donsto

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S4 kan niet aangemeld worden op Vodafone 4G netwerk?????

Hallo, ik ben sinds vandaag nieuwe klant van Vodafone. Ik ben vanmorgen succesvol geporteerd van T-Mobile naar Vodafone toe. Aangezien Vodafone via Nu.nl heeft laten weten dat nieuwe klanten direct gebruik kunnen maken van het 4G netwerk, ging ik er vanuit dat ik met mijn RED abonnement in combinatie met mijn Samsung Galaxy S4 toestel direct gebruik kan maken van het 4G netwerk en internetsnelheid in mijn woonplaats Rotterdam.
 
Niets is minder waar!! Vanmorgen heeft de Vodafone Klantenservice "handmatig" 4G geactiveerd. Omdat 4G niet werkte ben ik teruggebeld met de mededeling door de medewerker die iemand van de tweedelijn had geraadpleegd dat de Samsung Galaxy S4 volgens www.vodafone.nl/4g nog niet geschikt is voor het 4G netwerk. De S3 LTE klaarblijkelijk wel. Wanneer met de S4 wel van 4G gebruik gemaakt kon worden, kon hij niet zeggen. Op de vraag of Vodafone of Samsung deze update gaat uitbrengen was geen informatie over beschikbaar.
 
Vervolgens de Klantenservice van Samsung gebeld. Zij vonden het een raar verhaal. Technisch kan de S4 natuurlijk 4G aan. Op de vraag of er een softwareupdate komt, wie hem uitbrengt en wanneer zodat ik aangemeld kan worden op het Vodafone 4G netwerk moest hij mij het antwoord schuldig blijven. Met andere woorden word ik niet veel wijzer waarom ik met het allernieuwste S4 toestel (I9505) nog geen gebruik kan maken van 4G.
 
Wie kan mij verder helpen? 
 
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
J-T-Menge

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord...
Na aanleiding van je antwoord ben ik verder gaan zoeken.
Heb zojuist mijn firmware geupdate.
En heb nu ook verbindng tot 4G..


Nogmaals bedankt...
Met vr.gr.

J.T. Menge

Bekijk in context

10 Reacties 10
donsto
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vergeet erbij te vermelden dat ik een unbranded sim lock vrij toestel heb.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi,

Ik weet niet de precieze reden dat het nog niet werkt. Ik kan me echter zo voorstellen dat het Netwerk live is maar dat er nog wat kinderziektes zijn. Ik neem aan dat dit nog verder afgetest moet worden.

De iPhone 5 is ook nog niet ondersteund. Geduld is een schone zaak in deze zullen we maar zeggen 😉

EDIT: als je telefoon unbranded is, dan is Samsung verantwoordelijk voor de update. Branded telefoons zijn verantwoording van de provider.
Sixie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 als je telefoon unbranded is, dan is Samsung verantwoordelijk voor de update. Branded telefoons zijn verantwoording van de provider.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Sixie,

Er staat in de link die je post ook aangegeven Vodafone 'begint' met uitrol van het 4G Netwerk. Het Netwerk is Live in de Randstad, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen en voor iedere telefoon werkt. ( Hence de uitrol)

Vergis je niet hierin! 4G is een compleet nieuw Netwerk, dus geen uitbreiding op 3G. Dit kost handen vol met geld en moet dermate goed getest worden.

Wacht het gewoon even af, dat is de enige tip die ik je kan geven. Laten de Galaxy S4 en iPhone 5 nou net telefoons zijn die veel gebruikt worden. Vodafone heeft er dus baat bij deze telefoons asap gebruiksklaar te maken.

Groeten!
Sixie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Amsterdam is toch een randstad? 😛  en toch live?
goed telefoon?  vodafone verkoop hun S4 4G ready... met RED maar zoiezo 4G gaat niet met die toestel want firmware moet aangepast worden LTE te activeren
 
 
bvbal79

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja Inderdaad vaag gedoe, en niemand van vodafone die het lef heeft om hier een duidelijk antwoord op te geven.
 
Ik heb namelijk een RED super abbo, die is dus al actief voor 4G, maar dus niet werkzaam op mijn S4 waarmee ze atverteren dat hij op het 4G netwerk kan. Wat voor compensatie krijgen wij hiervoor. NIKS waarschijnlijk.
Als ze uberhaupt het lef hebben om hier te reageren.....
 
Daarnaast heb ik een unbranded toestel. Zie Samsung nu niet speciaal voor vodafone een nieuwe firmware uitbrengen. Dus zal Vodafone het zelf moeten doen, en dan stoppen ze natuurlijk al hun rotzooi er ook gelijk in.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi allemaal,

Ik kan me voorstellen dat jullie met je S4 zo snel mogelijk gebruik willen maken van het 4G netwerk. We hebben op onze website een uitleg geschreven over hoe het werkt met het klaarmaken van onder andere de toestellen voor 4G. In deze tekst vind je dit terug:

Om 4G te kunnen ervaren, is het nodig dat smartphones en tablets door hun fabrikanten geschikt zijn gemaakt voor gebruik op het 4G-netwerk van Vodafone. Een actuele lijst van 4G-toestellen die op dit moment getest zijn en geschikt bevonden, is hier te vinden. De komende tijd zullen steeds meer smartphones en tablets aan de lijst toegevoegd worden.

Er wordt op dit moment dus alles aan gedaan om te zorgen dat we zoveel mogelijk toestellen aan de 4G lijst kunnen toevoegen. Via Twitter wordt het direct bekend gemaakt als er weer een nieuw toestel aan de lijst is toegevoegd. Kijk voor alle info omtrent 4G hier :).
J-T-Menge

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,...
Ik heb ook een Galaxy S4.
Die 4G ready is..
Maar als ik in de buurt van een 4G netwerk kom blijft hij 3G aangeven.
Mijn Moeder heeft precies het zelfde toestel, en bij haar geeft hij wel 4G aan.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt...???

B.V.D.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@J-T-Menge

Staat de netwerkmodus wel op LTE ingesteld? Of zie je die optie helemaal niet? Vergelijk de instellingen van jouw toestel eens met het toestel van je moeder. Zie je dan verschil?
J-T-Menge

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord...
Na aanleiding van je antwoord ben ik verder gaan zoeken.
Heb zojuist mijn firmware geupdate.
En heb nu ook verbindng tot 4G..


Nogmaals bedankt...
Met vr.gr.

J.T. Menge
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic