook al is de accu voor 80% vol. Als ik hem opstart zonder oplader blijft hij inderdaad hangen op het Samsung logo en valt dan weer uit.

Wat kan ik doen?
joyceB01

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vader had vorige maand precies hetzelfe probleem. Vastlopers en geen bereik en uitvallen van de telefoon. Hij is er 4x mee terug geweest en heeft het aangetoond in de winkel dat het zo was. De telefoon is ook al een paar keer opgestuurd, maar steeds kwam hij ongerepareerd weer terug. Na de laastste update was hij helemaal niet meer te bereiken. Hij had hem trouwens de http://gsmprijzen.nl/samsung/samsung-galaxy-s4-mini/ besteld, misschien dat dat nog verschil maakt geen idee. Die vastlopers blijft nog steeds een probleem, en ze wilde hem ook niet omruilen. Heb je al geprobeerd om een full reset te doen naar de fabrieksinstellingen?
Misterlucky96

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Vanaf vandaag een update beschikbaar met een paar bug fixes: http://www.galaxyclub.nl/2014/04/kleine-stabiliteitsupdate-beschikbaar-voor-de-unbranded-samsung-galaxy-s4/


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic