elmeijer

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S3 blijft in opstart 'loop'

Sinds gisteravond tijdens bijwerken van app's blijft mijn Samsung S3 vanzelf opstarten.
Komt op gegeven moment wel in opstart scherm en daarna in pincode scherm alleen de tijd om pincode in te toetsen is er niet. Batterij verschillende keren verwijderd, andere batterij gebruikt, uitgeschakeld en batterij de hele nacht eruit gehad niets helpt. hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
11 Reacties 11
4midabel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij mij het zelfde probleem maar geen oplossing wel een verwijzing naar een vodafone winkel.
Op de lijnbaan in rotterdam voor een software update?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Een software update of een fabrieksreset zou inderdaad kunnen helpen. Even langs de winkel gaan als dit zelf niet lukt vanwege de telefoon die steeds blijft opstarten.
elmeijer
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben naar de winkel geweest en telefoon doet het weer alleen geen netwerkverbinding meer.
Wat te doen????Bedroefde kat
4midabel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Welke winkel? in dordrecht daar ben ik geweest maar geen oplossing.
Ik heb nu het gevoel van zoek maar uit en van kastje naar de muur.
elmeijer
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben in Almere stad geweest en het was een bekend veel voorkomend probleem. heeft een aantal dingen geprobeerd en laatste poging is goed gegaan. Is helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen. Nu mijn netwerk nog terug krijgen. Kan nu niet bellen, smsen en whatsappen.   
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
elmeijer schreef:
Ben in Almere stad geweest en het was een bekend veel voorkomend probleem. heeft een aantal dingen geprobeerd en laatste poging is goed gegaan. Is helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen. Nu mijn netwerk nog terug krijgen. Kan nu niet bellen, smsen en whatsappen.
Het zou inderdaad wel kunnen dat je niet kunt internetten doordat de instellingen misschien zijn gewijzigd. Deze kun je opnieuw instellen via handleidingen.vodafone.nl. Ik vind het wel erg raar dat je nu ook niet meer kunt bellen en sms'en.. Heb je jouw simkaart eens 10 minuutjes uit je toestel gehaald? Dat kan wel eens helpen.
elmeijer
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik inderdaad geprobeerd maar niets heeft geholpen. Blijkt dat de 'oplossing' van Vodafone medewerker geen oplossing was. maar dat het IMEI nummer veranderd is in de telefoon en dat de reden dat het netwerk het IMEI nr niet herkend. De enige oplossing is dat samsung het terug kan zetten!!! Mobiel is nu teruggestuurd en dat duurt ongeveer 10 dagen.
Ik heb een samsung S1 nu in gebruik voor die periode, ik kan bellen sms-en en alleen met wifi internet. 
Nu heb ik dus nog steeds het probleem dat ik niet kan internetten zonder wifi!!!!! dat terwijl het wel in abo zit en er gewoon voor betaal. :@  
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Iemand die een klein beetje verstand heeft van samsung android telefoon weet dat je ALTIJD eerst een backup moet maken van de /efs directory omdat als de inhoud daarvan gewist wordt je je IMEI kwijt bent.....

hoeft trouwens niet moeilijk te zijn, in de play store staan diverse apps die dat kunnen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Yikes, da's wel een feedbackpuntje voor deze collega :@ Uit pure nieuwsgierigheid, ArHu, enig idee wat de oplossing voor zo'n bootloop zou moeten zijn?

@elmeijer: waarom lukt internetten via mobiel internet niet? Toegegeven, de S1 is een tikje trager in gebruik dan de S3 maar ik heb hier zelf nog een S1 liggen waarmee ik prima kan surfen, WhatsAppen, etcetera.
Kwestie van de juiste instellingen erin
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Geen idee ik heb al tijden geen Samsung meer dus hou het niet, misschien ergens een fout in de update. Ik heb echter nog wel steeds een backup van mijn efs directory, ookal heb ik het toestel niet meer (verkocht aan een atechnische vriend, misschien kan ik hem ooit blij maken als hij zijn efs verkloot 😄 )
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, goed bezig 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic