Cindy1969

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Samsung S20 net nieuw, alles ingeinstalleerd maar internet werkt niet, zowel wifi als 4G/5G niet

Ik heb maandag mijn nieuwe Samsung S20 binnen gekregen, gisteren uren bezig geweest om alles te installeren.

Veel apps deden het niet, vandaag alles weer opnieuw gedaan.

Zo synchroniseert mijn Fitbit niet meer, maar dat ligt aan Fitbit.

Maar tot mijn grote verbazing doet internet het nu helemaal niet meer.

Zowel niet op 4G als de wifi. Denk dat ik ergens iets heb aan- of uitgevinkt…

Netwerkinstellingen ook al gecheckt.

Kan ik met zoiets naar een Vodafone winkel voor hulp, zijn zij kundig genoeg?

Ga morgen simkaart maar weer terugzetten in mijn S9, zucht...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, niets meer laten weten, maar ben er nog niet helemaal uit.

Wel wat wijzer geworden, ben gisteren naar de Vodafone winkel geweest, heel fijn geholpen.

Eerst nieuwe SIM kaart geprobeerd, dat was het niet. In winkel kon ik “gelukkig” ook geen verbinding make met internet, ook niet op hun wifi netwerk.

Uiteindelijk hebben we alles weer teruggezet naar fabrieksinstellingen. 2 apps handmatig geinstalleerd, zonder Samsung Smart Switch te gebruiken, en voila, ze deden het. Internet werkte weer.

Gedachte was toen dat er iets in Smart Switch zit.

Thuis Smart Switch gebruikt, maar het hokje “instellingen” overgeslagen, die niet meegenomen.

 

Alles werkte. 

 

Maar… ik doe veel onderzoek voor GFK. Heb ook een app van hen, die mijn internetgebruik monitort voor onderzoek. Dat gaat via een VPN. Werkte probleemloos op de S9.

Maar zodra ik deze dus activeer werkt het internet niet, bij toeval achter gekomen.

 

Ga vanavond deze app opnieuw installeren (heb hem gisteravond verwijderd) en kijken wat hij dan doet.

Anders is het helaas pindakaas, maar kan ik niet langer meedoen met deze onderzoeken.

Laat het nog wel even weten, want kan wellicht interessant zijn voor mensen die ook zoiets gebruiken en ook problemen ervaren.

Bekijk in context

21 Reacties 21
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Cindy1969 ,

 

Van harte met je nieuwe Samsung Galaxy S20 !

 

Heb je via Samsung Smart Switch je gegevens overgezet? Dat zou in principe goed moeten gaan, anders via de PC proberen. Je vraag m.b.t. Fitbit kun je het beste aan hen stellen, of even bij de verkoper waar je het apparaat hebt aangeschaft.

 

Betreft de netwerkinstellingen:

 

• Staat Mobiele Gegevens ingeschakeld?

• Selecteer je 2G/3G/4G/5G?

• Staat de simkaart in MyVodafone als actief?

• Check hier even de APN instellingen

• Werkt de simkaart nog wel in je Galaxy S9?

• Heb je wellicht een rood kaartje ontvangen m.b.t. een eSIM (er staat een QR-code als code op)?

• Heb je wellicht je Galaxy S20 gereset? Zorg er dan wel voor dat je gegevens beschikbaar zijn via je oude Galaxy S9 of Samsung Smart Switch (maak indien nodig een back-up)!

 

We gaan er gewoon voor zorgen dat je straks lekker aan de slag kunt met je Galaxy S20 . Zien we je reactie morgen tegemoet? Voor nu alvast een prettige nachtrust. 

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel Pedro. Heb alles gedaan, behalve APN instellingen gecheckt.

En idd, alles overgezet via Samsung Smart Switch. Maar ook Galaxy S20 gereset nadat veel apps niet werkten.

Daarna alles opnieuw via Samsung Smart Switch overgezet. Het werkte wel even, het internet.

Simkaart werkt nog wel in S9, net weer overgezet, S20 laat ik maar thuis…

Ga vanavond na werk APN nog even doen. En werkt dat niet toch morgen maar langs Vodafone winkel.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Je geeft ook aan dat de WiFi niet werkt @Cindy1969 ? Kun je uitleggen wat je meemaakt?

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geen internetverbinding, dus niet op 4G of 5G maar ook niet op wifi. Wat voor app ik ook probeer.

Terwijl wifi wél goed werkt op laptop, en op mijn oude mobiel, de S9

Vanmorgen thuis gewerkt (zit nu weer op kantoor) en zag dat nieuw toestel meldingen had van Facebook, en het gekke is dat die wel internetverbinding had, dus de FB app.  Apps zoals Rabobank, Buienradar, Outlook, Twitter gaven allemaal aan dat er geen internetverbinding is.

Ga vanavond mijn sim kaart weer in de S20 zetten, opnieuw opstarten, API instellingen nakijken etc. Kijken of er dan wat gebeurt.

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

APN instellingen stonden goed. Internet deed het nog steeds niet, linkje helemaal gelezen wat je hierboven noemt

Daar stond iets in over netwerkinstellingen resetten. Dat heb ik zojuist gedaan, en voila, internet werkt

Maar blijft raar.

Alleen bluetooth heb ik nu nog problemen mee, die deed het wel, maar na reset wat minder. Krijg ik ook nog wel aan de praat. Hoop ik 😉 

En dat van de Fitbit moet ik even uitzoeken samen met de helpdesk van hen.

Absurd dat de Fitbit niet compatible is met Fitbit… Fitbit probleempje. Sommigen lukte het wel, er zijn veel foefjes, eens voor gaan zitten.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Ik heb helaas zelf geen Fitbit of verstand van Fitbit, maar als dit lukt gaat dat vast lukken!

 

Super om te horen dat het internet werkt via WiFi en het Vodafone netwerk. Welke problemen ondervindt je met de Bluetooth verbinding @Cindy1969 ?

 

Zou je ook nog even kunnen kijken of er toevallig een update beschikbaar is, Instellingen > Software-update. Check ook even of er updates beschikbaar staan in de Play Store en de Galaxy Store.

 

Als je komende week nog steeds problemen ondervindt met het toestel, neem dan even contact op met de klantenservice.

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nou, je zult het geloven of niet. Ging vanavond boodschappen doen, kom terug en zie meldingen van Fitbit. Huh?

En ineens doet die het dus ook weer. Terwijl ik op Fitbit forum las dat mensen nu al maanden niet hun Fitbit kunnen koppelen…

Ik had problemen met koppelen via Bluetooth, in het begin ook met mijn Hue lamp. Die deed het gisteren al.

Maar ook koptelefoon en zo'n box van de tv.

Ga ik morgen proberen! 

Het lijkt erop alsof alles het beetje bij beetje gaat doen. Wellicht heeft ie last van de warmte? 😉 

Zal updates ook even checken. Bepaalde apps lopen nog niet lekker, had al via google gevonden dat je soms apps moet updaten, maar soms ook moet verwijderen en opnieuw moet installeren.

Komt goed! Ben blij dat internet in ieder geval werkt nu. En mijn Fitbit ook!

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Het spookt een beetje bij Fitbit ?.

 

Het kan soms zijn dat via de Galaxy Store essentiële onderdelen tools of plugins een update ontvangen, deze ontvang je vaak niet via de Play Store. Maar check altijd even naar updates in beide app stores en het toestel zelf uiteraard. Maar je Bluetooth zou uiteraard ook gewoon moeten werken, met warm of koud weer ?.

 

Zal voor je duimen ???! Laat het gerust weten als er nog iets dwarszit @Cindy1969 .

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zal ik doen, en bedankt voor al je tips!

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het plezier van nieuwe S20 was van korte duur. Hij doet het weer niet. Geeft aan dat er geen internet is terwijl 4G/5G werken, wifi werkt gewoon. Maar elke app geeft aan dat er geen internetverbinding is.

Netwerkinstellingen gereset. Alles deed het weer.

En 10 minuten erna weer alles dood…

Ga vanmiddag naar een Vodafone winkel. Hoop dat ik hem kan omruilen voor 1 die het wél doet.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Cindy1969 ,

 

Wat vervelend om te horen dat het toch niet naar behoren werkt. Indien je het toestel online/telefonisch hebt aangeschaft kun je het beste even bellen met de klantenservice.

 

Wanneer je het toestel in de winkel hebt gekocht kun je het beste even langs bij een Vodafone winkel in de buurt.

 

In ieder geval veel succes, hopelijk gaat het nu wel helemaal van top tot teen werken ??.

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Klopt, maar de klantenservice is vandaag niet geopend. En bespreek zoiets liever face to face dan telefonisch. 

En kan alleen vandaag naar de winkel, anders zaterdag pas weer. En kunnen ze me niet helpen dan moet ik morgenavond maar even bellen.

Maar heb dit nog nooit meegemaakt, heb veel Samsungs gehad. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Denk dat je gewoon even een pech Galaxy had ?. Ik ga ervanuit dat het vast goed zal komen bij een nieuw toestel @Cindy1969 !

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Cindy1969 . Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat met je telefoon :-(. Je geeft aan dat je het liefst face to face met iemand spreekt dan telefonisch. Dat begrijp ik wel, maar dan is het toch zaak dat je even in een van de winkels langskomt, denk ik. Hou je ons op de hoogte? 

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, niets meer laten weten, maar ben er nog niet helemaal uit.

Wel wat wijzer geworden, ben gisteren naar de Vodafone winkel geweest, heel fijn geholpen.

Eerst nieuwe SIM kaart geprobeerd, dat was het niet. In winkel kon ik “gelukkig” ook geen verbinding make met internet, ook niet op hun wifi netwerk.

Uiteindelijk hebben we alles weer teruggezet naar fabrieksinstellingen. 2 apps handmatig geinstalleerd, zonder Samsung Smart Switch te gebruiken, en voila, ze deden het. Internet werkte weer.

Gedachte was toen dat er iets in Smart Switch zit.

Thuis Smart Switch gebruikt, maar het hokje “instellingen” overgeslagen, die niet meegenomen.

 

Alles werkte. 

 

Maar… ik doe veel onderzoek voor GFK. Heb ook een app van hen, die mijn internetgebruik monitort voor onderzoek. Dat gaat via een VPN. Werkte probleemloos op de S9.

Maar zodra ik deze dus activeer werkt het internet niet, bij toeval achter gekomen.

 

Ga vanavond deze app opnieuw installeren (heb hem gisteravond verwijderd) en kijken wat hij dan doet.

Anders is het helaas pindakaas, maar kan ik niet langer meedoen met deze onderzoeken.

Laat het nog wel even weten, want kan wellicht interessant zijn voor mensen die ook zoiets gebruiken en ook problemen ervaren.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Cindy1969 ,

 

Wat een pech! Goed dat je wel even de winkel hebt bezocht en vriendelijk bent geholpen door de medewerkers :).

 

Wederom een vreemd geval dat je in de winkel geen WiFi had of mobiel ontvangst. Zo te zien gaat er dus iets mis met de instellingen van je vorige toestel naar je huidige toestel, wel vreemd want van mijn S8 naar S10e ging er ook niets mis.

 

Laat je het ons nog even weten of het heeft geholpen om de app opnieuw te installeren? Hopelijk is dat de oplossing, want in principe zou je VPN geen roet in het eten moeten gooien. Even ter navraag, gebruik je NordVPN, ExpressVPN, Windscribe of een andere dienst?

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is een VPN van GFK, Digital Trends heet het. Om mijn internetgebruik te monitoren.
Ben er nog niet aan toegekomen om deze opnieuw te installeren, doe dat van de week even.

Laat het zeker weten!

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Ik wacht het gerust af @Cindy1969 . Mochten de problemen aanhouden, meld je dan wel het toestel binnen 14 dagen aan (voor een eventuele omruil).

Cindy1969
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hij doet het nu zonder problemen. Helaas door omstandigheden nog steeds geen tijd gehad om die VPN app opnieuw te downloaden. Ga dat vandaag even doen. Maar dat hij nu probleemloos werkt zegt natuurlijk al genoeg.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic