Stephanvk10

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S10: Geen internet en niet kunnen bellen

Sinds ik een update heb gedaan (ong. 2 weken geleden) van mijn Samsung Galaxy S10 kan ik geen gebruik meer maken van internet (4g) en vooral uitgaande telefoongesprekken.
Ik zie het 4g/LTE icoontje rechtsboven in het scherm steeds even knipperen, hij lijkt dus wel verbinding te maken, maar na enkele milliseconden springt hij weer weg.

Het lijkt te liggen aan de APN instellingen, ik heb namelijk meerdere voor geconfigureerde toegangspunten staan en hier heb ik een aantal van geprobeerd.
Bij APN: TRACFONE.VZWENTP met MCC: 204 en MNC: 04 lijkt het wel te werken, maar hier kan ik nog steeds niet bellen.

 

Dit begint aardig vervelend te worden, want ik heb mijn toestel ook gewoon nodig voor mijn werk.
Gelukkig lijken de binnenkomende gesprekken vaker goed te gaan. 

Hiervoor heb ik al gebeld met de klantenservice, zij verwijzen mij door naar Samsung, maar dit vind ik maar raar omdat ik het toestel van Vodafone heb gekregen en het werkt nu niet meer. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Stephanvk10
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

Misschien dat je even de netwerkinstellingen kunt resetten (je moet dan wel even opnieuw je Bluetooth en WiFi configureren).

 

Als de instellingen op het toestel correct zijn en de APN ook, wordt het krap @Stephanvk10 . Je zou eventueel kunnen wachten op de volgende update?

 

Of toch een reset van het toestel, maar eerst via Samsung Smart Switch een back-up maken (link in eerdere post). De tool van Samsung slaat meer op dan alleen foto's en video. Je apps, logboeken, smsjes, documenten, instellingen enzovoorts.. worden in de back-up opgeslagen.

Ik wacht wel een volgende update af.

Bij de instellingen reset die ik heb uitgevoerd zijn mijn netwerksettings ook gereset (ik moest bijv. Wifi opnieuw instellen).

Misschien is Smart Switch ook nog een optie, bedankt voor de tip. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Stephanvk10 ,

 

Onhandig, maar gaan we proberen te fixen!

 

Zou je even op deze pagina willen kijken voor de netwerkinstellingen. Of check even dit topic.

 

Indien mogelijk, probeer je simkaart in een ander toestel te plaatsen en kijk of de problemen verdwenen zijn of blijven.

 

Waarom de medewerker je naar Samsung doorverwees weet ik niet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat hier al boven staat kan in zeker ook aanbevelen. Je moet zo ie zo meerdere APN instellingen verwijderen, dat is namelijk niet goed. Dus waarom ze je naar Samsung verwijzen, vreemd. 

Denk dat het met bovenstaande de wel lukt. 

Stephanvk10
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de antwoorden! 🙂

Die instellingen had ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Ik heb nu alle APNs/Namen toegangspunten verwijderd behalve Vodafone live! en Tracphone (want daarbij werkt in ieder geval 4G!).

 

Zojuist een crosstest geprobeerd met mijn collega, mijn simkaart werkt daar goed (bellen & internet ging goed). 

 

Het vreemde is dat ik soms wel kan bellen/gebeld worden, andere keren niet.
Zo kon ik laatst niet naar de klantenservice bellen en na een paar keer te proberen wel (dit gebeurd ook wanneer men mij belt). 

Afgelopen weekend was ik in België en had ik geen bereik, hier heb ik ook Tracphone en Vodafone Live! geprobeerd (Namen toegangspunten).

Edit:
Is een soort van fall-back naar een vorige versie mogelijk? Sinds ik dit issue heb, heb ik nog een update geïnstalleerd, maar nog steeds zonder resultaat.
De medewerker van de klantenservice gaf aan dat meer Vodafone klanten met een S10 hier last van hadden, maar je zou toch denken dat zoiets na 2 weken wel opgelost is. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Stephanvk10 
Welkom op de Vodafone Community. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je met je handen in het haar zit nu je deze problemen ervaart na de laatste update. Je bent in ieder geval al goed aan de slag gegaan! Wil je het volgende eens proberen? 
1. APN van Tracphone verwijderen
2. Back-up maken van je toestel en deze vervolgens terugzetten naar de fabrieksinstellingen. 

In veel gevallen lost dit het op! Zo niet, dan is het heel zuur en moeten we afwachten op een software update 

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Probeer inderdaad zoals @Cecilia Vodafone al heeft geadviseerd het toestel even te resetten (maak een back-up via Samsung Smart Switch). De enige die wellicht een software matige fix kan uitvoeren is een Samsung Service Center. Doe dit zelf niet, het kan mogelijk je garantie schaden.

Stephanvk10
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @Stephanvk10 
Welkom op de Vodafone Community. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je met je handen in het haar zit nu je deze problemen ervaart na de laatste update. Je bent in ieder geval al goed aan de slag gegaan! Wil je het volgende eens proberen? 
1. APN van Tracphone verwijderen
2. Back-up maken van je toestel en deze vervolgens terugzetten naar de fabrieksinstellingen. 

In veel gevallen lost dit het op! Zo niet, dan is het heel zuur en moeten we afwachten op een software update 

 

 

Hoi Cecilia,

 

Zojuist geprobeerd om een “Instellingen reset” uit te voeren, omdat ik anders 6000 foto's kwijt ben (deze staan wel op OneDrive, maar zijn de “Aangemaakte datum” nu kwijt.)

Tot mijn verbazing werkt het nu wel, maar ik heb één nieuw probleem. Tijdens het bellen heb ik nu geen internet meer, weet je hoe dit kan?

We zijn in ieder geval iets verder 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

@Stephanvk10 Maak volgende keer gebruik van Samsung Smart Switch, handiger dan de Cloud  . Wat betreft de instellingen, zou je deze even opnieuw kunnen checken (klik hier).

 

Staat bellen met 4G aan? En is de netwerkmodus 4G/3G/2G? Check dit ook even via: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken

Stephanvk10
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

@Stephanvk10 Maak volgende keer gebruik van Samsung Smart Switch, handiger dan de Cloud  . Wat betreft de instellingen, zou je deze even opnieuw kunnen checken (klik hier).

 

Staat bellen met 4G aan? En is de netwerkmodus 4G/3G/2G? Check dit ook even via: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken

Heb het net even gecheckt.

De gebruikersnaam en wachtwoord (vodafone/vodafone) heb ik verwijderd.
Netwerkmodus staat op automatisch (4G/3G/2G)

Ik snap dat een fabrieksinstellingen reset eventueel oplossingen biedt, maar dit doe ik liever als last-resort oplossing. 

Stephanvk10
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Voor de duidelijkheid, dit heeft het helaas niet opgelost.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Misschien dat je even de netwerkinstellingen kunt resetten (je moet dan wel even opnieuw je Bluetooth en WiFi configureren).

 

Als de instellingen op het toestel correct zijn en de APN ook, wordt het krap @Stephanvk10 . Je zou eventueel kunnen wachten op de volgende update?

 

Of toch een reset van het toestel, maar eerst via Samsung Smart Switch een back-up maken (link in eerdere post). De tool van Samsung slaat meer op dan alleen foto's en video. Je apps, logboeken, smsjes, documenten, instellingen enzovoorts.. worden in de back-up opgeslagen.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

We hebben niets meer van je vernomen @Stephanvk10. Mochten wij je in de toekomst nog kunnen helpen, dan weet je het forum te vinden!

Stephanvk10
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

Misschien dat je even de netwerkinstellingen kunt resetten (je moet dan wel even opnieuw je Bluetooth en WiFi configureren).

 

Als de instellingen op het toestel correct zijn en de APN ook, wordt het krap @Stephanvk10 . Je zou eventueel kunnen wachten op de volgende update?

 

Of toch een reset van het toestel, maar eerst via Samsung Smart Switch een back-up maken (link in eerdere post). De tool van Samsung slaat meer op dan alleen foto's en video. Je apps, logboeken, smsjes, documenten, instellingen enzovoorts.. worden in de back-up opgeslagen.

Ik wacht wel een volgende update af.

Bij de instellingen reset die ik heb uitgevoerd zijn mijn netwerksettings ook gereset (ik moest bijv. Wifi opnieuw instellen).

Misschien is Smart Switch ook nog een optie, bedankt voor de tip. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Graag gedaan @Stephanvk10 ! We wachten het dan even af tot de volgende update en indien mogelijk, check even Samsung Smart Switch.

 

Laatste tip, staat 4G VoLTE aan?

 

Ook handig om te weten is als dat als het 4G signaal te zwak is, je toestel omschakelt naar bijvoorbeeld 2G. Hierdoor kan het ook zo zijn dat je geen internet meer hebt maar wel kunt bellen.

Stephanvk10
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert wrote:

Graag gedaan @Stephanvk10 ! We wachten het dan even af tot de volgende update en indien mogelijk, check even Samsung Smart Switch.

 

Laatste tip, staat 4G VoLTE aan?

 

Ook handig om te weten is als dat als het 4G signaal te zwak is, je toestel omschakelt naar bijvoorbeeld 2G. Hierdoor kan het ook zo zijn dat je geen internet meer hebt maar wel kunt bellen.

Is dat “WLAN-Call SIM 1”? Indien ja, dan staat die aan.

 

Ik heb ook niet het idee dat het signaal zwak is, vol bereik, maar hij springt weg zodra ik begin te bellen.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

@Stephanvk10 Als je de telefoon applicatie selecteert en vervolgens naar de instellingen gaat, zou je als het goed is ergens moeten zien Bel via WiFi. Check even of het staat op Mobiel Netwerk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic