RJ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Gio Pre paid met gratis internet BloX

Sinds vrijdag jl. in bezit van Gio met vodafone prepaid, met gratis basis BloX, staat op het doosje. Ben een beginner met smartphone/android.
Na 1 dag is bonus beltegoed van 5,- op! Alleen sms-jes verstuurd. Heb toegang tot internet, maar dit is ongewild. Blijkbaar heeft dit me zomaar die 5,- gekost. Wat betekend het gratis basis BloX dan? Voel me beroofd. Hoe kan ik Internet uitzetten? Ik heb niets dergelijks aangezet op My Vodafone. Dit valt vies tegen allemaal. Het gekke is dat ik nu nog wel steeds intenettoegang heb, zonder beltegoed dus! Wordt dit straks dan alsnog verrekend als ik opwaardeer?
 
RJ
1 Reactie 1
Scryden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waarschijnlijk zijn die 5 euro opgegaan aan bellen/smsen.
Ik lees dat je prepaid hebt, waarbij je standaard tegen het "standaard" tarief belt en smst. (Ik meen iets van 33 cent per sms bericht)
Als je 1200 belt met je toestel kun je in het keuzemenu het "Meerwaarderen" tarief inschakelen. Deze wijziging is geheel gratis en je belt en smst stukken goedkoper dan het standaard tarief (9 cent per sms bericht, bellen weet ik niet uit mn hoofd).
 
Die basis internet BloX zijn waarschijnlijk de eerste maand gratis. Raadpleeg anders de documentatie van vodafone bij je bestelling of via My Vodafone. Ik neem aan dat na de 1e maand je moet gaan betalen voor internet BloX. Dit kost 9,50 per maand, en wordt van je prepaid tegoed afgeschreven. Ik raad je dus aan deze zo snel mogelijk uit te zetten via My Vodafone of nummer 1200 bellen, mocht je deze dienst niet willen gebruiken. (Log in op My Vodafone, dan via het menu aan de linkerkant ga je naar Toestel en Instellingen>>Prepaid wijzigen>>BloX wijzigen>>Scroll naar internet Basis en schakel deze uit)
Verder is het belangrijk om in je telefoon instellingen, dataverkeer uit te zetten. Mocht je dit niet doen en je BloX verloopt straks, en je hebt ook nog is je internet BloX geannuleerd, dan moet je flink gaan betalen. Ik ben met mijn oude prepaid abonnement wel eens 5 euro in een uur tijd kwijt geweest puur alleen maar omdat ik verbonden was met het 3G netwerk. De telefoon zat verder gewoon in mn broekzak zonder dat ik er wat mee deed.
Vergeet dit dus niet te wijzigen. Raadpleeg desnoods je telefoon documentatie hoe je dataverkeer in je telefooninstellingen uit kunt zetten.
Verder is het zo dat je niet in de min kan komen te staan met je beltegoed. Prepaid is juist ontwikkeld voor gebruikers die zelf willen bepalen hoeveel ze willen spenderen aan telefoon kosten, zonder dat ze voor eventuele onverwachtse abonnementskosten komen te staan. Wanneer dit tegoed op is, is het dus gewoon op, en zal je bijvoorbeeld niet meer kunnen bellen en smsen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat er extra kosten verrekend worden zodra je weer opwaardeert.
 
Dus: 1. deactiveer je basis BloX mocht dit alleen de 1e maand gratis zijn en 2. schakel je dataverkeer instelling uit op je telefoon.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic