Hallo, ik ben sinds vandaag nieuwe klant van Vodafone. Ik ben vanmorgen succesvol geporteerd van T-Mobile naar Vodafone toe. Aangezien Vodafone via Nu.nl heeft laten weten dat nieuwe klanten direct gebruik kunnen maken van het 4G netwerk, ging ik er vanuit dat ik met mijn RED abonnement in combinatie met mijn Samsung Galaxy S4 toestel direct gebruik kan maken van het 4G netwerk en internetsnelheid in mijn woonplaats Rotterdam.
Niets is minder waar!! Vanmorgen heeft de Vodafone Klantenservice "handmatig" 4G geactiveerd. Omdat 4G niet werkte ben ik teruggebeld met de mededeling door de medewerker die iemand van de tweedelijn had geraadpleegd dat de Samsung Galaxy S4 volgens
www.vodafone.nl/4g nog niet geschikt is voor het 4G netwerk. De S3 LTE klaarblijkelijk wel. Wanneer met de S4 wel van 4G gebruik gemaakt kon worden, kon hij niet zeggen. Op de vraag of Vodafone of Samsung deze update gaat uitbrengen was geen informatie over beschikbaar.
Vervolgens de Klantenservice van Samsung gebeld. Zij vonden het een raar verhaal. Technisch kan de S4 natuurlijk 4G aan. Op de vraag of er een softwareupdate komt, wie hem uitbrengt en wanneer zodat ik aangemeld kan worden op het Vodafone 4G netwerk moest hij mij het antwoord schuldig blijven. Met andere woorden word ik niet veel wijzer waarom ik met het allernieuwste S4 toestel (I9505) nog geen gebruik kan maken van 4G.
Wie kan mij verder helpen?